“Initial am comercializat aranjamente florale sub alt brand si am organizat evenimente pentru mame si copii in cadrul unui ONG. Aveam asadar contacte stabilite cu furnizorii de materiale si servicii. Pasul urmator a venit natural. Peste noapte, organizam evenimentele tuturor cunoscutilor iar la un moment dat am inceput sa fiu platita pentru asta”, spune Carmen Ionita (32 de ani), fondatoarea companiei Events by Carmen Ionita.

A lansat afacerea in 2010 cand avea experienta in vanzari, in zona de evenimente pentru un ONG. „Nu stiu daca asta e socotita drept experienta relevanta. Eu cred ca te nasti ca sa organizezi evenimente. Ramai in industrie daca esti foarte serios. Astazi, cand exista internet si „googalesti” orice si pe oricine, este de ajuns sa gresesti o singura data si e ultima data”, afirma Ionita.

Cel mai greu este sa muncesti pe un alt fus orar fata de toti cei pe care ii cunosti

Investitia initiala a fost de circa 20.000 de euro, bani pe care antreprenoarea spune ca ii avea din economii personale. Intre timp, in cei sase ani de la fondarea afacerii, investitia a ajuns la aproape 100.000 de euro.

Primul eveniment, unul mai simplu, a fost in septembrie 2010, insa cateva saptamani mai incolo avea loc prima nunta pentru care vanduse un pachet de servicii complete.

„Stiam ca e un eveniment mare, pretentios, nunta la Palatul Snagov, cu standarde mai inalte decat tot ce facusem eu inainte. I-am spus clientului ca nu pot, nu fac. A insistat de parca eu il angajam pe el, nu invers. <<Hai ca iese bine, are el incredere in mine>>, imi spuneam. Cand clientul are o asa atitudine, mergi inainte, e clar ca e semn de sus”, afirma Ionita.

Ea adauga ca atunci cand a lansat afacerea, dar si acum, cel mai dificil este sa muncesti foarte mult in perioadele in care ceilalti se relaxeaza.

„Mai bine jumatate de an muncesti aproape non stop, pe alt fus orar fata de toti cei pe care ii cunosti. In weekend sunt cele cea mai obositoare zile ale saptamanii, noaptea e zi, ziua e noapte, marea o vedem doar cand avem nunti pe plaja. Apoi vine iarna si te intrebi ca studentul dupa sesiune: <<Acum eu ce mai fac?>>”, spune Ionita.

Reteta unui eveniment reusit: mancare, flori, muzica si foto&video

Anul trecut compania a avut o cifra de afaceri de circa 120.000 de euro, iar pentru anul acesta estimeaza o crestere de 30%. Carmen Ionita spune ca businessul a fost pe profit in 2015, dar nu a precizat valoarea castigului.

Care sunt elementele la care se uita clientii atunci cand are loc un eveniment?

Citeste si:

“Eu am o vorba pe care o stiu toti fostii mei clienti – daca ai florile potrivite, mancare buna, muzica, fotograf si cameraman profesionist, nunta e aproape gata. Reteta e valabila pentru orice tip de eveniment”.

Events by Carmen Ionita se adreseaza clientilor cu buget peste medie. Romanii au un buget mediu de circa 12.000 de euro pentru nunta si circa 6.000 de euro pentru un botez. Cel mai mare buget gestionat de Ionita pana acum a fost de 100.000 de euro pentru o nunta cu 200 de persoane.

In general, 35-40% dintre contracte sunt corporate, iar dezvoltarea segmentului de evenimente pentru companii este una dintre directiile pe care Carmen Ionita se concentreaza in acest an.

Nuntile, ocupatia principala

„In sezon, adica in perioada iunie-octombrie, nuntile sunt ocupatia noastra principala, iar, pana recent, decoratiunile florale erau cele mai solicitate servicii. Acest lucru s-a schimbat insa in ultima jumatate a anului trecut. Contractele au inclinat balanta in favoarea serviciilor complete pe care le oferim. Acest lucru presupune organizarea completa unui eveniment, de la cap la coada, respectiv de la invitatii pana la tort”, spune antreprenoarea.

Pentru zona de planificare de nunti, compania percepe un comision fix de 10% sau 2.000 de euro, in timp ce pentru alte servicii si evenimente preturile depind de complexitatea acestuia.

In jur de 90% dintre materialele utilizare provin din import si din bursele principale de profil. De asemenea, compania lucreaza cu 5-6 furnizori de accesorii si flori.

Extindere: a lansat o revista despre nunti si un atelier de design floral

Echipa este formata din zece angajati permanenti (design floral , logistica, PR, marketing, strategie de brand si vanzari) si colaboratori, pe care compania ii subcontracteaza in functie de eveniment. Pentru unele evenimente mari, echipa de angajati si colaboratori poate ajunge pana la 20-25 de oameni. Anul trecut Events by Carmen Ionita a recrutat patru oameni noi. In 2016, antreprenoarea se concentreaza pe doua businessuri extensie ale brandului: www.baiatulcuflori.ro, o florarie online dedicata in principal segmentului corporate si revista Nunta, o publicatie trimestriala lansata anul trecut.

Sursa foto: Blogul Events by Carmen Ionita

Descopera mai multe idei de business pe Raftul cu Afaceri.