Te-ai intrebat vreodata ce face diferenta intre antreprenorii care au succes si cei care se chinuie o vreme si apoi pleaca acasa? Frica. Este normala, naturala si o au toti cei care pornesc la drum pe cont propriu, dar trebuie sa o canalizezi in sens constructiv si sa nu o lasi sa te blocheze sau sa te distruga. Editorii entrepreneur.com au realizat o lista de 10 frici care pot aparea in calea unui antreprenor, impreuna cu metodele prin care sa le invingi.

1. Frica de a nu sti de unde sa incepi

Multi antreprenori nu stiu de unde sa inceapa, atunci cand isi pun prima idee in miscare. Poti sa incepi prin a gasi pe cineva care a atins acelasi obiectiv pe care ti l-ai setat. Citeste despre persoana respectiva si a businessului, incearca sa o contactezi si sa ii ceri sfaturi. Nu te bloca, fa un pas inainte si drumul ti se fa deschide pe masura ce continui sa mergi.

2. Teama ca nu esti expert

Probabil ca ai destule cunostinte despre produsul sau serviciul pe care il lansezi si esti capabil sa rezolvi multe dintre eventualele probleme care pot aparea. E suficient, nu trebuie sa te ingrijorezi daca nu te simti un expert complet in domeniu. Vei gasi intotdeauna raspunsuri pentru lucrurile pe care inca nu le stapanesti, nu este nicio rusine sa inveti permanent, chiar este recomandat.

3. Teama de a fi considerat nebun

Multi oameni vor crede ca esti nebun pentru ca incepi un business pe cont propriu. Cel mai sigur si rational lucru din lume este sa nu iti asumi niciodata riscuri si sa lucrezi pentru altcineva tot restul vietii. Daca nu esti de acord cu aceasta propozitie, inseamna ca esti antreprenor si ai riscul in sange.
Poate ca esti un pic nebun sa iti asumi toate riscurile unei afaceri, sa crezi in talentele tale si sa ii convingi si pe altii. Dar asuma-ti aceasta nebunie si bucura-te de ea. Se spune ca cei nebuni ajung sa faca diferenta.

4. Teama ca nu vei gasi finantare

Antreprenoriatul ar putea fi floare la ureche daca oricine are o idee poate intra intr-o banca si pleca rapid cu finantare sau poate atrage un business angel. In realitate, nu este atat de simplu. Insa, chiar daca nu ai investitia necesara la inceput, s-ar putea ca un proces lent de crestere a afacerii sa se demonstreze un lucru bun. Daca ideea ta este validata de piata, vei gasi si finantare.

5. Teama ca vei fi incapabil sa gestionezi succesul

Imagineaza-ti ca imediat ce businessul tau este lansat, devii celebru si oamenii stau la cozi ca sa te vada. Te sperie acest gand? Iti este teama ca nu vei putea sa gestionezi tot ce vine la pachet cu managementul unui business de succes? Nu esti singurul. S-a demonstrat ca oamenilor le este frica de tot ce vine la pachet cu succesul, dar multi au reusit sa depaseasca aceasta teama si sa o transforme in sentimente mai constructive.

6. Frica de a esua in relatiile personale

In timp ce tu esti speriat ca mica ta afacere nu va fi suficienta pentru a iti intretine familia, s-ar putea sa realizezi ca cei de acasa au, de fapt, mai mare nevoie de prezenta si suportul tau. Va trebui sa le explici ca este o aventura asumata de toti si ca vei avea grija sa nu le sacrifici siguranta sau confortul. Explica-le deschis toate riscurile si cat de important este sa aloci timp si energie catre noul proiect. Pregateste-ti familia pentru noua calatorie, astfel incat sa ii ai alaturi de tine.

7. Teama ca nu iti vei recupera investitia

Chiar daca nu incepi sa recuperezi imediat investitiile realizate in afacerea ta, continua sa muncesti. Daca vei renunta inainte sa treci pe profit, vei pierde aceasta sansa. Si daca totusi decizi inainte ca afacerea ta sa devina profitabila, aminteste-ti ca ai reusit, candva, sa strangi banii necesari investitiei. O poti face din nou, oricand.

Sursa foto: max sattana / Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri