In prezent, este co-fondator al companiei Nextiva, un provider de comunicare in cloud, cu peste 500 de angajati. Cele 4 sfaturi ale sale sunt:

1. Nu subestima oamenii, pe baza discursului sau a infatisarii

La inceputurile carierei sale, antreprenorul a simtit o lipsa de respect in mediul de business din cauza accentului sau est-european. In loc sa se demoralizeze, a ales sa munceasca mai mult si a castigat respectul partenerilor si clientilor. Acum, Gary spune ca a invatat din aceste experiente sa nu subestimeze pe nimeni din cauza aspectului, accentului sau infatisarii.

2. Nu iti fie teama de esec

Cand antreprenorul de origine poloneza a emigrat in SUA, la 17 ani, s-a alaturat unui startup, a trait cu doar 3 dolari pe zi si a strans bani pentru afacerea sa din diverse joburi precum ospatarie sau valet parking. Dupa multe sacrificii, afacerea a avut succes si a vandut-o doi ani mai tarziu. Cu banii obtinuti din exit, acesta a investit in real estate dar a pierdut aproape tot ce avea la prima criza dotcom. La cinci ani de la emigrare, era in acelasi loc din care plecase. Dar a reusit, cu cei 6.000 de dolari pe care ii mai avea, sa lanseze o companie de hosting web si sa o duca in topul companiilor din acest sector.

3. Priveste totul din perspectiva clientului

Clientul este cel mai bun profesor al unui antreprenor. Un business care poate livra produse de calitate, ce rezolva problemele clientilor, va deveni garantat nepretuit. Un antreprenor inteligent va adopta permanent mindsetul clientului sau: cum pot sa ii fac viata mai usoara? Tocmai de aceea, Gorny recomanda solicitarea permanenta a feedback-ului de la clienti.

4. Concentreaza-te pe cresterea business-ului. Uita de bani si strategii de exit

Succesiunile de succes si esec l-au invatat pe antreprenor sa nu se concentreze pe bani. „Cand am pierdut toti banii, in timpul crizei dotcom, am constatat ca pentru a avea succes trebuie sa ma concentrez pe valoarea adusa clientilor, nu pe cati bani pot sa fac. Acum traiesc dupa acest principiu”.

"Daca te gandesti doar la strategia de exit, e posibil sa uiti sa iti cresti business-ul. In schimb, daca te concentrezi pe dezvoltare, e posibil sa incasezi mai multi bani decat ai fi putut previziona".

Sursa foto: max sattana / Shutterstock