Ideea de a lansa un astfel de business a aparut in 2009, insa afacerea a aparut abia la final de 2012, cand Mihnea Ghildus a reusit sa isi formeze echipa pe care si-a dorit-o. In prima jumatate de an investitia in Dizainar a fost de circa 5.000 de euro, insa in acea perioada plaforma a functionat mai degraba ca o asociatie, fondatorul si persoanele implicate in proiect nefiind platite.

“In 2009, cand m-am gandit la acest lucru, produsele romanilor nu erau folosite in amenajari, era un mare gol. Totul se importa, totul era din Suedia, Germania, Italia, si m-am gandit sa fac un magazin de produse romanesti, designerii sa nu mai stea in sufrageria lor, ci sa stea in sufrageria comuca a tururor designerilor”, spune Ghildus.

Triplare a afacerilor in 2015

Astfel, la inceput Dizainar avea in portofoliu 40 de artisti, in timp ce acum sunt 136. De asemenea, pentru acest business lucreaza patru persoane, insa atunci cand sunt proiecte numarul creste la 8-12 oameni.

Anul trecut cifra de afaceri a companiei a fost de circa 100.000 de euro, de trei ori mai mare ca in 2014, iar pentru 2016 Mihnea Ghildus estimeaza vanzari de 200.000 de euro.

“Am descoperit multi oameni interesati de design, romani care inainte consumau exclusiv design importat si care, cand au auzit de noi, au inceput sa prinda incredere. Clientii nostri sunt oameni care inteleg nevoia de arta, design, cultura, multi sunt foarte entuziasmati ca sunt romanesti, ca sunt facute cu suflet romanesc. Le da un fel de mandrie. Iar obiectivul nostru ca aceste lucruri sa ajunga si in afara tarii.

Pentru a se extinde international, din 2013 Dizainar a inceput sa participe la targuri internationale de mobila si decoratiuni, cel mai important astfel de eveniment avand loc in Milano. Anul trecut s-au reintors la targul din Milano, iar standul lor a fost vizitat de circa 10.000 de oameni, dintre care si romani care au devenit clienti.

Produsele romanesti sunt la fel de bune precum cele produse in Germania sau Italia

“Acest eveniment ne pune intr-un loc in care trebuie sa fim, sa se vada ca produsele noastre sunt la fel de bune precum cele realizate in Germania, Italia. Multi romani le-au vazut si le-au comandat”, afirma fondatorul Dizainar.

Atunci cand au participat la targuri internationale, costurile pentru inchirierea standurilor au fost suportate de Asociatia producatorilor de mobila. Acestora li se adauga costurile pentru transport si cazare, acestea ridicandu-se la circa 10.000 de euro pentru fiecare participare la targ.

„Incercam mereu sa gasim surse de finantare din afara firmei, insa pana acum ne-am autofinantat. Nu am reusit inca sa ne acoperim costurile din vanzari, dar a fost bine”, mai spune Ghildus.

El adauga ca in trei ani spera ca Dizainar sa aiba o prezenta fizica, printr-un magazin ori printr-o colaborare cu o galerie de arta, in tari precum Germania, Franta, Italia sau Anglia.