Aproape toata lumea se ocupa in prezent de vanzari, indiferent de domeniul de activitate. Cand incerci sa atragi clientii sa-ti cumpere un produs, sa incurajezi investitorii, sa motivezi angajatii sau sa-ti convingi copiii sa spele vasele, succesul va fi dictat de capacitatea de a influenta, de a convinge si de a “vinde ceva”. Vezi in continuare cum poti atrage atentia cu ajutorul storytelling-ului si cum poti vinde orice oricui, conform Entrepreneur.

Storytelling-ul este, fara indoiala, cel mai puternic instrument din setul de trucuri folosite in vanzari. O poveste buna poate influenta alegerea cumparatorului, oferindu-i un produs care se diferentiaza de produsele concurentilor si il face memorabil.

Inainte de a sti cum sa spui o poveste si cand ar trebui sa faci asta, ar trebui sa stii cum sa NU incepi o poveste.

1. Nu-ti cere scuze sau cere permisiunea de a spune o poveste

Multi oameni nu stiu cum sa inceapa sa spuna o poveste, mai ales la locul de munca. Ei incep prin a spune lucruri precum, “Imi pare rau, dar pot sa va spun o poveste despre asta?” sau “Iti promit ca va fi ceva scurt”, ca si cand ei si-ar cere scuze pentru ca fac ceva gresit. Cand incepi o poveste in acest fel, mesajul pe care il transmiti este “aceasta poveste nu este importanta”. Si atunci, de ce ei ar trebui sa te asculte? Daca nu crezi ca ai o poveste interesanta, nu o spune, iar daca tu crezi ca povestea ta poate fi interesanta pentru oameni, nu iti cere scuze pentru asta.

2. Nu mentiona cuvantul “poveste”

Nu mentiona cuvantul respectiv, cu exceptia cazului in care audienta ta este o gasca de copii de 5 ani. Multi oameni reactioneaza negativ in mediul de lucru la cuvantul “poveste”, asociindu-l cu lipsa de profesionalism sau cu ineficienta. Nu incerca sa captezi atentia audientei spunand lucruri precum “Permiteti-mi sa incep prezentarea de astazi cu o poveste”.

3. Nu dezvalui sfarsitul

Unul dintre motivele principale pentru care povestile ii fac pe oameni sa-ti acorde atentie este factorul de suspans, pentru ca toti vrem sa stim ce s-a intamplat in continuare. Nu stricati totul, spunand cum s-a terminat povestea.

cum sa vinzi orice

Cel mai eficient mod de a incepe povestea ta

Coach-ul de storytelling Paul Smith explica ca trebuie sa incepi intotdeauna povestea cu ceva interesant. In acest caz, ceva interesant poate fi o singura propozitie sau fraza care sa demonstreze audientei de ce ar trebui sa asculte povestea ta. De exemplu, in loc sa spui “Sa incepem intalnirea de astazi. Si voi incepe prin a va spune o poveste”, incearca sa spui “Sa incepem intalnirea de astazi. S-a intamplat ceva saptamana trecuta, care mi-a schimbat complet gandirea cu privire la modul de conducere a acestui departament. M-am gandit sa va spun despre asta”. Ascultatorii sunt plictisiti sa auda aceleasi lucruri de fiecare data si auzind ceva nou si interesant le poti atrage atentia imediat.

Sursa foto: witittorn onkhaw / Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri