Unul dintre cele mai noi proiecte ale lui - Stickchat, s-a facut vazut foarte mult pe retele sociale in ultima perioada. "Am identificat un trend in zona de stickere, in general. Toti partenerii nostri din afara - China, State, Norvegia, Israel - sunt interesati de zona aceasta, intrucat pentru toate brandurile care vor sa intre in mobile, messenger-ul este "The No. 1 platform", spune el.

Antreprenorul incearca sa atraga o masa mare de oameni pentru aceste stickere, care sunt localizate, animate, astfel incat sa poata vinde spatiu de publicitate nativ brandurilor care vor sa intre in mobile. Pana in prezent, T-Me Studios a realizat peste 220 de stickere originale, facute in-house, si cifrele sunt destul de bune – circa 10.000 de stickere trimise, zilnic, de persoanele care le folosesc. Sunt 5 oameni dedicati pe proiect, se fac stickere in continuu si sedintele de brain storming sunt…”mega fun!”, spune, razand, Matei Pavel.

Esti antreprenor in cautarea unei finantari? Vino la conferinta "Antreprenor, caut finantare" si poti intra in legatura cu diferiti finantatori. Povesteste-le la speed dating afacerea ta si ai sansa sa primesti sprijin si finantare.

Monetizarea? La un moment dat, cand in Romania vor fi circa 100.000 de oameni activi, pe luna, iar international milioane, vor vinde stickere branduite. “Romania este tara de testing, o sa lansam pe Mexic si pe Spania luna viitoare si apoi SUA”, spune Matei Pavel.

Stickerele nu vor fi traduse, ci vor fi localizate. “Asta este problema cu stickerele si cu vizualul, in general – toti se axeaza pe America, pe expresiile englezesti. Noi vom lua expresiile din tarile unde intram si le folosim fix pe acelea. Mai mult, stickerele vor fi contextualizate si localizate, adica vor aparea altele in functie de unde esti, ce faci, momentul din zi, cu cine vorbesti. De exemplu, dimineata primele stickere vor fi cu “’neata!”, daca de cele mai multe ori vorbesti cu fratele tau, stickerele vor fi de forma “’neata, frate!”. De asemenea, daca esti la un festival, apar stickere care arata unde te afli, la ce festival”, detaliaza Matei Pavel planurile proiectului.

Si cand nu mai poti?

Acesta este, insa, unul dintre proiectele mai placute, mai amuzante (sa zicem), insa sunt unele care, pur si simplu, te consuma. Ce faci?

“Pur si simplu…tragi de tine. Te tarasti si plangi, dar in timp ce plangi, iti faci treaba, incercand sa iti ignori sentimentele”, spune Matei Pavel – si se simte ca este patit. “Dupa ce treci de momentul ala, o sa vezi ca ti-a iesit!”. Ajuta foarte mult sa ai o echipa foarte buna.

Echipa T-Me Studios a atins 60 de oameni. “Cel mai important? Sa pastrezi cultura, sa ai un mindset de a reusi sa faci lucruri fara “sa spargi” milioane de euro”. Sa existe cultura inovatiei, sa nu calci pe pasi deja facuti de altii”, spune Matei. De asemenea, trebuie creat un mediu unde oamenii sa poata evolua si, implicit, compania – si lucrurile acestea sunt foarte greu de intretinut, spune Matei Pavel.

Apoi, mai sunt si cei care vin din corporatii unde traiesc cu senzatia ca sefii sunt interesati doar de bani, nu sunt individualizati decat foarte rar, asa ca le trebuie cateva saptamani pana sa realizeze ca intr-o companie antreprenoriala, precum cea a lui Matei Pavel, nu sunt ascunse lucruri si lumea chiar se comporta bine, prietenos, genuin. “Chiar suntem interesati ca oamenii sa se dezvolte, sa creasca, si cand realizeaza acest lucru, se destind si devin mult, mult mai eficienti”, puncteaza Matei Pavel.

Cum promovezi noile proiecte?

Pe langa Stickchat, T-Me Studios a lansat recent si proiectul Redraw Keyboard, care promite una dintre cele mai avansate sisteme de tastare pe terminale mobile, predictibilitatea fiind unul dintre cuvintele cheie.

Cum reusesti sa promovezi astfel de proiecte, sa le faci vizibile? Daca inainte faceai SEO "traditional" si intr-o luna de zile erai sus (acum dureaza vreun an), acum recurgi la mici tertipuri (growth hacking).

"De exemplu, cum faci iconita aplicatiei pe Google Play. Ai crede ca este vorba de branding, sa iei o firma specializata, sa faci brainstorming si sa fac un super logo. Fals, super fals! Iconita aia nu trebuie sa iti spuna TIE ceva, trebuie sa converteaza foarte bine - poti sa pui o cana, daca userilor tai le plac canile, n-ai nicio grija. Chiar nu trebuie sa aiba legatura cu proiectul tau", puncteaza Matei Pavel. "Dintre stickerele pe care le-am produs, pisicile prind cel mai bine".

In ceea ce priveste Google si Facebook, focusul foarte mare se pune pe a asculta ce are de spus compania; inainte, a face SEO insemna sa faci continut de calitate, sa nu faci spam. Pe masura ce asculti ce fac ei, poti realiza insa ce ar trebui sa faci - tot ceea ce spun pe blog-urile lor, ei introduc in algoritmii de ranking. "Nu trebuie sa ignori - daca ei spun ca trebuie sa postezi 3 pagini de continut si nu jumatate, nu trebuie sa zici lasa ca am vazut eu un site care are doar jumatate de pagina si merge foarte bine!", subliniaza antreprenorul.

Urmareste in emisiunea WALL-STREET 360 alte sfaturi si perspective asupra antreprenoriatului, subliniate de Matei Pavel.

Sursa foto: Shutterstock: Akos Nagy