Traventuras urmeaza sa se lanseze in august, fiind un proiect de turism de aventura. WALL-STREET.ro incurajeaza si sprijina tinerii antreprenori si proiectele care implica miscarea in aer liber. Ai si tu un proiect la inceput de drum? Scrie-ne pe Afacereamea@Wall-Street.ro!

„Turismul de aventura nu inseamna activitati extreme. Eu nu sunt o mega sportiva, dar ador sa fiu pe un munte, sau langa o apa, in iarba, in hamac. Mi se pare ca multi oameni au ideea asta, ca trebuie sa ai conditie fizica super buna si echipament special, pentru a urca pe munte - iar mie mi-ar placea sa le demonstrez ca nu este asa. Ca o persoana care a stat numai la birou si vine o singura zi intr-o tura scurta la munte, se incarca suficient cat pentru restul saptamanii. Eu cred in asta - cred in experientele speciale pe care le ofera turismul de aventura, momentele alea pe care ti le amintesti peste cativa ani, dupa ce vei fi uitat cu usurinta de modelul de telefon pe care l-ai avut atunci”, spune tanara.

Ideea a venit natural, ea fiind cercetasa. „In centrul nostru local de cercetasi, acceptam membri noi in fiecare toamna - de cele mai multe ori, sunt tineri care nu au mai fost pe munte, nu au facut focul vreodata, poate chiar nu s-au jucat cu mainile in pamant. Si am vazut ce natural le vine sa stea la cort, ce mult le place sa cucereasca un munte si ce recunoscatori si mandri de ei sunt apoi. La fel e pentru adulti, doar ca sunt mai putine oportunitati pentru asta”, spune Dana.

Anul viitor, dupa lansarea oficiala din toamna aceasta, va introduce un pachet de teambuilding pentru firme, inspirat din „metoda cercetaseasca”, care are un puternic accent practic.

„Directiile de mers cu proiectul sunt in primul rand pe cunoasterea si promovarea cat mai multor zone mai putin turistice din tara si din zona Balcanilor si in particular si a Olteniei. Este o zona care mie imi place mult, dar care inca nu atrage - si as estima ca nu atrage din cauza unei reputatii nedrepte”, spune tanara.

Itinerarii si planuri de viitor

In prezent, tanara, alaturi de partenerul sau, s-a limitat la noua itinerarii „clasice” si varianta de a avea ceva customizat. „Sunt cele mai frumoase itinerarii din zona noastra si ating punctele cele mai interesante, neavand un grad ridicat de dificultate - vrem intai sa le testam, sa vedem reactia oaspetilor si in functie de asta o sa ne adaptam”.

Citeste si:

Investitia in proiect este una minima – cateva mii de euro, insa cel mai tare a simtit cheltuielile lunare, intrucat tanara si-a dat demisia de la job pentru a incepe acest proiect.

„Imi pusesem bani deoparte - din care mai am ceva, dar tot e greu desi sunt cu cheltuielile la minim”, spune Dana Borontis.

De altfel, nesiguranta financiara este si principala provocare la inceput de drum – aceasta se transforma ulterior in neincredere, teama, indoieli. „Am multe momente in care mi se pare ca ideea e super faina si o sa prinda si o sa le placa oamenilor - atunci sunt entuziasmata si motivata si optimista. Dar am si destule momente in care nu vad de ce mi-ar reusi mie treaba asta, in care mi se pare complicat sa ajung la oaspeti, in care mi se pare ca visez aiurea si pierd vremea cu idei nerealiste, iar timpul nu se mai recupereaza”, detaliaza tanara cateva dintre aspectele mai putin placute ale antreprenoriatului.

„Acum, ca se apropie tot mai mult momentul in care deschidem in mod oficial totul, cresc emotiile si ma gandesc ca nu vom avea clienti si ca vom fi dezamagiti. Dar mi-am dat doi ani de zile sa incerc asta - fiindca in primul an oricum nu estimam ca o sa mearga, iar al doilea ar trebui sa inceapa sa miste. Daca insa nu se va intampla asta, voi renunta. Voi renunta la proiectul asta, in forma asta - dar nu voi renunta cu adevarat, de tot”.