Sebastian Roncea, 22 de ani, a studiat Grafica timp de trei ani in cadrul facultatii din Timisoara si intentioneaza sa se inscrie la un program de master in Bucuresti, la sectia Design Vestimentar. In tot acest timp nu s-a angajat, insa in timpul liber lucra aranjamente florale si alte obiecte de design interior.

Ideea afacerii sale a aparut spontant, in timp ce sarbatoarea ziua de nastere a unui bun prieten, care primise printre altele un papion care i-a atras atentia. L-a studiat si a inceput la randul sau sa creeze papioane. Dupa ce a primit o masina de cusut casnica a inceput sa testeze si alte materiale, croind o geanta din material textil.

Eram ca un copil care se uita la ceva monumental

”O prietena mi-a facut cunostinta cu un tip care avea un atelier in Timisoara, dar care era gol, nimeni nu lucra acolo si el isi dorea sa gaseasca pe cineva care sa puna in miscare aerul si curentul din interior! Mi-a placut foarte mult ideea, m-a dus la el la atelier unde mi-a aratat aparatura si mi-a pus tot la dispozitie pentru a ma apuca de lucru! Imi aduc aminte cu drag ca am intrat in atelier si in primele zile nici nu stiam cum sa pornesc masinile de cusut, eram ca un copil care se uita la ceva monumental. Cu piele am inceput sa lucrez dupa ce am vrut sa imi cumpar o bratara din piele. Preturile erau foarte mari, iar obiectele din magazine nu aveau nimic special. In timp am inceput sa imbin materialele din piele cu tesatura sau chiar cu lemn”, povesteste Sebastian Roncea, proprietarul Roncea Sebastian Design.

Investitia initiala a fost de aproximativ 4.000 de euro, banii obtinuti din vanzarea produselor fiind reinvestiti in proportie de 85-90%. Materia prima o procura in proportie de 95% din tara, gasind in timp furnizori de piele naturala sau materiale textile de la diferite magazine, fabrici sau depozite.

Produsele sunt realizate in atelierul din Brasov. In medie, fabricarea unei genti dureaza de la o zi pana la 4 zile, cum este cazul gentilor de voiaj sau geamantanelor. Pretul unui astfel de produs variaza intre 400 si 1.200 de lei. Cea mai mare comanda a fost facuta de un local din Timisoara, pentru care Sebastian Roncea a realizat de la teci, portofele, curele pana la seturi de bretele, toate personalizate.

”Clientii sunt persoane cu varsta cuprinsa intre 20 si 45 ani, care isi doresc sa fie unici, sa se simta speciali cu produsul pe care il folosesc. Sunt oameni care au venit fie prin recomandare, fie m-au gasit pe Facebook sau in reviste”, completeaza antreprenorul.

Un magazin online in 2016

Pentru acest an, Sebastian Roncea isi propune o dublare a cifrei de afaceri, care anul trecut a fost de circa 5.000 de euro, si intentioneaza sa lanseze un magazin online. In plus, isi propune sa fie prezent si in magazinele dedicate designerilor romani si sa angajeze inca o persoana in atelier.

Descopera mai multe idei de business pe Raftul cu Afaceri.

Sursa foto 1: Vlad Moldovean