Descopera mai multe idei de business pe Raftul cu Afaceri.

Irina si Bogdan, fiecare in varsta de 29 de ani, au absolvit Facultatea de Jurnalism si Stiintele Comunicarii, respectiv Facultatea de Drept, din cadrul Universitatii Bucuresti. Irina este online project manager pentru un site dedicat gastronomiei bucurestene, in timp ce Bogdan este director de vanzari, momentan suspendat din Baroul Bucuresti pentru a se dedica vanzarilor.

Frizzante Ride, pe care il catalogheaza drept un ”proiect de suflet”, a pornit de la o idee pe care si-au dorit-o pentru propria nunta si pe care s-au gandit sa o extinda si catre evenimentele altora.

”Modelul de inspiratie este tot ce se intampla “in afara”, cum ne place sa ne referim la tot ce e frumos in cultura europenilor pe o treapta mai sus. Mai precis, cultura de cargo bikes transformate in baruri mobile sau restaurante mobile, tot ce vedem pe Pinterest sau pe site-uri de crowdfunding precum Indiegogo si Kickstarter. Acolo am vazut prima oara ca o bicicleta/ tricicleta poate fi mai mult decat un mod placut de transport si relaxare si poate deveni un bar/ restaurant per se. Mai mult, am vazut ceva similar la nunta unor prieteni, moment in care ne-am gandit ca am putea face si noi asa ceva, ocazie in care putem mixa 2 elemente foarte dragi noua: bicicleta si vinul spumant ca liant in cadrul unor evenimente”, povesteste Bogdan.

Desi lucreaza la acest proiect din vara trecuta, au ales sa lanseze oficial Frizzante Ride pe 1 martie anul acesta. ”Fiind un domeniu nou cu multe necunoscute si construind tricicletele de la zero, a durat mai mult decat ne-am imaginat”, completeaza antreprenorul.

Astfel, tricicletele au fost realizate la un atelier din afara Bucurestiului, unde meseria este ”invatata din tata-n fiu”. A urmat vopsirea lor, dupa care au fost proiectate cutiile concepute special pentru aceste triciclete si care adapostesc sistemul de dozare si racire, keg-urile de vin si butelia de CO2. Intre timp, cei doi tineri au lucrat cu designerul Vlad Paloiu pentru a crea o identitate vizuala, intr-un business pentru oameni in care ”logo-ul si elementele grafice sa fie eye-candy si foarte clare”.

La inceput ne-am lovit de clasicele probleme in contacul cu furnizorii de servicii din Romania

Investitia initiala se apropie de 10.000 de euro. Fiind primul an de activitate cei doi tineri antreprenori se rezuma ca previziuni financiare la o cifra echivalenta cu investitia initiala, intr-un scenariu optimist oprindu-se undeva la 15.000 de euro.

”La inceput ne-am lovit de clasicele probleme in contacul cu furnizorii de servicii din Romania: o intarizere pe ici pe colo, neprofesionalism chiar daca vorbim de lucruri simple ca aplicarea unei culori customizate pe biciclete, faptul ca e foarte greu sa gasesti profesionisti in domeniul barurilor mobile de la care sa afli informatii si sfaturi. Si, desigur, faptul ca nu exista centralizate informatiile legate de acte si autorizatii necesare desfasurii activitatii. Dar asta nu e nicio surpriza, corect?”, spune Bogdan.

Pe viitor, speram sa ne adresam oamenilor care vor vrea pur si simplu sa iasa la un pahar de frizzante, asa cum ies la o inghetata sau la o prajitura

Cu Frizzante Ride Irina si Bogdan se adreseaza in primul tinerilor care isi planuiesc o nunta ”altfel” si care vor un factor diferentiator la evenimentul lor.

”Ne adresam si oamenilor care sunt amatori de festivaluri (muzicale, culinare, culturale) si care s-au saturat sa bea bere la draft la astfel de evenimente. Ne adresam mediului corporate care vrea sa ofere un moment special angajatilor la training-uri si team building-uri. Si, pe viitor, speram sa ne adresam oamenilor care vor vrea pur si simplu sa iasa la un pahar de frizzante, asa cum ies la o inghetata sau la o prajitura”, explica Bogdan.
Ce primesc acesti clienti? Pot fie inchiria tricicletele la evenimente private cu tot ce presupune acest lucru - prezenta lor si a unor oameni care sa serveasca invitatii cu vin frizzante alb/ rose sau cocktail-uri pe baza de prosecco, cum ar fi Aperol Spritz si Hugo Spritz – sau pot comercializa bauturile enumerate in cadrul unor evenimente precum festivaluri si concerte.

Vinul spumant este produs in Italia, de catre o companie cu traditie din 1881. ”Producatorul vinului folosit si de noi a fost declarat in 2011 “companie istorica a Italiei” pentru intreaga activitate. Avem un importator local care se ocupa de legatura cu producatorul italian”, puncteaza antreprenorul.

Pretul serviciilor depinde de mai multi factori printre care numarul de invitati, numarul de ore pentru care e solicitata prezenta Frizzante Ride, tipul de bauturi dorite la eveniment (doar prosecco sau si cocktail-ri). Pana in prezent, cele mai multe cereri au fost legate de nunti, proprietarii Frizzante Ride avand solicitari si pentru evenimente corporate.

Pana acum, cele mai multe cereri au fost legate de nunti, dar am avut solicitari si pentru evenimente corporate. ”Anul acesta vrem sa castigam experienta in acest domeniu, sa experimentam si sa ne perfectionam. Apoi, vrem sa ne marim echipa si, in functie de evolutia proiectului, sa marim familia tricicletelor Frizzante Ride”, declara Bogdan.