Totul a inceput dupa ce a nascut si a avut probleme cu alaptarea. Pentru ca nu voia sa foloseasca lapte praf a cautat pe internet diferite solutii, iar sotul sau a gasit pompele Spectra pe un site de recenzii din SUA.

"La cateva saptamani dupa ce am inceput sa o folosesc, ne-am intrebat in gluma ce ar fi daca am importa noi Spectra in Romania. In cateva zile deja incepusem sa discutam cu producatorii si faceam primele calcule. In noiembrie a sosit primul transport si obtinusem avizele de la Asociatia Nationala a Medicamentului. Apoi am inceput sa lucram la site, sa documentam produsele, sa traducem manualele", explica Anca Leibovici.

De asemenea, lansarea unui astfel de business a venit in contextul in care Romania are cea mai mica rata de alaptare exclusiva (pana la sase luni) din Europa, de 12,6%, conform unui studiu din 2011 al Institutului pentru Ocrotirea Mamei si Copilului Alfred Rusescu. Pe de alta parte, media in Europa este de aproximativ 40%.

Nu stiam nimic despre vanzari, dar stiam ce produse am

Odata cu concediul de maternitate, a renuntat la locul de munca din domeniul bancar pentru a dezvolta afacerea Spectra si EduClass, business lansat de sotul ei, Lucian Leibovici.

“Din 2010, Lucian conduce EduClass, un business dedicat copiilor, axat pe importul de jucarii educative, iar in 2014 a preluat si site-ul toyz.ro. Cand am lansat Spectra am pornit prin a folosi ceea ce aveam deja: o platforma de comert electronic, logistica si infrastructura businessului cu jucarii. De birou nu aveam nevoie, foloseam masa din sufragerie. In rest, nu stiam nimic despre vanzari, despre targetare clienti, PR sau strategii de marketing. Stiam foarte bine care imi este concurenta si ce fel de produse am”, afirma antreprenoarea.

Investitie de aproape 100.000 de euro intr-un an

Investitia initiala a presupus achizitionarea primelor produse si un buget de marketing si relatii publice. La inceput sotii Leibovici au investit in aceasta afacere 30.000 de euro, insa pana la finalul acestui an estimeaza ca suma va fi de circa 100.000 de euro. O parte din bani au provenit din businessul EduClass.

"Cand am pornit cel mai dificil a fost sa asteptam primele pareri. Vandusem cateva produse si eram nerabdatoare sa vad care este opinia. Stiam ce poate produsul, cum m-a ajutat pe mine si voiam confirmarea ca pot fi de ajutor si altor mame. Acum provocarea cea mai mare este legata de promovarea produselor. Este important ca mamele sa ne cunoasca si sa aibe incredere in produsele noastre", explica Leibovici.

Concurenta in domeniu este mare pentru ca aproape fiecare firma care produce produse de ingrijire copii are in portofoliu si pompe pentru alaptare Astfel, printre competitori, se numara Philips Avent, Medela, Beaba, Lansinoh, Ameda, Chicco, Laica, Tommee Tippee.

Un domeniu care se bazeaza pe educatie

Anca Leibovici spune ca targeteaza mamele care au probleme in alaptare si doresc sa continue hranirea bebelusui cu lapte matern.

Citeste si:

„Dupa o perioada in care multe mame renuntau foarte usor la alaptare atunci cand intampinau greutati si treceau imediat la lapte praf, lucrurile incep sa se schimbe in bine. Au aparut consilieri in alaptare care ajuta mamele sa gestioneze mai usor momentele dificile, se fac cursuri de puericultura, exista evenimente si seminarii pentru viitoarele mame la care se pune din ce in ce mai mult accentul pe alaptare si pe hranirea bebelusului cu lapte matern. Rata alaptarii in Romania este inca foarte scazuta, dar este in crestere, ceea ce este un lucru imbucurator in primul rand pentru sanatatea copiilor, si a mamelor. Odata ce mamele inteleg cat de importanta este hranirea copilului cu lapte matern, inteleg si utilitatea unei pompe pentru alaptare”, explica importatoarea Spectra.

In Romania, pretul unei pompe electrice poate varia intre 130 si 2.000 de lei, in functie de producator si caracteristici. Pompele Spectra costa intre 399 si 699 lei.

„Poate pentru unii par scumpe pe termen scurt, dar daca faci un calcul cat costa laptele praf pentru un copil pe cateva luni, costul laptelui praf va fi mai mare”

Vor sa se extinda in trei tari din Europa de Est

Primii clienti i-a avut in toamna anului trecut, cand cei doi soti au vandut opt produse in cadrul targului pentru copii Baby Expo.
In legatura cu veniturile pentru anul acesta, Anca Leibovici nu a oferit date despre cifra de afaceri estimata, insa a precizat ca se asteapta sa vand in jur de 2000 de pompe electrice pentru alaptare. Astfel, la un pret mediu de 500 de lei, importatorul Spectra ar putea ajunge la vanzari de aproximativ un milion de lei anul acesta.

Ce planuri are compania pe termen scurt, dar si mediu?

„Sa ne largim reteaua de distributie, sa avem mai multe colaborari cu maternitati. Vrem sa ne extindem si sa vindem si in alte tari din Europa de Est. Spre exemplu, pentru Ungaria am obtinut deja exclusivitate. Pe termen mediu vrem sa aducem Spectra in pe primele trei locuri in topul vanzarilor de pompe pentru alaptare din Romania si sa extindem vanzarile cat mai mult in Europa de Est – de ce nu, chiar trei tari in plus”