„Am lansat acest radio din nevoia mea si a parintilor din acea perioada. In 2005, ne doream un ajutor pentru parinti si o metoda educativa, sigura pentru copii. Parintii cand aduc pe lume un copil nu il iau cu tot cu instructiuni de folosire, iar ei au nevoie sa stie cum sa aiba grija de copiii lor. De aceea avem si multe emisiuni de parenting. Iar, copiii cand sunt mici nu stau singuri, stau impreuna cu parintii. De aceea, din 2014, am repozitionat radioul ca pe unul pentru toata familia”, a afirmat Tataru.

Vor ca in 2020 sa emita in toate orasele mari din Romania

Radioul targeteaza familiile cu copii sub zece ani, mai exact atat copiii, parintii, bunicii, dar si bonele. In prezent Itsy Bitsy poate fi ascultat in 19 orase mari, printre care Bucuresti, Cluj, Timisoara, Constanta, Sibiu.

“Nu depinde de noi extinderea la nivel national, totul este in functie de concursurile CNA (n.red. Consiliul National al Audiovizualului). De obicei, concursurile sunt o data la doi-trei ani si atunci ne luptam cu toate radiourile. Speram ca in 2020 sa ajungem in toate orasele mari din Romania. Acum suntem in jumatate dintre ele”, explica Tataru.

Tocmai pentru ca acum targeteaza intreaga familie, continutul este realizat in functie de programul copiilor si parintilor. Astfel, intre 7.00 si 9.00 dimineata , dar si dupa 17.00 si pana la 21.30 continutul este dedicat celor mici, in timp ce intre 9.00 si 17.00 emisiunile sunt pentru adulti.

De altfel, cel mai ascultat interval este matinalul (7.00-10.00), ca in cazul oricarui radio. „Pe de alta parte, seara, dupa 21.30, cand majoritatea radiourilor scad in audiente, noi inregistram o crestere. Ba chiar avem un varf pentru ca foarte multi parinti isi culca copiii si apoi asculta emisiuni de parenting”, afirma fondatoarea radioului.

Peste 80% dintre adultii din Bucuresti care asculta Itsy Bitsy sunt persoane active, 86% sunt parinti, au varsta cuprinsa intre 25-45 de ani si au educatie superioara.

„Oamenii care au copii sunt oameni activi, sunt acel target comercial care este ravnit de advertiseri”, explica Nadia Tataru.

De la reclame doar pentru copii, la reclame pentru intreaga familie

Una dintre provocarile Itsy Bitsy inca de la inceput a fost cum sa se sustina ca business, in conditiile in care in primii ani reclamele targetau in special copiii, iar radioul nu permitea promovarea produselor nesanatoase pentru cei mici. De exemplu, reclamele pentru bauturi carbogazoase sau produse de fast food.

„Clientii nostri s-au diversificat foarte mult in ultimii ani. Daca la inceput aveam reclame la iaurt, lapte, dulciuri, intre timp oamenii de marketing si-au dat seama ca parintii sunt si ei consumatori. Astfel, acum avem reclame de la banci precum BCR sau Raiffeisen Bank, de la companii de asigurari, servicii medicale, inchiriere de masini, firme de turism, cosmetice. La segmentul de jucarii nu avem succes, pentru ca jucariile sunt puternic vizuale, iar ele sunt promovate in special pe televiziune. Ne dorim, dar pana acum nu s-a intamplat”, a explicat Tataru.

Citeste si:

Anul trecut compania a avut o cifra de afaceri dubla fata de cele 1,1 milioane de lei din 2014, avansul fiind determinat tocmai de diversificarea portofoliului de clienti de publicitate, potrivit datelor oferite de Nadia Tataru.

Schimbare de strategie

„Acest lucru a venit ca urmare a atentiei noastre pe vanzari ca sa ne asiguram supravietuirea. In cele din urma, clientii au inteles ca Isty Bitsy nu este doar pentru copii, ci si pentru parinti. De aceea, in vara 2014 am schimbat sloganul in „Bucurie in familie”, explica fondatoarea Isty Bitsy.

On Air Studio, compania care detine Itsy Bitsy, a avut in 2014 o cifra de afaceri de 1,12 milioane de lei (250.000 de euro) si pierderi nete de 356.000 de euro, conform Ministerului de Finante.

Radioul, finantat de studioul de productie audio-video

„Deocamdata nu este un business pe profit, pentru ca nu am gandit radioul ca pe un business. Dar ne-am dat seama pe parcurs ca ar trebui sa-l gandim ca pe un business ca sa putem supravietui, pentru ca acum suntem un fel de struto-camila. Cumva, noi vrem sa supravietuim, dar si sa facem bine oamenilor. De aceea, cautam clienti care cred in educatie. Iar tot mai multe companii si oameni de marketing inteleg acest lucru. Firma care detine Itsy Bitsy mai are si un studio de productie audio-video si radioul este sustinut cu banii din aceasta activitate. Ne-am dori foarte mult sa ne concentram pe radio si sa nu mai fim nevoiti sa facem altceva. Acum traim cu sabia lui Damocles deasupra capului”, a explicat Tataru.

Pe de alta parte, unul dintre avantajele Itsy Bitsy fata de alte canale de promovare este faptul ca radioul s-a specializat in productie de continut audio-video si pentru foarte multi dintre clientii de publicitate functioneaza ca o agentie de creatie.

„Clientii nostri nu ne cauta doar pentru difuzare, ci ne cauta pentru creatie si productie , functionam ca o mini agentie”.

De-a lungul anilor, radioul s-a extins in zona de evenimente, dar si in cea de ateliere si cursuri pentru parinti. De altfel, primele evenimente au fost organizate la doar cateva zile dupa ce a fost lansat radioul, cand foarte multi copii si-au dorit sa intalneasca personajele Itsy si Bitsy.

Evenimentele, sub 10% din cifra de afaceri, Cel mai important eveniment: 1 iunie - Ziua copilului

„Cand am inceput nu ne-am gandit sa ne extindem, dar, din prima saptamana, copiii au vrut sa ii vada pe Isty si Bitsy. Asa ca am facut evenimente intr-o perioada in care nu era concurenta atat de mare. Intre timp, pentru noi, partea de evenimente a scazut. Acum inseamna in jur de 5-10% din cifra noastre de afaceri. Facem un singur eveniment pe an pentru toata lumea, iar acesta este 1 iunie - Ziua copilului. De asemenea, avem un singur eveniment de business, pe care l-am lansat in ianuarie anul acesta. Este vorba de Premiile de excelenta Itsy Bitsy. In rest facem evenimente la cererea clientilor: mall-uri, parteneri”, a mai spus Nadia Tataru.

Evenimentul Itsy Bitsy dedicat zilei copiilor va avea loc miercuri, pe 1 iunie, in parcul Alexandru Ioan Cuza (cunoscut ca IOR), din sectorul 3 din Bucuresti. Evenimentul va avea loc intre 10.00-20.00, iar acesta va strange in jur de 10.000 de parinti si copii, potrivit organizatorilor. Printre invitati se numara noua mame blogger, dar si vedete precum Tily Niculae, Jojo, Oana Sarbu, Gabriel Cotabita, Cornel Ilie, Roxana Iliescu.

Cel mai dificil: sa-i faca pe parinti sa nu se mai simta vinovati ca nu petrec destul timp alaturi de copii

Intrebata cum s-a schimbat radioul de-a lungul anilor si ce a fost mai dificil, Nadia Tataru afirma ca la inceput era vorba de lipsa de experienta si concurenta, in timp ce acum ar vrea sa convinga parintii sa nu se mai invinovateasca ca nu petrec destul timp alaturi de copii.

“Cand am lansat radioul cel mai dificil a fost faptul ca nu aveam de unde sa ne inspiram, am fost primul astfel de radio din Europa. Nu existau oameni care sa ne ajute sa realizam continutul. Apoi, a fost greu faptul ca a trebuit sa convingem directorii de marketing, in special pe cei care nu aveau copii, ca nu suntem doar un radio pentru cei mici. Acum, insa, cel mai dificil este sa-i facem pe parinti sa nu se mai simta vinovati ca nu petrec timp indeajuns alaturi de copii. Multi merg acasa foarte tristi si simt nevoia sa cumpere multe jucarii pentru a compensa timpul pe care nu l-au petrecut impreuna. Parintii ar trebui sa inceapa sa zambeasca de cand intra in bloc, nu in casa, si sa se pregateasca de intalnirea cu copilul ca pentru o mare sarbatoare. Sa incercam sa transforme acest timp pe care il au intr-un timp de calitate”, a afirma Tataru.