De asemenea, 34% dintre cei care detin un IMM vor sa creasca moderat, 5% isi doresc o extindere rapida a businessului, 4% vor sa isi reduca afacerea, 2,4% sa isi inchida businessul, iar 1% sa isi vanda afacerea.

Pe de alta parte, anul trecut a scazut numarul IMM-urilor care isi fac planuri de business. Astfel, daca in 2014, in jur de 46% dintre intreprinderile mici si mijlocii aveau un plan anual de business, in 2015 numarul lor a scazut la 36%. In ceea ce priveste planurile de business pe termen mediu (3-5 ani), doar 6% dintre IMM-uri aveau astfel de strategii anul trecut, in timp ce 2014 aproape 11% dintre companii se gandeau ce vor face in urmatorii ani 3-5 ani.

Principalele dificultati si oportunitati

Principalele dificultati cu care se confrunta IMM-urile din Romania sunt scaderea cererii interne (59,5%), birocratia (55,3%), fiscalitatea excesiva (54,5%), inflatia (46,7%), controalele excesive (45,1%), coruptia (37,8%), concurenta neloiala (37,2%), accesul dificil la credite (21,9%), concurenta produselor din import (19,2%) si angajarea, pregatirea si mentinerea personalului (19,1%).

Citeste si:

In schimb, in ceea ce priveste cele mai mari oportunitati, proprietarii de IMM-uri spuneau anul trecut ca acestea ar fi: lansarea de produse noi (66,2%), cresterea cererii pe piata interna (65,3%), realizarea unui parteneriat de afaceri (46,1%), intrarea pe pietei noi (32,9%), utilizarea de tehnologii noi (26%), obtinerea unei finantari (17,4%), sporirea exporturilor (5%).

Cartea Alba a IMM-urilor a fost realizata de Consiliului National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR).