Descopera mai multe idei de business pe Raftul cu Afaceri.

Oana Merisescu, 33 de ani, este absolventa de studii economice in cadrul ASE din Bucuresti si pana in anul 2012 a fost auditor al sistemelor de management, pe standarde internationale. Ideea unei afaceri proprii a aparut in timp ce cauta prin magazinele din Centrul Vechi din Capitala sa achizitioneze o pereche de cercei.

“Am ales 3 perechi si am mers la casa sa le platesc. Intamplarea a facut ca domnul de la magazin sa ma sfatuiasca sa probez mai intai si apoi sa platesc. Am schimbat o pereche de cercei cu alta, si cumva, de acolo s-a produs click-ul. Am revenit o data, de doua ori, pana cand am ajuns sa petrec mai toate serile acolo, in atelier, urmarind cu incantare felul cum mestereau bijuteriile, cu sticla de Murano si pietre semipretioase, dar si coji de portocale uscate, nuci si alte materiale. Tot de acolo am invatat si faptul ca fiecare bijuterie, esarfa, poseta isi alege viitorul stapan. Ca toate au o viata si un <<destin>>”, povesteste Oana Merisescu.

Am adunate cutii intregi de scoici, pietre, cioburi, materiale, panglici, fire, paiete, piese metalice, sticla, margele

Asa a inceput sa lucreze ea insasi bijuterii pe care le daruia ulterior prietenilor. Investitia a fost “mare”, spune antreprenoarea, fara a oferi detalii in legatura cu suma initiala.

“Ca o gluma, aveam colierele expuse pe un suport in casa, la vedere. Prietenii nostri veneau si spuneau vazandu-l: Aici sunt banii dumneavoastra!. Poate sa para ca exagerez, dar cand privesti lucrurile din prisma pasiunii si nu din prisma calculelor economice (care nu sunt inca pe plus), nu ai o evidenta foarte clara”, mai spune Merisescu.

Materia prima provine atat de la furnizori online, cat si din calatoriile realizate. “Am adunate cutii intregi de scoici, pietre, cioburi, materiale, panglici, fire, paiete, piese metalice, sticla, margele”, adauga Oana Merisescu.

Citeste si:

Promovarea cea mai eficienta este in opinia sa chiar recomandarea celor care poarta bijuteriile sale.

“Este cea ai veche si cea mai buna forma de promovare. Iti place ceva foarte tare si vorbesti prietenilor tai despre acel lucru. Ei sunt directorii mei de marketing, si sincera sa fiu, asta face si o selectie naturala a celor care ajung la mine. Pentru ca vorbim aceeasi limba, sunt oameni care stiu ce inseamna lucrul de mana si il apreciaza, fara sa il compare cu produsele de serie, pentru ca pur si simplu nu exista comparatie. M-au ajutat enorm la partea de promovare si demersurile asociatiei Work at home moms, un grup de mamici talentate peste masura si sufletiste, unde am cunoscut oameni pe care ii admir enorm, atat ca oameni, cat si pentru minunatiile care iau nastere din manutele lor. La fel si iubirea mea pentru Semne Cusute, Sezatoare Bucuresti si colectionarii de port popular cu care am interactionat: Silvia Floarea-Toth(Nasaud), Gabriel Boriceanu(Mateias)”, explica Merisescu.

Printre cele mai populare produse sunt papusile Bambola din margele, realizate fie din sticla de Murano, fie cu Fimo, sau cerceii-papusi. Acestea pot fi comandate atat de pe blog, cat si de pe pagina de Facebook Colectia de margele.

“Incerc mereu sa diversific si sa adaug inca ceva nou la ceea ce pot sa fac. Ornamente de brad, martisoare, decoratiuni, cochetez chiar si cu jucariile crosetate. Anul acesta vreau sa lansez colectia SEMNE, inspirata de Semne cusute, o colectie LUX cu pietre semipretioase puse in valoare de colierele cu sticla, si o colectie surpriza de Romancute”, mai spune antreprenoarea.

In urmatorii cinci ani vede Colectia de margele ca “un butic cu bijuterii unicat, personalizate, cu o atmosfera ca intr-o cofetarie vieneza. Cu loc de stat la povesti, cu un ceai aromat si fursecuri, pentru ca partea de conectare cu persoanele care imi poarta bijuteriile este si va fi foarte importanta pentru mine, atat timp cat voi mesteri bijuterii”, explica Oana Merisescu.