Potrivit reprezentantilor organizatiei, peste 20 de start-up-uri au beneficiat, anul trecut, de programele de accelerare, ad-hoc, de incubare sau pentru studenti, acestea continuand sa se dezvolte. In cursul editiei de anul acesta, participantii si trainerii se vor concentra pe doua dintre cele mai mari provocari pentru start-up-urile din Romania: crearea unor produse care se adreseaza unei nevoi sau rezolva o problema si adaptarea acestora la piata. Astfel, la Spherik Accelerator 2015 se pot inscrie atat start-up-urile care au doar o idee de business, cat si cele care nu stiu cum sa dezvolte un produs existent.

„Spherik va continua sa creasca si sa inoveze, bazandu-se pe dezvoltarea continua a ecosistemului start-up din Romania, dedicandu-se crearii de noi oportunitati, atat pentru program cat si pentru echipe. Abia asteptam sa primim mai multe start-up-uri in familia Spherik, pentru a le ajuta sa isi dezvolte afaceri solide, bazate pe produse inovatoare,” declara Jennifer Austin, managing director Spherik Accelerator.

Programul incepe cu Product Bootcamp, o perioada intensa, de doua saptamani, in decursul careia echipele participante vor lucra pentru a analiza produsele si relevanta acestora in piata, pentru a stabili criteriile pentru un PMV (Produs Minim Viabil) si pentru a crea un plan de dezvoltare a produsului. Fiecare echipa va lucra sub indrumarea unui ”antrenor personal”, membru al echipelor din editia anterioara sau antreprenor de succes, printre care se numara Bogdan Colceriu (CEO Frisbo) sau antreprenorul Radu Georgescu. Pe parcursul taberei, start-up-urile isi vor crea primele prezentari (pitch decks) si one-pagere (documente importante pentru obtinerea de investitii).

Echipele care trec cu succes prin toti pasii din Product Bootcamp continua cu etapa programului numita Accelerare. Aceasta se bazeaza pe rafinarea potrivirii intre produs si piata, testare, dobandirea clientilor si cresterea numarului de clienti/useri. Aceasta etapa culmineaza cu Demo Day, eveniment in cursul caruia echipele isi vor prezenta ideile in fata potentialilor investitori, clienti si parteneri, dar si a reprezentantilor presei.

Citeste si:

Pe parcursul etapei de Accelerare, fiecare echipa va avea un mentor, nominalizat din randul celor mai implicati mentori din programul trecut. Rolul acestuia este de a avea intalniri saptamanale 1-la-1 cu membrii echipei, pentru a se asigura ca acestia sunt pe drumul cel bun, pentru a-i pregati pentru ziua pitch-ului, dar si pentru a rezolva problemele ce pot aparea. In calitate de alumni Spherik, vor avea parte de sustinere continua pentru proiectele lor, incluzand mentorat, notiuni de PR si marketing, consiliere in privinta produsului si multe altele.

”Pe intreaga durata a programului de Accelerare, start-up-urile participante vor beneficia de consiliere si suport din partea Spherik. De la participarea la workshop-uri pe teme precum marketing-ul, vanzarile si managementul ciclului de viata al produsului, la evenimente de networking si pitching si punerea unor spatii de birouri la dispozitia echipelor, le oferim tot suportul necesar pentru dezvoltare”, a adaugat Jennifer Austin.

Echipele se pot inscrie pana la mijlocul lui octombrie pe www.spherikaccelerator.com. Cei care se inscriu mai devreme au oportunitatea de a se intalni cu un mentor si de a primi feedback in legatura cu formularul lor de inscriere, putand astfel sa il modifice si sa se reinscrie.