Alexandra Butmalai e antreprenor la 19 ani. A inceput afacerile la 17 ani, nemultumita de ceea ce o invata scoala. Pentru ca fizica si chimia i se pareau plictisitoare, a creat Fabrica de Experimente. Povestea ei am aflat-o la emisiunea Ziua Zero.

Inainte de a vinde pe site trusele de experimente chimice, Alexandra si prietenii ei au inceput printr-o caravana in cadrul saptamanii "Scoala altfel", in Bucuresti, Bacau si Cluj-Napoca. De asemenea, in fiecare saptamana facea experimente pentru cei mici la Academia Kogaion. "Mi-era greu sa cumpar experimentele luni, erau multe drumuri de facut, ca marti sa le fac. In plus, faceam experimente cu 20 de copii in fiecare saptamana. Mi-a venit ideea sa pun un anumit numar de experimente la un loc, astfel incat parintele sa poata sa le faca impreuna cu cei mici", a spus Alexandra Butmalai.

"Am inceput Fabrica la 17 ani, cand eram inca la liceu. Mi-am dat seama ca fizica si chimia nu erau de cea mai buna calitate sau nu intelegeam mare lucru. Cam tot liceul credea asta. Am zis sa schimbam asta, in loc sa ramanem frustrati. Am inceput sa facem trusa, am facut show-uri in tara", a spus Alexandra la emisiunea Ziua Zero. Show-urile din tara au popularizat ideea ei, pentru ca au fost facute cu 1.800 de copii. Pentru a lansa Fabrica de Experimente a pus la punct o campanie de crowdfunding pe crestemidei.ro. A strans astfel 8.000 de lei in doar 10 zile.

"Am lansat kitul pe 30 septembrie. Am strans 8.000 de lei in 10 zile, am contactat si noi oameni pe Facebook pentru a-i incuraja sa doneze, dar am pus si eu bani la final, pentru ca nu imi facusem calculele bine", a spus Alexandra. Avea nevoie de campanie pentru ca multe lucruri trebuiau cumparate en-gros, asa cum erau cutiile sau sticlutele.

Pentru cine sunt experimentele

Fabrica de Experiemente are acum si prima trusa pe site. Ea contine 17 experimente cu apa, care costa 65 de lei. Urmeaza si altfel de experimente. Dupa lansarea de pe 30 septembrie, Alexandra a plecat in Amsterdam, ca parte a programului de la Entrepreneurship Academy, la care este studenta. Nu a putut vinde foarte mult atunci, pentru ca nu se putea ocupa chiar ea de lucruri, asa ca o ajuta o colega de clasa a IX-a. Odata cu intoarcerea in tara, vrea sa pregateasca strategia pentru Craciun.

"Ne gandim sa ne ducem catre scoli private, scoli de stat, companii, dar si catre parinti pur si simplu. Sunt multe motive pentru care sa cumperi o astfel de trusta. Vrem sa ne extindem si cu show-urile, avem scoli care s-au programat deja pentru aprilie", explica Butmalai.

"Experimentele pot fi folosite de la sase ani incolo. Trebuie sa le folosesti impreuna cu un parinte. Noi ne gandeam ca putem inlocui activitatea clasica a parintelui roman: mersul la mall in weekend", a spus fondatoarea Fabrica de Experimente.

Vlad Andriescu, start-up.ro

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri