Unul dintre marile avantaje ale promovarii in online este ca pot fi derulate campanii de succes chiar si cu bugete mici. Astfel, poti investi timp si resurse interne pentru crearea unui continut de calitate, pe care sa il promovezi in diferite forme pe canale de comunicare diferite. Sunt doua modalitati de a realiza acest lucru: organic sau platit.

Platforme potrivite pentru maximum de ROI

Balanta intre organic si platit poate inclina oricand catre una dintre cele doua, in functie de ceea ce ai de promovat, de mesaj si de continutul aferent. Cand vine vorba de buget si de alocare bani, ai multe canale online si instrumente de promovare care te pot ajuta si pe care sa ai un nivel cat mai ridicat al ROI (return of investment). AdWords Search, Remarketing, Display, Youtube Ads, LinkedIn Ads sau Facebook Ads si Instagram Ads sunt doar cateva si dintre cele mai eficiente pentru bugete mici.

Pentru o abordare multicanal si un mix extins de instrumente, e necesar un buget minim de 1.000 – 1.500 de euro pe luna. Bugetul investit trebuie sa creasca proportional cu numarul instrumentelor utilizate. Totusi, incepi de la sume mai mici, astfel ca pentru un buget de aproximativ 200 euro/luna, Today’s recomanda utilizarea unui singur canal de promovare. De exemplu, poti folosi Google intr-un mix de doua instrumente: Google Search si Remarketing. Asemenea, cand te axezi pe continut vizual, poti investi in Facebook si Instagram (au platforma comuna pentru gestionarea anunturilor). Conteaza foarte mult nisa afacerii si rezultatele dorite.

Cand vrei sa te promovezi gratuit, continutul e rege

Cand alegi sa iti cresti afacerea organic, poti incepe de la a crea continut pentru blogul companiei. Pentru acesta, cresterea organica in motoarele de cautare poate fi facuta prin SEO (search engine optimization) „in house“, prin actualizarea descrierilor de pe site folosind cuvinte cheie relevante, completarea metadescrierilor, stabilirea unor link-uri scurte pentru pagini si includerea cuvintelor cheie in URL, dar si optimizarea imaginilor. De asemenea, nu trebuie uitat newsletterul, prin care poate fi distribuit continutul catre abonati.

Dincolo de motorul de cautare, prezenta in social media e foarte importanta, mai ales ca si retelele sociale sunt indexate. Pe Facebook, LinkedIn, Google+, Instagram si chiar Twitter profilurile business sunt binevenite. O alta categorie importanta din online sunt forumurile, unde e important sa identifici cinci pana la zece din domeniul tau de activitate, pe care sa publici continut relevant. In plus, poti oferi suport pe site-ul companiei, prin implementarea unui live chat.

Citeste si:

Acestea sunt insa medii si trucuri, dar continutul este cel care face diferenta. Poti lua in calcul sa creezi tutoriale potrivite domeniului, care sa fie publicate pe YouTube, Facebook sau chiar Vimeo, desi trebuie sa tii cont ca YouTube este mult mai popular si oamenii identifica platforma cu continutul video dezirabil, consumabil. Infograficele sunt o alta forma de a prezenta informatii intr-o maniera rapida, usor de urmarit si retinut, iar pentru crearea acestora sunt cateva site-uri gratuite care te pot ajuta, cum ar fi Infogr.am.

Pentru obtinerea celor mai bune rezultate, recomandarea Today’s este sa imbini componentele organice si platite, deoarece un continut bun va fi mereu apreciat si distribuit, iar investitia in publicitate il poate duce la cat mai multi potentiali clienti.