Dan Pink: Recompensele si pedepsele nu sunt intotdeauna eficiente la munca

Dan Pink este un expert motivational care isi concentreaza discursul pe diferenta dintre motivatia intrinseca si cea extrinseca, mai exact dintre a face anumite lucruri pentru ca este important pentru tine sau pentru ca primesti o recompensa. Din punctul sau de vedere, prima categorie este secretul performantei maxime.

Pink sugereaza ca organizatiile ar trebui sa dea mai multa autonomie angajatilor si da ca exemplu Wikipedia, unde oamenii contribuie cu informatii fara sa aiba vreo recomapensa, ca un exemplu extrem pentru genul de mediu pe care organizatiile ar trebui sa il creeze in interior. "Niciun economist nu ar fi putut sa prezica succesul Wikipedia, insa arata puterea acelei motivatii interioare de a crea si avea succes", spune Pink.

Jason Fried: Nu este vina ta ca munca ta nu este productiva

Daca ai plecat vreodata de la birou dupa o zi plina si ai realizat ca, de fapt, nu ai facut nimic, probabil ca te identifici cu argumentul lui Fried.

Co-autor al cartii Rework si CEO al Basecamp, o companie in care toata lumea poate lucra de la distanta, considera ca birourile moderne nu genereaza performanta optima. Asta se intampla pentru ca oamenii sunt distrasi permanent de seful care ii verifica, de sedinte inutile, de colegi de birou. Pentru a remedia aceasta problema, Fried sfatuieste organizatiile sa implementeze jumatati de zi (sau chiar mai mult) de liniste completa, in care angajatii sa poata lucra neintrerupti.

Simon Sinek: Cheia succesului organizational este un lider altruist

Simon Sinek, un expert in leadership, considera ca elementele cheie ale succesului organizational sunt increderea si cooperarea. Astfel, angajatii petrec mai putin timp concurand intre ei si se concentreaza pe colaborarea pentru a se proteja de pericole externe. Este responsabilitatea liderului sa creeze o cultura de acest gen si poate incepe prin a pune interesul organizatiei mai presus de cel personal.

Linda Hill: Liderii trebuie sa faciliteze schimbul de idei inspirationale

Linda Hill este profesor de management si studiaza factorii care genereaa inovatia. In discursul tau, a subliniat ca elemtului cheie al inovatiei este capacitatea de a genera un "marketplace" de idei, care vine din debateri constructive, si nu din brainstorming sau judecati de valoarea. In opinia sa, liderul unei organizatii inovatoare trebuie sa creeze o atmosfera in care fiecare angajat sa se simta incurajat sa isi impartaseasca ideile.

Itay Talgam: Echipele pot avea multe de invatat de la orchestrele simfonice

Acest discurs neconventional a fost tinut de Itay Talgam, dirijor al unei orchestre simfonice din Israel, devenit consultant de business. Acesta subliniaza ca liderii organizatiilor pot invata multe de la dirijori, in special faptul ca nu trebuie sa le spui membrilor echipei ce trebuie sa faca, ci sa creezi conditii ca echipa sa se conduca singura. Cu alte cuvinte, rolul unui lider trebuie sa fie de a ii ajuta pe angajati (sau muzicieni) sa straluceasca.

Bill Gross: Sincronizarea este esentiala in succesul unui startup

Bill Gross, un antreprenor in serie, spune ca exista un singur motiv pentru care multe dintre startup-uri esueaza: nu este momentul potrivit pentru existenta lor. Gross a analizat 200 de companii (dintre care 100 au fost sustinute de compania sa, Idealab) si a constatat ca majoritatea celor care au avut succes au demarat intr-un moment in care era o nevoie reala in piata pentru produsul sau serviciul respectiv. Si alti factori, precum modelul de business sau echipa, conteaza foarte mult. Dar Gross sfatuieste antreprenorii sa cantareasca serios cand este momentul cel mai potrivit pentru a lansa afacerea.

Harish Manwani: Orice business de succes trebuie sa aiba ca tel transformarea lumii intr-un loc mai bun

La acest moment in cariera sa, Manwani intelege ca profitul nu este suficient pentru a sustine un business. El spune ca orice organizatie trebuie sa faca diferenta in lume si tine de lideri sa se asigure ca acest lucru se intampla. Harish Manwani este COO la Unilever si, cand a inceput sa lucreze in companie in anii '70, nu intelegea foarte clar cum poti sa schimbi vietile oamenilor si sa faci si profit. Astazi, coordoneaa programele Unilever de sustinere a igienei si sanatatii, care ajung la jumatate de miliard de oameni din intreaga lume.

Joe Gebbia: Poti sa construiesti un business de succes cu incredere

Gebbia este cofondator al Airbnb, un business care are un real succes in intreaga lume si care a reusit sa schimbe perceptia oamenilor despre ideea de a lasa un strain sa doarma in propria casa. Insa, cand Gebbia si partenerul sau, Brian Chesky, au abordat investitori, ideea parea asa de ciudata incat nimeni nu voia sa investeasca. "Am pariat intreaga companie pe spearanta ca oamenii vor depasi prejudecatile legate de gazduirea unor straini, care ar putea fi periculoasa. Nu eram constienti ca foarte multi oameni erau pregatiti si asteptau un moment sa lase deoparte aceste prejudecati. Cand increderea functioneaza, poate fi magic".

Adam Grant: Procrastinarea poate creste creativitate

Am fost invatati sa nu fim de acord cu procrastinarea si sa nu sustinem oamenii lenesi sau nemotivati din jurul nostru. Insa, Adam Grant, psiholog si autor al cartii Originalii, sugereaza exact contrariul. "Procrastinarea este un viciu cand vine vorba de productivitate, dar poate fi o virtute pentru creativitate", spune acesta in discursul sau. Astfel, atunci cand acorzi mai mult timp unei probleme, generezi solutii mai bune decat daca dai un raspuns rapid. "Un exemplu este Facebook, o retea sociala construita dupa Myspace sau Friendster. Sau Google, care a asteptat ani dupa Altavista sau Yahoo. Este mult mai usor sa imbunatatesti o idee deja existenta decat sa creezi ceva nou de la zero. Am invatat ca nu trebuie sa fii primul, ca sa fii original. Trebuie doar sa fii diferit si mai bun".

Adam Galinsky: Vocea ta poate fi auzita chiar daca nu esti foarte puternic

Daca esti mai jos pe scara ierarhica sau nu esti in pozitie de forta in negociere, poti sa iti sustii pozitia si sa fii pedepsit sau sa nu vorbesti si sa treci neobservat. Pe baza unor cercetari psihologice, profesorul de la Columbia Business School a identificat mai multe instrumente care pot rezolva aceasta problema. Unul ar fi privirea in perspectiva: "cand te gandesti la ce ar putea sa vrea cealalta persoana, sunt sanse mai mari sa iti poata da ce doresti", spune Galinsky. O alta metoda ar fi sa ceri sfaturi oamenilor, astfel incat sa ii faci aliatii tai.

Sursa foto: dragon images, shutterstock