Antreprenor de un an, Sorin a lucrat timp de alti cinci la Tudor Tailor, unul dintre primele business-uri axate pe realizarea costumelor la comanda din Romania. Are studii economice si s-a indreptat spre croitorie, inspirat de bunicul sau, Ludovic, care a practicat aceasta meserie.

Ce l-a impulsionat sa-si deschida propria afacere? “Am vrut sa duc consultanta pe care o ofeream clientilor in momentul in care isi cumparau un costum la un alt nivel, sa ii consiliez in tot ceea ce presupune garderoba si cum sa te imbraci. In plus, am vrut sa dezvolt conceptul de made to measure si pe segmentul feminin”, spune Sorin.

Sorin isi propune ca in urmatorii doi ani procentul produselor made to measure sa fie asemanator pentru femei si barbati. In prezent, segmentul feminin este destul de redus, dar in crestere. “Ne adresam zonei feminine din top management, unei anumite nise feminine care isi permite din punct de vedere financiar si prin natura functiei pe care o detine poarta constant costum”, spune acesta.

Sir Ludovic

Investitia initiala in business-ul Sir Ludovic a fost de 20.000 de euro si a provenit din surse proprii. Atelierul a fost lansat la inceputul anului, insa in primele luni a inregistrat un boom de vanzari, reusind sa inregistreze pana in aprilie o cifra de afaceri de 26.000 de euro, fapt ce i-a permis o relocalizare. Daca showroom-ul initial era de strada Caderea Bastiliei, intr-o vila, ulterior s-a mutat in cadrul hotelului Athenee Palace Hilton, locatie care ofera un flux constant de clienti, oameni de afaceri sau expati.

Citeste si:

Pe langa costume, Sir Ludovic realizeaza si camasi si pantofi, acestia din urma fiind produsi la o atelier romanesc. De altfel, toate produsele vandute sub brandul Sir Ludovic sunt realizate in patru ateliere si fabrici atat din Romania, cat si din afara tarii. Materialele sunt importate din Franta, Anglia sau Italia, de la furnizori precum Scabal, Zegna, Loro Piana, Dormeuil, Vitale Barberis sau Cerutti.

De altfel, tesaturile dicteaza preturile articolelor Sir Ludovic. Un costum porneste de la 2.000 de lei si poate ajunge pana la 9.000 euro, iar pretul unei camasi se situeaza intre 400 lei si 1.100 lei. De altfel, cele mai vandute produse sunt costumele si camasile- ca numar.

Cel mai scump costum Sir Ludovic vandut in acest sezon a fost de 3.000 euro.

In decursul acestui an s-au vandut aproximativ 300 de costume Sir Ludovic, ceea ce va genera o cifra de afaceri de aproape 200.000 de euro (un milion de euro), target pe care si l-a impus de la inceputul anului. “Daca nu stii pentru ce alergi, nu o faci. Obiectivul a fost 200.000 de euro, ne apropiem de el, poate chiar il vom depasi, mai ales acum in perioada sarbatorilor de iarna”, spune Sorin, perioada care inregistreaza o crestere a comenzilor datorita petrecerilor de Craciun si Revelion.

Pentru 2017, Sir Ludovic vizeaza o crestere de 30%, iar planurile de viitor ale brandului includ extinderea pe plan local, dar si international, atat in regim propriu, cat si in francizare, desi antreprenorul spune ca este inca devreme pentru a iesi din Romania si prefera sa stabilieze business-ul aici.

Despre piata made to measure din Romania, antreprenorul considera ca este suprasaturata si, daca in urma cu cinci ani erau cativa jucatori, in prezent sunt peste 30 de ateliere care realizeaza costume pe comanda. “Intr-adevar, a fost o crestere exponentiala, dar e normal, in orice domeniu cu potential si subdezvoltata apar multi jucatori. Diferenta consta acum in modul in care oferi acest serviciu. Cred ca se vor cerne si vor ramane doar cei care pun accent pe calitate”, incheie Moldoveanu.