Sakura, concept care face accesibila limba japoneza, este prima afacere din Romania dezvoltata in jurul acestei limbi si a civilizatiei straine. Infiintata in 2011 din pasiunea lui Cristian si a Alexandrei Jidiuc pentru cultura japoneza, Sakura s-a dezvoltat organic, asigurand in 2015 servicii integrate care includ: cursuri de limba japoneza, programe si excursii personalizate in Japonia, evenimente cu specific japonez, traduceri si consultanta de business pentru obtinerea formelor legale de trai in Romania.

„L-am intalnit intamplator pe viitorul meu sot; el cunostea deja limba japoneza, fiind extrem de pasionat de cultura si civilizatia lor si, dupa o investitie de 15.000 de euro si mai mult timp decat ar fi normal pentru a primi acreditarea, i-am dat drumul – ultra central, peste drum de Intercontinental”, povesteste Alexandra.

Prima provocare, lipsa culturii si a cunostintelor despre Japonia din Romania. Au inceput cu doar 10 elevi. „Unul dintre atuurile noastre a fost si este inca faptul ca avem un profesor japonez, acreditat in Japonia pentru aceasta activitate. De-a lungul anilor, din 2011 pana in prezent, ne-au trecut pragul peste 1.500 de persoane”.

In 2015, Sakura a inregistrat o cifra de afaceri cumulata de aproximativ 250.000 de euro, din care 50% reprezinta scoala de limba japoneza, 30% - programele si excursiile in Japonia iar 20% consultanta in afaceri si evenimentele cu specific japonez. Aceste din urma activitati au fost introduse in urma cu cateva luni.

Pentru 2016, Sakura isi propune cresterea cifrei de afaceri cu aproximativ 25%, prin dezvoltarea diviziei de consultanta in afaceri, a celei de evenimente cu specific japonez si a celei de programe turistice. Cresterea importantei diviziei de consultanta in cifra de afaceri se bazeaza pe serviciile oferite pentru obtinerea formelor legale de trai in Romania, pe training-urile de adaptare a japonezilor in Romania dar si pe serviciile de traduceri.

In 2016, este estimata si o crestere a segmentului de evenimente corporate cu specific japonez. Prin variantele oferite companiilor (ceremonia ceaiului, caligrafie traditionala, gastronomie, origami), Sakura creaza un cadru de interactiune unic si autentic.

Programele turistice reprezinta al treilea motor de crestere Sakura in 2016. Excursiile sunt organizate in grupuri mici, de maxim 8 persoane, ghidate de cunoscatori ai culturii si limbii japoneze si sunt personalizate in functie de hobby-urile si pasiunile participantilor legate de Japonia. Anual sunt organizate trei programe turistice (aprilie, august si decembrie) adresate celor care vor sa exploreze Japonia. Programul turistic din luna august este adresat celor care studiaza limba japoneza. Tabara de vara Sakura reprezinta o optiune originala in care studiul limbii japoneze este imbinat cu vizitarea celor mai importante obiective turistice.

Cine invata japoneza?

Cei care opteaza pentru cursurile de japoneza sunt preponderent elevi-studenti pasionati de limba sau cultura (manga), in proportie de 60%. De-a lungul timpului, scoala a avut si cursanti de peste 60 de ani. Aproximativ 70% din cei care incep primul modul de limba japoneza continua cursurile, in timp ce dupa cel de-al doilea modul, 60% din elevi aleg sa aprofundeze acesta limba.

Citeste si:

Scoala de japoneza cuprinde 5 tipuri de cursuri: cursuri de grup, cursuri individuale, cursuri de autentificare Nihongo Nōryoku Shiken, cursuri pentru companii si cursuri adresate copiilor, care le includ pe cele de limba, cursurile de vara si cele de manga. Dintre acestea, cursurile de grup si cele individuale sunt cele mai cautate. Incepand cu acest an, Sakura a inceput si cursurile de limba japoneza pentru companii.

De asemenea, Sakura a organizat, in ianuarie, si primul eveniment cu specific romanesc in Tokyo, care a presupus o degustare de vinuri si de produse traditionale romanesti. Datorita succesului avut, evenimente de promovare asemanatoare vor fi organizate si cu ocazia Sarbatorilor Pascale. Scopul acestor evenimente este de creste interesul japonezilor pentru Romania si cultura romaneasca, dar si de a atrage branduri romanesti reprezentative care sa se promoveze in Japonia.

Modulele costa 1440 de lei. „50% dintre cei care participa sunt adulti, iar dintre acestia, circa 15% sunt oameni de business – multi dintre ei bancheri. Modulul dureaza 12 saptamani, 24 de cursuri a cate 90 de minute. Dupa priml modul inveti doua dintre cele trei alfabete si, la nivel conversational, poti spune lucruri de baza – cine esti, cu ce te ocupi, cum te cheama. 70% dintre cei care termina primul modul vin si pentru al doilea, si 60% care il termina pe al doilea, vin si pentru al treilea. Pentru a invata japoneza la nivel conversational este nevoie de sase module”, spune Alexandra.

In prezent, in Bucuresti, sunt circa 20 de companii japoneze. „Prin divizia de business, oferim consultanta japonezilor care doresc sa se stabileasca in Romania. De asemenea, oferim servicii de traducere, acreditate de un japonez, de asemenea”, mai spune tanara antreprenoare. „Ne asteptam ca aceasta divizie sa inregistreze in 2016 o crestere de 25%”, mai spune ea.

Pana in prezent, in afacerea de familie au investit circa 150.000 de euro, practic reinvestind mare parte din castiguri. „Nu imi imaginez sa ma intorc in zona corporate, desi, recunosc, eram dependenta. Cine crede insa ca este usor ceea ce fac acum, sau ca am timp pentru mine, se inseala – muncesc mult mai mult ca inainte”, mai spune Alexandra, zambind insa.

Cum ti se pare business-ul celor doi? Te incurajam sa comentezi.

Descopera mai multe idei de business pe Raftul cu Afaceri.