Mihaela Cristina Meca a lucrat in presa, ca reporter la doua posturi nationale de stiri, si apoi ca inspector de asigurari. Ideea unei afaceri proprii a aparut spontan si la fel de spontan a si pus-o in practica. A investit aproape 6.000 de euro intr-o florarie in Focsani si estimeaza pentru acest an afaceri de peste 43.000 euro.

„Imi plac foarte mult florile. Pe toate le iubesc. In schimb, le primesc rar. De multe ori doar la ziua de nastere. Si pentru ca o zi de nastere e o data in an, mi-am dorit sa transform toate cele 365 de zile din an in zile de nastere. Toate sa fie ca o zi festiva. Sa fiu inconjurata tot timpul de flori, de cadouri, de zambete, de oameni fericiti”, povesteste Mihaela, 33 de ani.

A deschis floraria Meca Events pe 1 decembrie 2014, cu o investitie initiala de circa 6.000 de euro (26.000 lei). Nu a apelat la credite bancare si a folosit doar fonduri proprii.

„Imprumuturile mi se par riscante, mai ales intr-un domeniu cum este cel al florilor, unde marfa este perisabila si in care e nevoie de multa chibzuinta in ceea ce priveste castigul. Nu exista un venit constant in fiecare luna, asa cum il primeste un salariat. Sunt perioade din an in care vanzarea merge foarte bine si atunci trebuie gestionati banii de asa natura incat sa poti acoperi cu ei si cheltuielile din lunile fara prea mari vanzari si sa reusesti sa pui deoparte si pentru stocul de marfa. Iar daca ai credite la banci, chirie, angajati, cheltuieli de intretinere - pe toate trebuie sa le tii din scurt foarte bine ca sa nu ajungi la faliment. Totul tine de antreprenor si de gradul de risc pe care si-l asuma”, crede Mihaela Meca.

Meca Events

La capitolul „pietre de incercare”, a fost dificila la inceput gasirea unui lant de furnizori de la care sa se aprovizioneze cu flori si cadouri. Mai mult, nu avea pregatire in acest domeniu. Pornise la drum cu ideea ca va fi un magazin preponderent de cadouri pe care le va accesoriza cu flori. Astfel, a creat cadouri 2 in 1, formate dintr-un obiect decorativ in care a „construit” un aranjament floral. Ideea a prins la public si a trebuit sa se implice mai mult pe partea de aranjamente florale.

Nopti intregi, cat timp dormeau copiii (am doi copii - un baietel de 6 ani si o fetita de 2 ani) urmaream pe Internet tutoriale cu realizarea buchetelor si a aranjamentelor florale. Cand am deschis magazinul imi rezervasem aproximativ 2.000 lei pentru publicitate. Cu acesti bani mi-am cumparat constant flori timp de cateva saptamani. Nu am asteptat comenzile clientilor, ci am exersat pe banii mei. (…) Clientii au fost incantati de lucrurile noi cu care am venit pe piata (aranjamente florale 2 in 1, aranjamente cu plante uscate si accesorii, cu plante naturale si fructe) iar din acest motiv, castigul a fost un succes inca de la deschidere. Din primul an am inceput cu dreptul si pe partea de organizare de nunti si botezuri”, explica Mihaela.

Meca Events

Experienta de antreprenor a venit la pachet si cu stres si oboseala. „A fost cea mai grea perioada din viata mea”, spune Mihaela, referindu-se la aprovizionarea cu marfa, aranjamentul in vitrina, realizarea cadourilor personalizate. La aceastea se adaugau pierderile cu marfa defecta sau perisabila.

„Dupa ce am vazut ca in celelalte tari si in marile depozite florile sunt tinute la temperaturi intre 4 si 10 grade, am investit intr-un frigider si o vitrina frigorifica in care pastrez florile, iar pierderile sunt mult mai mici. Ca sa evit cat mai mult pierderile, merg si cumpar personal cadourile expuse in magazin. Nu le mai comand prin curier. Pe partea de flori, colaborez cu importatori care aduc marfa o data pe saptamana, din Olanda. Sunt si furnizori cu sere sau lanuri de lavanda de exemplu, de unde cumpar flori romanesti, cu precadere toamna si primavara. Pentru evenimente importante precum nuntile si botezurile, florile vin direct din Olanda”, completeaza antreprenoarea.

Meca Events

Clientii sunt diferiti, iar bugetul variaza in functie de eveniment. „La aniversarile sotiilor sau iubitelor, clientii aloca un buget intre 150 si 300 lei pentru buchete de flori sau aranjamente florale, fara cadou inclus. Pentru evenimente obisnuite, cel mai bine se vand aranjamentele florale cu sume cuprinse intre 50 si 100 lei. Cadourile de grup, in care invitatii strang o suma de bani variaza in medie, intre 300 si 500 lei cu tot cu cadou”, adauga Mihaela.

Daca anul trecut cifra de afaceri a depasit 93.000 de lei (21.000 euro) pentru 2016 antreprenoarea estimeaza o dublare a vanzarilor.

„La anul imi doresc sa deschidem un atelier de creatie florala pentru copii, in care fiecare poate pregati aranjamente personalizate, pentru cei dragi”, conchide Mihaela.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri