Camelia Dunare (foto) era pasionata de moda inca din copilarie, insa a terminat Institutul Politehnic si a urmat cursuri de MBA la Academia de Studii Economice din Bucuresti. De asemenea, a urmat cursuri de evaluare si design de bijuterii in Londra, dar si de infiintare a unei galerii de arta la Sotheby's, una dintre cele mai mari companii de licitatii de produse de arta la nivel mondial.

Insa lucrul cu copiii au indemnat-o sa isi urmeze pasiunea din copilarie si adolescenta si sa creeze un business dedicat acestora. Ea este singurul actionar al Atelier Creatif by Camelia.

“Din copilarie, mama mi-a spus ca nu o sa pot trai din design vestimentar si ca tara are nevoie de ingineri. Am ascultat-o, dar pentru petreceri imi croiam si coseam singura tinute ca sa fiu <<altfel>> fata de celelalte fete. Cand viata mi-a oferit superba ocazie sa lucrez cu copiii, pasiunea care ardea mocnit in mine a reinviat. Povestile cu zane, micutele balerine, printesele mofturoase, toate au fost sursa inspiratiei mele si asa mi-a venit ideea sa creez Festivalul Cireselor, in cadrul caruia mi-am manifestat si primele creatii artistice: tutu-uri cu cirese si rochite vaporoase de primavara. Copiii au pus definitiv amprenta asupra a ceea ce se numeste acum Atelier Creatif”, explica Camelia Dunare.

Investitie de pana in 10.000 de euro

Afacerea a fost infiintata de anul trecut, insa lansarea oficiala va fi in aproximativ o luna. Investitia initiala s-a ridicat la circa 8.500 de euro, banii fiind investiti in inchirierea timp de o luna a unui atelier din zona Cotroceni (2.000 de euro), masini de cusut (3.000 de euro), materiale si sedinte foto (2.500 de euro) si site-ul Atelier Creatif (1.000 de euro). Toate produsele sunt realizate pe comanda si pot fi comandate de pe www.ateliercreatif.ro.

O rochie costa intre 300 si 1.800 de lei

Preturile rochiilor variaza intre 300 lei pentru un tutu din colectia Ballerina si 1800 lei pentru o creatie unica si personalizata Couture. Astfel, media este in jurul a 1.000 de lei. Primele creatii au fost realizate pentru prieteni din tara si din Franta.

“Primii clienti sunt intotdeauna prietenii si oamenii dragi care cred in tine si in visele tale. Prima cerere a fost pentru serbarea de sfarsit de an pentru scoala si urmatoarea pentru o nunta cu doua mici domnisoare de onoare. Deocamdata cele mai vandute rochite sunt cele pentru evenimente speciale, unde micutele sunt in centrul atentiei cu ocazia aniversarii sau chiar alese reginele balului”, afirma Dunare.

Citeste si:

Timpul de lucru este de aproximativ o saptamana pentru realizarea unei rochii, iar antreprenoarea spune ca un scenariu optimist ar fi sa vanda cinci-sase produse pe luna.

“La un pret mediu de 1.000 de lei bucata estimez o cifra de afaceri de 15.000 de euro pe an”, adauga Camelia Dunare.

Creatii inspirate de Chanel si Dior

De asemenea, culorile alese cel mai des sunt cele calde, pastelate, culorile care sunt la moda in 2016: Rose Quartz si Serenity si derivate ale acestora. “Calatoresc foarte mult, iar inspiratia si materialele imi apar cateodata in fata fara sa le caut. Urmaresc colectiile Chanel, Dior si materialele sunt dintre cele utilizate de celebrele case de moda”, explica creatoarea brandului Atelier Creatif.

Printre planurile antreprenoarei se numara lansarea unei colectii pentru baieti, dar si deschiderea unui magazin in Paris, oras de unde are cereri de produse.

Descopera mai multe idei de business pe Raftul cu Afaceri.

Sursa foto: http://www.ateliercreatif.ro/