Dupa ce si-a inceput cariera ca avocat, Maria Dermengiu (33 de ani) a ales in urma cu cinci ani sa renunte la o “meserie serioasa” pentru pictura. Iar in 2012 a decis ca expozitiile de pictura sa le transpuna pe matase, creand esarfe exclusiviste care pot sa coste intre 250 si chiar 860 de lei. Iar businessul ei are succes, pentru anul acesta antreprenoarea estimand in jur 160.000 de lei (35.000 de euro).

Puteti descoperi mai multe afaceri profitabile in Raftul cu Afaceri.

„Sunt una dintre aceia care au ales sa-si schimbe meseria <<serioasa>> cu una nu mai putin serioasa, dar vazuta ca un hobby. O schimbare necesara care m-a asezat in pozitia incepatorului, a novicelui care descopera ca trebuie sa reinvete de la zero o alta meserie. Sunt artist vizual- pictorita si designer de obiect. Acum 5 ani, la 28 de ani, mi-am propus s fac din pictura nu un hobby, ci un job, renuntand la meseria de avocat. Am fost admisa la University of Arts London, dar destinul a facut ca eu sa raman in tara si sa incerc pe cont propriu sa imi realizez menirea”, afirma Dermengiu.

Astfel, in decembrie 2012 i-a venit ideea crearii Marie Nouvelle, un proiect de arta aplicata, un brand care incoropreaza arta in viata cotidiana, iar trei luni mai tarziu isi expunea creatiile in cadrul targului Autor.

“Am transpus in print tot ceea ce am creat pe panza”, spune antreprenoarea. Mai exact, Maria Dermengiu printeaza ceea ce picteaza pe diferite materiale, in special pe matase creand esarfe, bluze, rochii sau fuste. Cele mai multe dintre creatiile pe matase sunt esarfe. Printre alte produse pe care le realizeaza se numara genti, fuste, huse pentru iPad, abajuri, placi de ceramica si tapet.

Pentru anul acesta, antreprenoarea estimeaza afaceri in jurul a 160.000 de lei (de euro), peste 60% din vanzari fiind de esarfe. Esarfele au preturi incepand de la 250 de lei (66x67 cm), dar produsele din cea mai recenta colectie, cea “Exquisite”, care a fost printata in Londra costa 860 de lei.

De asemenea, majoritatea vanzarilor sunt online, insa produsele se gasesc si in cadrul galeriei de arta contemporana Galateca, in magazinul online Brand of Creators si in librariile Carturesti Verona si Carturesti Carusel.

Investitie de 15.000 de euro

Investitia initiala a fost de 1.500 euro si a constat in cumpararea materialelor si tiparirea picturilor pe acestea.

„Apoi am inteles ca am nevoie de carti de vizita, o firma, un site, o prezentare profesionista, poze de produs, iar aceste costuri s-au ridicat pana acum la peste 15.000 euro . Din fericire, toate acestea sunt acoperite din vanzari si nu am fost nevoita sa aduc <<bani de acasa>>”, spune Dermengiu.

In antreprenoriat, fara experienta

Cand a inceput afacerea nu avea niciun fel de experienta in domeniu. "Nu stiam ce inseamna antreprenoriat si nici cum sa-mi comunic munca astfel incat sa ajunga la cine trebuie. Am inceput sa le fac pas cu pas si pe masura ce inaintam, intelegeam procesul si il aplicam", explica Dermengiu.

Spune ca cel mai dificil a fost sa invete sa isi foloseasca intuitia pentru a gestiona activitatea companiei.

„Sa am incredere in ceea ce simt si sa aplic. La fiecare sfarsit de zi ma intreb: <<Am facut suficient? Am comunicat cu claritate? Ce altceva as mai putea face/crea/initia?>>. Este dificil cand esti o singura persoana in companie. Care trebuie sa creeze, sa lucreze digital, sa mentina contactul pe platformele media, sa tina in mana toti furnizorii: fabricile de productie, sa se ocupe de administrativ-facturi, contracte, colaborari si nu in ultimul rand sa ia decizii importante cu privire la directia in care se doreste a se indrepta brandul si demersuri noi”, afirma antreprenoarea.

De curand, antreprenoarea are si primul angajat, o asistenta cu program part-time.

Producatori putini de produse exclusiviste

Legat de concurenta, Maria Dermengiu spune ca este prematur sa vorbeasca despre o competitie reala.
„Marile branduri dedicate pietei de accesorii, cum este Hermes in cazul esarfelor, nu au accesat inca piata noastra, iar producatori locali sunt foarte putini”.

Majoritatea produselor sunt create in Romania, insa Exquisite, cea mai recenta colectie de esarfe, a fost creata in Londra. Realizarea unei colectii in care trebuiesc dezvoltate si modelurile de la zero dureaza cateva luni, minimum doua.

95% dintre clienti sunt din Romania

In jur de 95% dintre clienti sunt din Romania, insa produsele Marie Nouvelle se gasesc si in Los Angeles. De altfel, pentru cea mai recenta colectie, cea denumita Exquisite, in cadrul careia pretul unei esarfe supradimensionate (120x120 cm) poate ajunge si la 860 de lei, au fost create 20 de exemplare. Dintre acestea, jumatate au fost trimise in Los Angeles. Din restul de 10 bucati care au ramas sa fie vandute in Bucuresti, jumatate s-au vandut deja.

De asemenea, antreprenoarea negociaza pentru a intra pe alte piete, una dintre acestea fiind cea din Emiratele Arabe Unite. Tot pentru a creste vanzarile din strainatate, Maria Dermengiu vrea sa participe la targuri internationale de moda deoarece in cadrul unor astfel de evenimente poate cunoaste potentiali distribuitori.

Clientele care isi cumpara produse Marie Nouvelle sunt in general persoane cu veniturii medii spre mari, din corporatii sau antreprenoare.

Pe termen mediu, Maria Dermengiu isi doreste sa isi extinda produsele si in alte zone, precum cea home deco, care deja cuprinde abajururi, ceramica sau tapet.
„Vreau ca Marie Nouvelle se devina un stil de viata”, mai spune ea.

Sursa foto: http://marienouvelle.ro/ro/

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri