Cristian Postolache, 37 de ani, din Suceava, a lansat recent Sectorgurmand.ro, o platforma prin care poti comanda mancare la domiciliu sau serviciu. Suna cunoscut? Nu e chiar asa: in fiecare zi un meniu diferit, se gateste “slow cooking”, livrarea este gratuita si, deasupra, cateva ingrediente neaparat de sezon.

Descopera mai multe idei de afaceri profitabile pe Raftul cu Afaceri.

Business-ul a fost rezultatul unor discutii intre prieteni – asa cum pornesc, de fapt, multe start-up-uri. Pe Carmen Urs, partenerasa in Sector Gurmand, si chef, o cunoaste de 7-8 ani si stia ca bucataria este pasiunea sa.

“Pe de alta parte, eu veneam cu experienta antreprenoriala (Postolache este actionar si in business-ul Blue Point Call Center - n.r.). Am pornit de la ideea de a oferi o alternativa celor care vor sa comande si altceva la masa de pranz si asa a luat nastere Sector Gurmand. Idei similare exista; in State se face lucrul asta de mult si e unul din cele mai dinamice sectoare si business-uri. In ceea ce priveste Romania, in special Bucurestiul trece printr-o perioada de reinventare/revolutie a gastronomiei si am stiut ca avem un loc in piata”, subliniaza Cristian.

Provocarea nu a fost neaparat identificare ideii, ci executia business-ului. Este un proiect complex, care, pe langa latura culinara, implica si o dimensiune tehnologica (este foarte important sa ai o experienta usoara de a comanda) si logistica (livrare, in principal), mai spune el.

“Strategia noastra a fost destul de pragmatica: am inceput cu o perioada de beta, in octombrie 2014, si am rezolvat problemele pe parcurs. Am invatat si optimizat in primele luni extrem de mult. Si acum suntem intr-un proces de invatare, ne adaptam continuu”, mai spune antreprenorul.

Provocari la inceput de drum

“Ce facem noi pe scurt e un upgrade al experientei culinare. Un fel de food 2.0. Iar acest lucru vine cu diverse provocari: ce fel de mancare se preteaza la livrare, la ce temperatura, cum o livrezi, ce ambalaje, cum organizezi bucataria. Totul trebuie bine testat, urmarit si imbunatatit. De exemplu: am masurat cate grade se pierd per ora pe diferite tipuri de ambalaje, cum se comporta diferitele tipuri de carne in caserola, la temperaturi diferite sau cum se schimba textura mancarii de la momentul punerii in caserola si pana ajunge pe masa clientului”, subliniaza Cristian.

Ei gatesc slow-cooking, adica au preparate care stau la cuptor intre 6-8 ore, acest lucru ridicand probleme de logistica si de organizare a bucatariei, diferite de cele ale unui restaurant normal.

“Schimbam meniul in fiecare zi si trebuie sa asiguram o coerenta pe parcursul unei saptamani. Daca mananci la Sector Gurmand, vei manca divers, dar cu siguranta o sa iti regasesti si din preparatele favorite. Cautam de fiecare data sa ai optiuni de sezon, sa mananci echilibrat caloric si sa regasesti cate o varianta vegetariana diferita in fiecare zi. O alta provocare este livrarea - orasul nu e chiar cel mai prietenos in ceea ce priveste traficul, iar clientii nostri isi iau masa intre 12 si 2. Asta inseamna ca tot ce pregatesti trebuie sa livrezi in cele 2 ore. E o presiune mare pe livrare si asta e zona pe care ne concentram acum cel mai mult. In plus, la noi nu exista comanda minima sau tarif de livrare si vrem sa pastram acest lucru”.

Investitia initiala

Investitia initiala in proiect s-a ridicat la circa 100.000 de euro si cei doi estimeaza ca o vor recupera in circa 2 ani.

“Investitia s-a produs treptat, din fonduri proprii. A fost important sa dezvoltam conceptul pas cu pas. Primele 6 luni ne-am dezvoltat o bucatarie in centrul vechi, in locul unei bucatarii existente. Din iunie, ne-am mutat si extins capacitatea. Atunci a fost o runda de investitii mai mari. Mult din capital s-a dus insa pe experimentare si invatare. Asta e practic core-business-ul nostru. E bine sa ai echipamentele cele mai performante, dar e si mai bine sa stii sa faci un produs bun”, explica Cristian.

In urmatoarea perioada, antreprenorul doreste sa se consolideze pe zona de mancare de pranz, extinzand echipa de livrare si zona de livrare. Totodata, doresc sa lanseze si produse pentru cina cu cateva concepte noi. Livrarea se realizeaza cu masini si scutere proprii, start-up-ul avand, in prezent, 6 oameni in bucatarie si, per total, 14 angajati.

Ei livreaza, zilnic, catre o medie de 170 de clienti si urmareste sa isi dubleze volumul pana la finalul anului.

Cum ti se pare business-ul Sector Gurmand? wall-street.ro te incurajeaza sa comentezi.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri