Totul a inceput in 2013, cand Daniel Moisa, art director cu o experienta de peste sase ani la cele mai mari agentii de publicitate din Romania, avea o discutie cu bunica sa din Bacau, care il intreba ce inseamna OMG. “Eram hotarat sa fac un brand de haine, dar nu stiam despre ce sa fie pana cand m-a intrebat bunica ce-nseamna OMG si i-am raspuns: “Valeu Doamni”. Mi-am dat seama ca era ceva mai mult decat o traducere si am inceput sa ma gandesc in directia asta”, spune acesta.

De la concept pana la lansare nu a durat mult. In doar o luna, Daniel impreuna cu Alina Matasaru, specialist in marketing si consultant in nutritie, au pus bazele UaiUai, “brand facut de doi moldoveni 100%, nascuti in Bacau”, dupa cum povesteste fondatorul. Cu banii stransi pentru un concediu, cei doi tineri de 29, respectiv 26 de ani, au cumparat primul stoc de tricouri, pe care au imprimat cele mai cunoscute expresii moldovenesti, iar in februarie 2013 aveau deja sase modele, un site de unde se putea comanda produsele si un video de promovare care a devenit in scurt timp viral pe Youtube si le-a asigurat succesul.

La trei ani de la lansare, UaiUai are o comunitate de 68.000 de fani pe Facebook si mii de clienti. “Cresterea in popularitate si free-media obtinuta pe posturile de televiziune nationale ne-au adus mai multe vanzari si implicit profit”. Anul trecut, brandul moldovenesc a vandut piese vestimentare in valoare de 50.000 de lei, in crestere fata de anii anteriori, potrivit datelor publicate pe Ministerul de Finante. “De cand am inceput si pana acum suntem in grafic ascendent. Reusim sa inchidem anul cu vanzari mai mari decat in anul precedent. Spre marele noroc al nostru am avut profit din primele luni de lansare. Ne-a fost mai usor pentru ca nu ne-am cumparat echipamente ce necesita amortizare de investitie”, spune Daniel.

Toata productia UaiUai este externalizata: textilele sunt cumparate dintr-o fabrica din Belgia, membra Fair Wear Foundation, iar imprimarea are loc in Bucuresti. De altfel, creatorii brandului lucreaza la business-ul UaiUai in paralel cu job-urile full time: Daniel este art director la agentia Cohn&Jansen JWT, iar Alina este nutritionist.UaiUai nu are angajati, cei doi fondatori colaborand cu diversi parteneri SRL sau PFA. Platforma online este singurul canal de vanzare, deoarece fondatorii cred foarte mult in mediul online si nu considera necesar un showroom pentru business-ul lor.

Citeste si:

Brandul cuprinde o gama larga de expresii moldovenesti si echivalentul lor in limba engleza, dar cele mai vandute modele sunt "Tati di mati = Awesome", „Moldovianci – demonstrat stiintific ci ari dreptati chiar s atunsi cand nu ari", „Ca vodi prin lobodi = Like a boss" si "Hai s-o fasim = Let's do it".

In ceea ce priveste pretul tricourilor moldovenesti, acestea costa aproximativ 60- 70 de lei, cel mai scump produs UaiUai fiind 199 lei. Potrivit creatorilor brandului moldovenesc, clientii sunt persoane cu venituri medii, cu varste cuprinse intre 20 si 35 de ani, “mandri ca s-au nascut moldoveni”, iar mai bine de jumatate dintre acestia sunt femei.

Desi brandul promoveaza cultura si limba moldoveneasca, UaiUai are cereri si din alte tari, care sunt insa refuzate deoarece tinerii antreprenori vor sa creasca business-ul doar pe plan local. “Am luat decizia sa ne concentram doar pe Romania si sa facem treaba buna aici. Credem ca daca ne extindem prea repede fara sa fim pregatiti avem de pierdut”, explica Daniel.

Pentru viitor, cei doi antreprenori urmaresc sa-si mareasca echipa, dar si gama de produse si sa comercializeze alte haine sau obiecte de fashion inscriptionate in stil moldovenesc. “Business-ul nostru se bazeaza foarte mult pe comunitate si atat timp cat vor exista moldoveni credem ca vom exista si noi”, spune Daniel.