Cei doi soti spun ca au fost dintotdeauna atrasi de antreprenoriat si ca pana sa se hotarasca sa isi deschida o afacere au mai avut proiecte punctuale.

Inspiratie la masa de Craciun

"Ideea unei astfel de afaceri a aparut in 2012 cand, la masa de Craciun, discutam despre idei de afaceri cu o cunostinta care activa in domeniul curateniei profesionale in Marea Britanie. Ne-a povestit despre modelul de business de acolo, despre cum reusesc ei sa faca fata comenzilor si clientilor, moment in care am hotarat ca si piata de curatenie din Romania are nevoie de o astfel de companie. Ne-am documentat, am intocmit toate documentele necesare, iar in aprilie 2013 am inceput sa mergem la primii clienti. La inceput, Pure Clean a fost un job part time pentru mine, dar dupa primul an de activitate am observat ca implicarea mea este una vitala si de aceea am hotarat sa ma dedic in totalitate activitatii firmei”, spune Adrian Dragnea.

Pana sa lanseze aceasta afacere nu aveau niciun fel de experienta in domeniu, el lucrand in domeniul relatiilor cu publicul, iar sotia in domeniul bancar.

Marja de profit de 20-25%

Investitia initiala a fost de 12.000 euro, iar banii au provenit din economii personale. Suma a inclus necesarul deschiderii businessului: autoturismul cu care se deplasau la fiecare lucrare, aparatura tehnica, solutii pentru curatenie si traininguri pentru care angajati. Cei 12.000 de euro investiti initiali au fost amortizati din primul an de activitate. Ulterior, marja de profit care este intre 20 si 25% a fost reinvestita in expansiune, lucru pe care fondatorii Pure Clean vor sa il faca si in 2016.

Compania lucreaza atat cu persoane fizice (oameni cu venituri medii si mari), cat si companii de toate marimile.

„Lunar onoram aproximativ 70 comenzi. Dintre aceasta, 50 sunt la persoane fizice, la care se adauga cele 20 abonamente pe care le avem incheiate cu companii si pe care le deservim cu o anumita recurenta”, afirma Dragnea.

Printre clientii companii se numara Vola.ro, Stanley Black & Decker, GED Opportunity, ICL Intermodal Container Logistics, Trans Sese , Institutul National de Cercetare Stiintifica in domeniul Muncii si Protectiei sociale, Colbax Engineering, Stand Expo.

Curatenia dupa constructor, in topul cerintelor clientilor

„Cele mai solicitate servicii sunt cele de curatenie dupa constructor si cele de curatenie generala, atat pentru sectorul office, cat si pentru cel rezidential. O cerere limitata de servicii se inregistreaza pe segmentul curateniei dupa petreceri sau evenimente la care participa grupuri de oameni”, declara cofondatorul Pure Clean.

Compania are in medie 12 lucrari pe saptamana in domeniul rezidential, iar numarul de contracte cu spatiile de business este de 15.

Pentru sectorul rezidential, valoarea comenzilor oscileaza intre 300 si 800 lei. Pentru zona de birouri, plata se face in dunctie de serviciile prestate per metru patrat. Valoarea comenzilor se incadreaza intre 600 si 3.000 lei pe luna.

„La inceput cel mai greu lucru a fost sa ne adaptam conditiilor din piata si sa dobandim cunostintele din domeniu astfel incat clientii sa nu simta lipsa noastra de experienta. Ulterior, dupa ce am invatat cum merg lucrurile, cel mai greu lucru a fost sa ne gasim angajati seriosi, in care sa avem incredere”, afirma Adrian Dragnea.

Compania are 15 angajati si activeaza in Bucuresti, Ilfov si judetul Prahova.

"Anul acesta este unul important pentru noi. Vrem sa ducem afacerea Pure Clean la urmatorul nivel, sa crestem gama de servicii si sa ajungem la o cifra de afaceri de 100.000 euro. In trei ani vrem sa fim prezenti in cel putin 10 judete din Romania si sa fim unul dintre cei mai importanti furnizori de servicii de curatenie rezidentiala si office din orasele in care vom fi prezenti. Nu este exclus sa ne extindem aria de activitate, ne gandim la un magazin online cu produse profesionale de curatenie", explica confondatorul Pure Clean.