In 2014, prietenul lui James Swanwick venise la cina cu o pereche de ochelari mari, care aratau urat si aveau lentile portocalii. James crezuse ca e o gluma si l-a intrebat de ce poarta acei ochelari de siguranta? El a explicat ca lentile lui au fost facute pentru a bloca lumina albastra artificiala. Dispozitivele, cum ar fi telefoanele, emit lumina albastra care afecteaza nivelul de melatonina din corpul nostru, element care ne ajuta sa dormim noaptea. In esenta, el a spus ca albastrul deschis poate face corpul sa gandeasca ca si cum ar fi zi.

Pe moment, totul avea sens. Problemele lui James de dormit si lipsa de productivitate in timpul zilei ar fi fost de la supra expunere la lumina albastra pe timp de noapte. Astfel, a decis sa faca un experiment si a purtat o pereche de ochelari de schi galbeni timp de ora inainte de somn o saptamana, potrivit Entrepreneur.

Intr-adevar a observat ca doarme mult mai bine, dar nu putea sa poarte acei ochelari si in mediul social, pentru ca oamenii s-ar fi uitat ciudat. Si asa a aparut ideea. A vrut sa faca o pereche de ochelari eleganti, care ar fi purtati de toata lumea.

Ce nu a facut

James nu a incercat sa inventeze un nou produs. Pur si simplu a luat o pereche de ochelari de protectie si i-a adaptat asa incat sa fie ceva la moda.

Parteneriate

Fratele lui mai mic, Tristan, isi parasise jobul de reporter la un ziar in acel moment. Lui James nu-i placea deloc ideea de a face o intelegere cu producatorii, si din moment ce Tristan a fost un reporter de investigatie, s-a gandit ca ar putea el gasi un producator potrivit din China. Astfel a decis sa fie partener cu fratele lui si el la randul lui sa se ocupe de strategie si marketing.

Testarea prototipului

Au avut zeci de prototipuri realizate de trei producatori chinezi. Cateva perechi de ochelari erau eficiente, dar aratau urat, altele aratau elegant, dar nu erau eficiente. A trebuit sa creeze ochelarii perfecti, astfel incat oamenii sa se simta bine atunci cand ii vor purta oriunde. A impartit ochelarii prietenilor si a ales versiunea actuala, bazata pe feedback-ul lor.

Testarea pe ecommerce

James a plasat o comanda minima de 300 de perechi, a construit o pagina pe Amazon si a lansat-o de Black Friday in 2015. In prima zi, a vandut patru perechi. Nu era mult, dar a fost fericit oricum. A doua zi a vandut cinci perechi, iar intr-o luna a vandut toate perechile de ochelari.

A observat ca exista o piata pentru acest produs. Singura lui problema era ca nu mai avea ochelari. Apoi si-a dat seama ca era Anul Nou in China si producatorii nu munceau. Nu au putut sa vanda nimic in ianuarie si februarie.

Citeste si:

Baietii au folosit acest timp pentru a lua cursuri despre vanzari si au cerut sfaturi de la prieteni. Cand aveau din nou produse, au realizat ca vanzarile nu mai aveau acelasi impuls. Intre timp ritmul vanzarilor a revenit, dar de data asta aveau invatate deja cateva lectii valoroase care i-au ajutat.

Credibilitatea

Comentariile clientilor influenteaza oamenii sa cumpere intr-un mod destul de puternic. Asa au ajuns sa roage clientii sa comenteze calitatea produsului. Totodata, au cerut favoruri persoanelor cunoscute in mediul online pentru a promova produsul lor. Pe langa acestea, a dat si cateva interviuri despre necesitatea unor astfel de ochelari.

Snapchat

James a inceput sa fie cat mai activ pe Snapchat si sa apara de mai multe ori in timp ce purta ochelarii. Dupa ceva timp, clientii au inceput sa trimita si ei poze cu acest produs si tot asa devenea mai cunoscut.

“Era ca si cum am creat o revolutie moderna de sanatate”, a spus James pentru Entrepreneur.

Upsells

Pana la sfarsitul anului 2016 nu au vandut produse aditionale sau la reducere. Dupa ce au oferit si alte oferte au facut mai multe vanzari si venituri mai mari.

Testarea separata

Ei nu au testat preturile, titlurile sau imaginile, aproape mai nimic. Daca ar fi testat aceste elemente ar fi putut avea venituri de doua ori mai mari.

Mai tarziu, James a incheiat un parteneriat cu primul sau mentor in afacerile online, care i-a fost de ajutor in marketing.

Concluzia: Ai incredere in ideile tale si mergi pana la capat!

Sursa foto: Pixabay