Bogdan Rusu a lansat un proiect social care promoveaza valorile antreprenoriale, modele inspirationale si ofera consultanta tinerilor la inceput de drum. Totul a inceput in 2013, in timpul masterului, cu un blog unde vorbea despre ce invata la scoala . Intre timp, s-a facut tranzitia catre video iar, astazi, Antreprenori Anonimi este o comunitate.

„L-am numit „Antreprenori Anonimi”, pentru ca am vrut sa vorbesc despre esec-urile primelor mele incercari antreprenoriale si foarte repede am observat mesajul meu de invatare din greselile altora rezona bine in comunitatea celor interesati de start-up-uri. Aste se intampla undeva prin 2013, timp in care dezvoltam o aplicatie mobila in cadrul unei competitii europene de business. Foarte rapid am facut si tranzitia catre video, deoarece experienta mea in media imi spunea ca audio-video este un canal mult mai potent de comunicare. Am inceput sa ne intalnim mai multi in asa numitele „sezatoare” unde sa povestim fiecare din experientele noastre cu esecul. Asa a aparut notiunea de comunitate”, explica Bogdan Rusu intr-un interviu acordat wall-street.ro.

Primele interviuri facute au fost cu antreprenori necunoscuti, pentru a ii ajuta sa iasa din anonimat, invatandu-i sa comunice despre afacerilor lor intr-o maniera informativa si educativa, nu comerciala. Bogdan crede ca acesta este motivul pentru care lumea se uita la materiale, pentru ca sunt povesti.
Proiectele video nu se rezuma doar la interviuri, ci sunt postate productii de calitate si parteneriatele cu organizatii mari, precum AIESEC sau Junior Achievement au ajutat mesajul sa ajunga la target.

Pe langa productiile video, sunt organizate si workshopuri pentru antreprenori, in parteneriat cu programe de startup, acceleratoare si universitati.
In prezent, echipa Antreprenori Anonimi este formata dintr-un director de fotografie si operator, un editor video, o persoana responsabila pe lumini si sunet si un stilist. Bogdan se ocupa de marketing, vanzari si parteneriate.

Un proiect care a evoluat in functie de oportunitati

Bogdan spune ca proiectul sau evolueaza foarte mult in functie de oportunitati. „Daca acum 2-3 ani era un blog, apoi am prezentat startup-uri si ulterior am inceput sa facem documentare cu oameni de top din business-ul romanesc, astazi avem parteneriate si clienti care vor sa se asocieze cu brandul nostru. Investitia importanta nu a fost cea finaciara ci gasirea de colaboratori, oamenii cu care am pus in scena ideeile mele despre proiect. Suntem finantati atat din sponsorizari cat si din prestari de servicii, iar „return-ul” pe investitie este atunci cand pe analytics vedem ca oamenii revin la canalele noastre si ne cauta pe net”, spune antreprenorul.

Fiind un format permisiv, antreprenori din toate domeniile, de la consultanta pana la croitorie, au cautat serviciile Antreprenori Anonimi. Nucleul de audienta este format din persoane cu varste intre 17 si 25 de ani, dar limbajul accesibil a adus si persoane de pana la 35 de ani, cu experienta profesionala si care coheteaza cu ideea de a fi pe cont propriu.

Cand nu se poate sustine singur, proiectul social este sustinut si din activitatea firmei de consultanta detinuta de Bogdan. „Nu este greu sa faci antreprenoriat social intr-o tara unde lipsesc foarte multe lucruri importante pentru o societate. Ceea ce este greu este sa gasim taramul comun intre activitatile non-profit si cele care genereaza profit. Sunt ferm convins ca un mix intre cele doua este cel mai sustenabil si util atat pentru organizatie cat si pentru public”, mai spune antreprenorul.

Planuri de viitor

Ca planuri concrete, in prezent sunt in discutii pentru a publica 2 carti, practice, care vorbesc despre debutul in afaceri si specificitatiile ecosistemului de business din Romania.

„Peste 10 ani, sper sa pot sa ma uit in spate si sa pot spune ca am reusit sa fac o diferenta in felul in care aceasta generatie se poate sustine prin munca, creativitate si etica”.

In acest moment, Bogdan Rusu lucreaza la dezvoltarea unei platforme online de inter-conectare a furnizorilor romani din toate domenile.

„Este un alt proiect ambitios, care isi propune sa faciliteze relatiile comerciale intre companiile din Romania. Vom lansa in primavara lui 2017 o prima versiune, iar pana atunci lucram din greu sa validam atat ideea cat si utilitatea pentru cei care vor face parte din reteaua noastra de business to business- B2B. Este un pas firesc, deoarece la Antreprenori Anonimi vorbim cu oameni, iar in noul proiect vorbim cu firme si organizatii, asadar avem premisele unei sinergii frumoase in ecosistemul romanesc. Eu cred ca putem sa facem toate aceste lucuri si ca avem responsabilitatea de a pune umarul la dezvoltarea tarii in care traim si a oamenilor care traiesc aici”, conchide tanarul antreprenor

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri