Uneori, o afacere are nevoie de o oarecare suma de bani pentru a depasi anumite momente dificile. Daca esti antreprenor, cele 8 sfaturi de mai jos sunt foarte utile pentru tine.

Atunci cand businessul tau are nevoie de cash, primul lucru pe care trebuie sa-l faci este sa te gandesti cu claritate la sursele de finantare la care poti apela. Fiecare antreprenor are la dispozitie mai multe optiuni decat isi poate imagina, conform americanexpress.com.

Pentru a afla care sunt aceste surse posibile de finantare, jurnalistii publicatiei business.com au intrebat mai multi fondatori ai comunitatii profesionistilor in afaceri YEC din SUA, pe care ii vom cita in continuare.

Iata care sunt acestea:

1. O microfinantare sau un credit fara garantii materiale


„Multi oameni apeleaza la Kickstarter putin prea devreme. Cred ca o astfel de varianta ar trebui pastrata in buzunarul din spate ca varianta de urgenta. Prefer o microfinantare (...). In opinia mea, aceasta este cea mai buna solutie”, spune Rob Fulton. Pe langa microfinantare, orice antreprenor are la dispozitie si optiunea aplicarii pentru un astfel de credit de nevoi nenominalizate fara garantii materiale, prin care nu esti obligat sa justifici destinatia banilor si beneficiezi de o perioada de gratie de 12 luni.

2. Un eveniment educational de strangere de fonduri


„Gazduieste un curs prin care sa le impartasesti altora experienta ta. Acest lucru ii va ajuta pe cei din reteaua ta, iar transformarea cursului intr-un eveniment de strangere de fonduri va aduce bani afacerii tale”, spune Kevin Xu.

3. Crowdfunding

„Ne-am propus sa strangem 100.000 de dolari pentru Indiegogo si ne-am trezit cu 350.000 de dolari dupa zece saptamani. Crowdfunding-ul a redesenat peisajul oportunitatilor de finantare la debutul unei afaceri. Il poti folosi si pentru o afacere deja existenta, pentru a testa noi produse si servicii”, este de parere Jessica Richman.


4. Prietenii si familia

„Daca le vei spune prietenilor si membrilor familiei tale despre ideea ta de business, ai putea fi surprins cu privire la cei care vor sa investeasca. Multi antreprenori isi finanteaza afacerile la inceput printr-o astfel de metoda. Cu toate acestea, fii sincer inca de la inceput cu privire la asteptarile pe care le ai, deoarece, daca afacerea merge prost, acest lucru va va putea afecta relatiile”, spune Andy Karuza.

5. Camera de comert

„Una dintre sursele de finantare ignorate frecvent este Camera de Comert. Aceasta colaboreaza cu guvernul pentru a stabili programe de finantare de toate tipurile”, noteaza Kristopher Jones.

6. Sponsorizari

„Nu trebuie sa colinzi intreaga tara sau sa faci opere de caritate pentru a gasi sponsori. Atat timp cat ai un produs sau un serviciu care poate trezi atentia investitorilor, esti in grafic (...). Multor companii mari le place sa fie vazute cum ii ajuta pe altii”, spune Nicolas Gremion. Intr-adevar, imprumuturile de la prieteni si familie reprezinta o metoda foarte populara de finantare a unei afaceri, dupa cum noteaza forbes.com

7. Parteneriate strategice


„Pentru companiile care au nevoie de mai mult cash, o optiune foarte buna este sa gaseasca businessuri complementare cu care sa incheie un parteneriat. Cauta afaceri care ofera produse ce pot adauga valoare serviciilor si produselor tale. Un astfel de parteneriat iti poate furniza capitalul de care ai nevoie”, este de parere David Ehrenberg.

8. Afaceri de finantare

„Atunci cand am pus bazele firmei mele de curatenie in 2008, am facut-o dorind, pe termen lung, sa infiintez si alte companii. Am inceput sa folosim surplusul de bani pentru a finanta alte idei de business pe care le aveam. Domeniul curateniei era usor de abordat, iar afacerea avea nevoie de putini bani pentru a fi demarata. In decurs de un an am avut bani in plus, pe care i-am folosit pentru a demara alte businessuri. Pana acum, a ajutat la deschiderea a trei afaceri si inca este functionala”, spune Kyle Clayton.

Sursa foto: shutterstock.com/Pressmaster/Vitabello1/Sergey Nivens

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri