Descopera mai multe idei de afaceri profitabile pe Raftul cu Afaceri.

Businessul LAM Events a fost infiintat de trei prieteni: Gelu Dinu (35 de ani, foto dreapta) Bogdan Berdei (34 de ani, foto mijloc) si Patrick Dumitru (34 de ani, foto stanga). Toti trei au experienta de peste 15 ani in industria hospitalitatii, Dumitru si Berdei angajandu-se in 1999, respectiv, 2000, la hotelul Hilton, in timp ce Gelu Dinu a avut primul loc de munca in perioada vacantei de vara in anul 1997 in cadrul Hotelului Sofitel. Astfel, cei trei au lucrat in patru hoteluri de top (4-5 stele), toti incepand de la nivel de juniori si ajungand manageri in momentul in care si-au lansat propriul business.

Prieteni din copilarie

„Ne-am nascut si si am crescut in acelasi bloc, ne-am atras unul pe celalat in industria hoteliera, iar dupa sapte ani de cautari si experiente uriase acumulate in hoteluri precum Sofitel, Hilton si JW Marriott am reusit si profesional sa locuim, lucram sub acelasi acoperis in cadrul hotelului Howard Johnson Grand Plaza. Acolo si apoi si in timpul liber, in desele noastre intalniri impreuna cu sotiile si copiii nostri, am reusit sa punem bazele acestui proiect”, afirma Dumitru.

Lam Events ofera servicii de organizare de evenimente, catering si furnizare de personal hotelier, iar businessul a fost infiintat in 2013. Numele reprezinta initialele fetitelor celor trei prieteni: Laura, Antonia si Maria.

Furnizori pentru concertul Madonnei de la Bucuresti

„Noi am cochetat cu ideea de bussines cu ceva timp in urma. Prima noastra aparitie pe piata a fost undeva la jumatatea anului 2009, atunci cand, odata cu venirea starului pop Madonna, am participat impreuna cu alti organizatori la realizarea serviciului de catering atat pentru ea, cat si pentru staff-ul ei, avand o echipa formata din peste 60 de persoane. Au urmat apoi cateva proiecte realizate in timpul <<liber>>, desi atunci cand lucrezi in industria ospitalitatii trebuie sa fi conectat 24 de ore, pana in momentul in care datorita multitudinii de proiecte am ales ca drumul nostru cu hotelul (Hilton) sa ia sfarsit”.

Ideea de a lansat propriul business le-a fost insuflata de clienti, dar si de cerintele pietei. „De multe ori atunci cand organizam anumite evenimente de o complexitate majora nu eram in totalitate satisfacuti de anumite serviicii contractate”, explica Patrick Dumitru (34 de ani), cofondator al LAM Events.

Investitia initiala a fost in jurul a 1.500 de euro, aceasta incluzand cheltuielile cu infiintarea firmei si angajarea unui fost coleg cu care au lucrat in perioada JW Marriott .

Investitiile de pana acum au ajuns la 75.000 de euro

„Fiind destul de aglomerati cu proiectele de la hotel eram destul de stramtorati cu timpul. Uneori, din 7 zile pe saptamana, sase erau petrecute la hotel, iar restul timpului il petrecem impreuna pentru dezvoltarea acestui bussinees. Pana in mometul de fata cel mai probabil investitia se ridica undeva la 75.000 de euro si din punctul nostru de vedere reprezinta minimul necesar pentru ceea ce ne dorim sa facem in continuare. Putem spune ca am investit foarte multa munca si mult, mult suflet", spune Patrick Dumitru.

Investitia de inceput a fost facuta din fonduri proprii, iar restul banilor au venit din profitul reinvestit. Antreprenorul estimeaza ca Lam Events isi va amortiza investitia si va intra pe profit pana la finalul anului.

Pentru anul 2015, compania estimeaza o cifra de afaceri de 310.000 de euro cu un profit de 53 000 de euro. Anul trecut LAM Events a avut afaceri de 48.000 de euro.

60% dintre clienti sunt companii

„Dat fiind ca suntem adeptii serviciului personalizat, putem spune ca cea mai dificila a fost perioada in care eram angrenati atat la hotel cat si in propriul business si asta din dorinta de a nu spune niciodata <<nu>>, iar timpul nu era intotdeauna in favoarea noastra”,

LAM Events se adreseaza in special clientilor corporate, insa compania livreaza si pentru evenimente precum nunti sau botezuri. Pana acum, cel mai des sunt cerute serviciile de organizare de conferinte si seminarii si partea de catering (mancare & bautura). Mancarea este pregatita de LAM Events, echipa companiei incluzand si bucatari.

Astfel, in prezent in jur de 60% din cererea de servicii este pentru companii, iar restul pentru persoane fizice. Cei trei antreprenori si-au propus sa atraga sapte clienti companii mari pana la finalul anului si sa organizeze cat mai multe petreceri de Craciun pe langa cele noua deja contractate. Domeniiile tinta sunt: bancar, farmaceutic, energie si retail.

In ceea ce priveste preturile, pentru organizarea unei conferinte costul este influentat de factori orecum locatia, echipamentele tehnice folosite, serviciile de catering dorite.

Cat costa sa organizezi o conferinta sau o nunta

„Un pachet pentru conferinta unde avem incluse toate serviciile mentionate pretul mediu se situeaza undeva la 20 euro/ participant. Pentru evenimentele sociale (n.red. nunti, botezuri), pretul este influentat de locatie, servicii oferite, meniu mancare, pachet bauturi, etc. Avem pachete complete care pleaca de la tariful de 65 euro si in functie de solicitarile clientului pot varia. Pachetele practicate de principiu cuprind toate serviciile necesare desfasurarii unui astfel de eveniment”, explica Dumitru.

Pentru LAM Events lucreaza 10 persoane, insa in functie de complexitatea evenimentului, compania apeleaza la colaboratori.

Pe termen mediu (trei ani), fondatorii LAM Events isi doresc sa dezvolte compania la nivel national.

"Ne dorim cat mai multe evenimente organizate in orase precum Constanta, Brasov, Sibiu, Cluj, Timisoara. Sunt orase cheie in Romania unde economia este intr-o continua crestere. De asemenea, vrem sa cream un centru de conferinta prin atragerea de fonduri europene, ne gandim la un proiect in jurul a 500.000 euro si sa dezvoltam un serviciu de plasare personal hotelelier si nu numai prin incheierea unor parteneriate cu institutii abilitate (training, indrumare profesionala)", mai spune Patrick Dumitru.