Jooki este un jukebox pentru copii cu proprietatiile unui Hi-fi speaker si designul unei jucarii smart interactiva. Campania lor a fost lansata pe Kickstarter pe 6 iulie.

„Jooki este creatia a trei tati geek care au renuntat la job-urile lor hi-tech, pentru a lansa MuuseLabs. Urmarim sa crestem experienta muzicala a copiilor din secolul acesta”, spune fondatorul, roman, Theodore Marescaux.

De ce Kickstarter?

Alegerea Kickstarter ca platforma de lansare pentru Jooki a fost o decizie luata mai mult din ratiuni de marketing pentru construire a unei prime baze de clienti si comunitati de fani ai produsului, decat strict pentru aspectul financiar. Multi spun ca au “strans bani” pe Kickstarter, insa in opinia lui Theodore, este o utilizare gresita e termenului intrucat sumele puse la dispozitie ca optiuni pentru produse sunt pur simbolice si nu reflecta pretul real al produsului final. Sumele reprezinta mai degraba un angajament pe care creatorii proiectului si-l iau fata de fanii produsului pentru a livra ceva la care acestia au visat.

„Pana in prezent, proiectul a fost finantat din fonduri proprii dar si printr-un grant european obtinut prin Acceleratorul European Pioneers din Berlin in care am fost admisi. Vom deschide insa in curand o prima runda de finantare pentru Jooki pentru a-l duce la urmatorul nivel”, spune el, pentru wall-street.ro.

Doua dintre cele mai cunoscute platforme de crowdfunding pe produs la nivel mondial sunt Kickstarter si Indigogo. Cele doua au multe puncte comune dar si particularitati prin tipul de fani. Kickstarter a fost primul lansat si are o audienta mai mare fiind si mai cunoscut ca brand, fapt care a inclinat clar balanta pentru companie, dar Indigogo are si el o comunitate in crestere, mai ales la nivel europeam, ceea ce il face diferit de Kickstarter care se bazeza mai mult pe publicul american. „Norocul a facut ca am avut posibilitatea sa ii intalnim in ambele cazuri pe cei care administreaza aceste platforme si am fost impresionati sa obvservam calitatile umane si profesionale in ambele cazuri”, spune, diplomatic, Theodore.

Prezenta pe Kickstarter este „un vis devenit realitate pentru oricine produce inovatii, si pentru orice marketer”, continua el, fiind o platforma care conecteaza foarte bine business-urile cu early adopters.

Ponturi pentru startup-uri care cauta finantare pe KS

Kickstarter este o comunitate. „Oricine are in plan sa lanseze un proiect pe platforma, trebuie mai intai sa fie prezenti pe platforma si, la randul lor, sa sustina cateva proiecte. Sa isi dea seama de ce anume au fost impresionati de ele, ce i-a atras. Ce le place despre felul lor de a comunica? Cum te-au activat? Opreste-te si gandeste-te putin la lucrurile acestea si, apoi, da-ti seama de ce ar trebui ca aceasta comunitate sa iti sprijine si proiectul tau”.

Un al doilea sfat – tu esti singurul care poate porni focul. Doar 30-40$ din sustinatorii unui proiect vin din deja existenta comunitate Kickstarter. Acest lucru inseamna, cu alte cuvinte, ca majoritatea vine din afara platformei si utilizeaza Kickstarter pentru prima oara. „Trebuie sa stii cat mai exact care este profilul acestor oameni – viitorii tai clienti, fanii tai -, inainte de a lansa o campanie. Este job-ul tau sa le starnesti interesul si Facebook poate fi un instrument excelent pentru a-ti aduce multimea initiala”.

Citeste si:

Apoi, va trebui sa creezi continut excelent si sa interactionezi cu audienta ta, cu mult inainte de campania propriu-zisa. „Fii pregatit sa cheltuiesti bani si pe campanii publicitare”.

In ultimul rand, retine faptul ca Kickstarter are o audienta foarte specifica. Zece milioane de oameni au sustinut un proiect Kickstarter, 50% dintre ei fiind din SUA, majoritatea tineri”.

Investitia in Jooki si cum functioneaza

Un proiect ca Jooki necesita investitii majore, atat ca timp cat si ca bani. Si aici, antreprenorii s-au ajutat si de familii si prieteni. „Am investit, in ultimii doi ani, peste 300.000 de euro pentru a duce proiectul la ceea ce este acum”.

Ideea i-a venit de la fiica lui mai mare, care atunci avea 3 ani. „Ea dorea ca eu sa ii cant We Will Rock You de Queen – da, gusturile muzicale bune se nasc de la varste fragede. Nu mai folosim CD-uri, asa ca am folosit telefonul mobil pentru a ii pune melodia, apoi am mai rulat-o o data, si inca o data, si inca o data. Imi doream sa ii impartasesc gusturile mele muzicale, insa totodata sa o las si pe ea sa aiba libertate de alegere, de a explora. Casetele si CD playerele copilariei noastre au disparut, asa ca am decis sa aduc acea libertate de alegere si experienta de a impartasi in secolul 21”.

Copiii pot da play unei povesti, cantec sau album prin simpla apasare a Jooki Star pe Jooki. Nu este necesar niciun smartphone sau tableta. Jooki Stars actioneaza ca bookmark-uri, inlocuind CD-urile, si vin sub forma unor figurine colorate, usor de identificat, apasat si aproape indestructibile.

„Cu Jooki, copiii pot explora, independent si in siguranta, muzica si povestile digitale Interfata fara ecran le permite o experienta noua, interactiva si intuitiva”, sustine CEO-ul si fondatorul Jooki. Device-ul permite parintilor sa uploadeze muzica si povesti pe Jooki, oferind control si asupra momentelor in care aparatul este pornit. Totodata, parintii pot limita volumul, sa customizeze momentele in care device-ul porneste sau se opreste, automat.

Cei care sustin campania de Kickstarter vor incepe sa primeasca device-ul din martie 2017. In retail, produsul va costa 179 de euro – in prezent nu au contactat distribuitori din Romania. Targetul? „Zeci de milioane de familii de pe tot globul”.

Cum ti se pare campania de Kickstarter si produsul? Consideri ca ar ajuta in procesul de educare al copiilor? Te invitam sa comentezi.