Studiul International privind Afacerile Independente, realizat de METRO, are scopul de a cunoaste in profunzime atitudinea publicului fata de antreprenori, cat si de a oferi perspective asupra provocarilor cu care se confrunta antreprenorii, asupra experientei acestora si a modului in care poate fi gestionata o afacere pentru a avea succes. Pentru acest studiu, METRO a selectat un esantion de 10.000 de persoane din Romania, Germania, Franta, Olanda, Italia, Portugalia, Republica Ceha, Turcia, Rusia si China. „Aceste rezultate ne dezvaluie noi perspective cu privire la importanta pe care o acorda societatea afacerilor independente si ne ajuta sa intelegem ce ii motiveaza si ce ii ingrijoreaza pe antreprenori”, spune Olaf Koch, Presedintele Consiliului de Administratie METRO AG.

„Un lucru iese in evidenta: sunt foarte multe persoane carora le-ar placea sa porneasca propria afacere, dar in final nu o fac. Acest studiu analizeaza motivele care stau la baza acestei decizii. Potentialul antreprenorial este stimulat numai daca exista un cadru potrivit si se acorda sprijinul adecvat. METRO intentioneaza sa contribuie la realizarea acestui lucru, in paralel cu obiectivul nostru mai amplu, acela de a fi campionul afacerilor independente.”

Toate rezultatele sunt disponibile pe metroag.de/en/media-centre/publications. Iata cateva dintre cele mai importante concluzii ale acestui studiu:

Oamenii apreciaza afacerile independente – precum si ideea de a porni propria afacere

METRO a observat ca oamenii prefera afacerile independente si aportul acestora in cadrul comunitatilor. Alti factori care subliniaza preferinta pentru afacerile independente includ calitatea produselor si a serviciilor oferite, dar si relatia apropiata a antreprenorilor cu clientii lor.

Interesant este faptul ca aproape jumatate dintre persoanele intervievate care nu detin o afacere (48%) au afirmat ca le-ar placea sa detina propria afacere.

Numai cativa dintre cei interesati sa detina o afacere sunt increzatori ca vor face acest lucru intr-o zi

In timp ce multi dintre cei intervievati si-au exprimat interesul de a detine o afacere, doar 13% cred ca este posibila realizarea acestei ambitii. „Studiul International privind Afacerile Independente, realizat de METRO” descrie aceasta diferenta ca fiind o discrepanta antreprenoriala si aduce la lumina detalii cu privire la barierele pe care oamenii le percep si care ii impiedica sa faca pasul de a-si deschide propria afacere. Printre principalele motive sunt dificultatea de a gasi sprijin financiar, precum si instabilitatea mediului economic.

Imbunatatirea conditiilor pentru dezvoltarea afacerilor independente este vazuta ca fiind responsabilitatea mediului politic

Unul dintre obiectivele principale ale studiului a fost acela de a afla mai multe despre provocarile cu care se confrunta antreprenorii. Cand au fost intrebati care este cea mai mare amenintare asupra succesului afacerii lor, majoritatea antreprenorilor si-au exprimat ingrijorarea cu privire la lipsa unui sprijin financiar, situatia economica din tara lor, taxele si birocratia. Aceste ingrijorari variaza in functie de tara, de situatia economica generala si taxele din tara respectiva, fiind mai evidente in Italia si Romania.

Acest lucru arata ca antreprenorii isi doresc sa se poata baza pe un sistem politic care sa promoveze norme si legi menite sa creeze un mediu in care afacerile independente sa poata prospera.

Daca ar fi sa o ia de la inceput, 9 din 10 antreprenori ar alege sa porneasca o afacere proprie

In ciuda tuturor provocarilor pe care le evidentiaza acest studiu, detinatorii de afaceri sunt foarte increzatori in decizia lor de a incepe o afacere: daca s-ar putea intoarce in timp, un procentaj coplesitor de 89% dintre cei intervievati ar alege sa devina din nou antreprenori.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri