“Daca vrei sa fii antreprenor, fa-ti un plan de business din acest lucru, dar acest plan trebuie sa faca parte dintr-un plan de viata. Dupa ce te decizi ca vrei acest lucru, iti alegi locul, adica ce fel de afacere vrei. De cele mai multe ori vei merge intr-un model de business pe care nu il cunosti deloc, dar de care esti atras. Si o sa te lovesti de foarte multe lucruri. Si eu am facut asta in 2005 cand mi-am facut o agentie de dezvoltare web. Si stateam pe la usi si asteptam, mancam doar paine in parc si angajatii stateau si faceau freelancing la mine la birou”, a afirmat Radu in cadrul workshop-ului “Problem solving”, sustinut la evenimentul de comert electronic si marketing digital EcomTEAM.

Antreprenorul Radu Georgescu si antreprenorul Florin Talpes

El a mai impartit antreprenorii in doua tipuri: cei care isi considera compania drept un produs si o dezvolta de la inceput pentru a o vinde si cei care cresc companiile pentru a le da mostenire nepotilor. Pentru prima categorie, Valentin Radu l-a oferit ca exemplu pe Radu Georgescu, fondator al grupului Gecad si investitor in business-uri de tehnologie, si Florin Talpes, fondatorul companiei de securitate informatica Bitdefender si cel mai cunoscut brand romanesc in strainatate.

“Tu, daca esti antreprenor, poti fi tipul de intreprinzator care dezvolta o companie ca si cum ar fi produs. O companie pe care din prima zi o pregatesti de vanzare. Acest tip de antreprenor este Radu Georgescu. Ei merg pe ideea: companiile pe care le vand sunt produsul meu. Mai sunt antreprenorii care cresc companii pentru a le da nepotilor. Iar acesta este Florin Talpes, fondatorul Softwin, Bitdefender. Compania este mare, are 1.000 de angajati. Nu s-a oprit sa vanda si sa capitalizeze. Daca faci insa antreprenoriat doar ca sa iti platesti salariul, mai bine te angajezi. Este atat de stresant incat eu chiar m-as angaja”, afirma Valentin Radu.

Marketizator este o companie specializata in servicii de optimizare a ratei de conversie care a fost fondata in 2013 de catre Valentin Radu. Business-ul inregistreaza anual cresteri ale veniturilor de 400%, avand peste 7.000 de utilizatori si clienti precum Forbes, OLX, Orange, Provident, Samsung, Telekom. Compania este activa cu birouri partenere in Olanda, Italia si Polonia.

Citeste si:

Citeste si: Valentin Radu, Marketizator: 5 lucruri care iti fac magazinul online sa creasca precum Fat-Frumos

ecomTEAM este un eveniment de comert electronic si marketing digital organizat de wall-street.ro si fondat de reteaua de afiliere 2Parale. Evenimentul este realizat in parteneriat cu FAN Courier si este sustinut de Vodafone, MasterCard, PayU Romania, DPD Romania, Valoris, Allpacka si ContentSpeed.

Sursa foto: Mircea Dragos Photograpy