Dupa ce a lansat o croitorie premium, Zenonni Su Missura, si un magazin online de camasi, Hulbert Shirts, Simona Hulber, antreprenoare si designer roman, a lansat un serviciu de inchiriere tinute de ceremonie barbatesti. iTux vizeaza afaceri de 100.000 de euro inca din primul an de activitate si se pregateste de expansiune in marile orase ale tarii, atat in regim propriu, cat si sub franciza.

Pe langa Simona, in spatele proiectului online de inchiriere costume barbatesti se afla Ana-Maria Varvara si Alexandru Nestian, colaboratori cu care antreprenoarea a pus bazele altor branduri romanesti, iTux fiind al treilea proiect antreprenorial al Simonei. Absolventa a Facultatii de Arte Vizuale din Oradea, Hulbert a creat colectii de fashion pentru mai multe branduri din retailul romanesc, printre care Bigotti, Artigiani, Masini sau Cavaliere.

In 2004, alaturi de sotul sau, infiinteaza Zenonni Su Misura, brand romanesc de croitorie si printre pionerii producatorilor de costume barbatesti la comanda. Prin Zennoni, Hulber colaboreaza pentru produse si tesaturi cu branduri internationale precum Scabal, Cloth, Ermenegildo Zegna, Loro Piana sau grupul italian Albini. Opt ani mai tarziu, in 2012, Simona lanseaza un magazin online de camasi de dama si de barbati, produse in Romania.

Dupa productie si comercializare, Hulber si echipa sa investesc 100.000 de euro intr-un serviciu de inchiriere tinute de ceremonie pentru barbati. Ideea de a inchiria o haina de gala nu este una noua, din contra, ea este exploatata la nivel inalt pe piete precum SUA, unde optiunea de a inchiria este cu mult inaintea celei de a cumpara. “Smochingul este purtat doar in rarele ocazii in care dress code-ul sau specificul evenimentului impun o astfel de piesa. Din aceste considerente multi barbati nu aloca mult interes acestei piese vestimentare, iar noi am vrut sa oferim un singur raspuns la intrebarile “cum ma imbrac” sau “merita sa cumpar o tinuta pe care o voi purta foarte rar”, spune Simona.

Pe langa serviciul de inchiriere, iTux a fost gandit si ca o afacere de realizare costume barbatesti la comanda, dupa modelul Zenonni. “Focusul principal al business-ului este serviciul de inchiriere, dar a trebuit sa luam in calcul si situatia in care exista doritori pentru achizitie. In speta, un client o data ce poarta un costum poate sa fie impresionat astfel incat sa isi doreasca sa il achizitioneze definitiv. De aici, cele doua variante suplimentare oferite, de a-l cumpara ready-to-wear sau made-to-measure”, povestete Hulber.

Daca piesele de inchiriat sunt fabricate in Italia, cu materiale de la fabrici locale sau importate din Marea Britanie, cele destinate comercializarii sunt produse la o fabrica din Romania, iar tesaturile sunt importate din Italia. Platforma online contine 500 de costume ce pot fi inchiriate, iar pentru partea de made-to-measure se pot produce doar camasi si costume, cu preturi de pornire de la 400 lei pentru camasi si 2.000 lei pentru costume.

Business in franciza

Antreprenoarea urmareste sa amortizeze investitia de 100.000 de euro in urmatoare 18 luni sau chiar mai devreme daca brandul se va extinde in cat mai multe locatii, in special in orasele Cluj, Timisoara, Iasi, Constanta, Sibiu si Brasov, unde Hulber vrea sa deschida magazin direct sau prin franciza. “Ne-am propus pentru primii 2-3 ani sa acoperim cat mai mult din marile orase ale Romaniei. Planurile noastre nu se opresc doar la teritoriul tarii. Deja avem discutii initiate pentru a incepe proiectul si in tari vecine: Ungaria si Bulgaria”, spune Simona.

Acest model de business presupune ca partenerul sa administreze cabina de fiting din locatia respectiva si sa investeasca in colectia care va fi disponibila spre inchiriere sau vanzare. “Apoi dezvoltarea locala va fi sustinuta de iTux prin folosirea aceleasi platforme online de inchiriere, acelorasi canale de marketing si aceeasi colectie care poate fi replicata usor”, spune aceasta.

Crede ca mai e loc pe piata costumelor barbatesti la comanda? “Daca privesc piata in anul 2016 comparativ cu anul 2004, cand am lansat Zennoni si am fost un pionier in piata de made to measure, este o evolutie remarcabila. Piata acum este una concurentiala, au aparut multe proiecte. Pe de o parte ma bucura ca exista piata si concurenta a favorizat cresterea si propagarea ideii de a te imbraca „la comanda”, dar pe de alta parte lipsa de educatie, manifestata mai ales in randul antreprenorilor care au pornit proiecte in acest domeniu ignorand calitatea produsului si a serviciului, au dus la multe dezamagiri ale celor care au experimentat serviciul de made to measure. De ce spun asta? In multe cazuri, observ anomalii cum ar fi aceea de a comercializa un produs executat la standarde scazute din punct de vedere al calitatii, dar folosind o tesatura premium si la un pret pe masura care nu justifica produsul final. Loc pe piata exista si va fi atat timp cat construiesti un business in favoarea clientului, axat pe a oferi un serviciu si nu un produs”, incheie Simona.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri