Ionut Oprea, fost director de comunicare al Media Pro Interactiv (MPI) si reprezentant al blogosferei (clickio.ro), intentioneaza sa profite de cresterea exploziva a blogurilor (jurnale online), care au depasit in Romania, conform unui studiu recent, numarul de 10.000.

Intr-un peisaj mediatic in care vocile blogosferei sunt tot mai percutante, Blog Agency are ca scop transformarea blogului intr-un canal media independent si specific. Agentia este un shop de marketing si comunicare ce isi propune sa dezvolte blogvertisingul autohton si sa isi consilieze clientii in crearea de bloguri profesioniste, dupa principii si obiective de marketing.

“Blog Agency este un adevarat start-up. Am investit in Blog Agency multa munca, si inspiratie, si transpiratie. Studiem blogurile de peste un an, si din luna mai lucram la proiectul acesta, care a fost la inceput un experiment, un hobby. Acum consideram ca a venit momentul sa devina un business care sa sustina si agentia noastra, si blogosfera din .ro”, a declarat Ionut Oprea, pentru Wall-Street.

Cu o investitie financiara initiala simbolica, cat pentru cumpararea unui domeniu in .ro, Oprea spera ca businessul deschis in parteneriat cu Mihai Giulvezan sa genereze venituri de cateva zeci de mii de euro pana la sfarsitul anului. Pentru 2008, clickio isi propune sa atraga minimum 200.000 de euro, adica jumatate din suma alocata pentru proiecte neconventionale pe Internet, pe o piata de cateva milioane.

Blog Agency isi propune sa functioneze cu cat mai putini angajati si cat mai multi colaboratori, pentru a pastra costurile cat mai mici si pentru a le ceda bloggerilor cat mai mult din castiguri. “Cat vom derula doar proiecte speciale, cea mai potrivita forma de implicare a bloggerilor va fi colaborarea. Ulterior, daca piata se va schimba, va trebui sa ne schimbam si noi modelul de business”, a declarat Ionut Oprea.

Publicitatea in blogosfera este un domeniu inca in fasa, in Romania. Abia peste doi-trei ani se va putea vorbi despre publicitate clasica pe bloguri, care sa aduca venituri constante pentru din ce in ce mai multi bloggeri, crede clickio. Cat pentru visul oricarui blogger, acela de a se putea intretine exclusiv din munca pe propriul “.ro” sau “.com”, primele cazuri vor aparea in mai putin de un an, insa vor fi izolate.

Dar care este, pana la urma, secretul unui blog de succes? “Utilitaiment”: utilitate si divertisment. “Publicurile nu mai vor sa invete, sa fie educate, nu mai au rabdare sa asculte mesaje. Ceea ce vor vrea, insa, intotdeauna, vor fi ajutorul si distractia”, este de parere Oprea. Continutul de calitate este o alta directie spre care tinde blogosfera romaneasca.

Blog Agency vrea sa asigure mai multe niveluri ale asistentei in marketing prin bloguri, de la un serviciu complet, incluzand si implementarea acestuia, in functie de bugetul si complexitatea necesare fiecarei situatii, pana la un serviciu de monitorizare si asistenta proactiva a acestei activitati. Primul proiect al companiei este anuntat pentru peste mai putin de doua saptamani.

Pe langa cei doi piloni, Ionut Oprea si Mihai Giulvezan, Blog Agency se bazeaza pe cateva parteneriate strategice pentru a-si implementa proiectele. Printre partenerii Blog Agency se numara agentia de publicitate interactiva MBDragan, si agentia de business digital Fivemark.

Citeste si:

Ionut Oprea este initiatorul primei campanii de blogvertising din Romania, care cuprinde 40 de bloguri cu autoritate in domeniile pe care le acopera, si care a fost achizitionata de marketonline.ro cu aproape 10.000 de euro in urma cu doua saptamani. Prima campanie de blogvertising din Romania va fi derulata in luna septembrie si va face publice, la final, rezultatele obtinute.

Blogul - scurta definitie

Nimic nu a influentat mai mult istoria recenta a Internetului decat conceptul de “blog”. Conform enciclopediei Merriam-Webster, blog-ul (prescurtarea lui weblog) reprezinta “un jurnal personal online cuprinzand reflectii, comentarii si adesea link-uri furnizate de autor”. Iar aceasta faimoasa enciclopedie online este cea care a facut publica la sfarsitul lui 2004 o stire de senzatie: “blog” a fost cuvantul caruia i s-a cautat cel mai des definitia in ultimele 12 luni.

Blog-ul este deci un jurnal online care de cele mai multe ori presupune cunostiinte minime de utilizare a calculatorului pentru creare si intretinere. In mai putin de 5 minute, poti avea propriul jurnal online si poti incepe sa iti publici impresiile, gandurile, visele sau pur si simplu evenimentele importante ale zilei respective. Exact cum faceai in copilarie, cand poate aveai si tu propriul tau jurnal.

Afacerea pe scurt:

• Investitia totala pentru lansarea proiectului - 29 de euro fara TVA, taxa perceputa pentru inregistrarea domeniului cu numele companiei

• Estimare venituri dupa primele luni: cateva zeci de mii de euro anul asta ca venituri.

• Tinta de venituri dupa primul an de activitate: 200.000 de euro dintr-o piata de cateva milioane

• Numar de angajati: Cu cat mai putini angajati si cat mai multi colaboratori, pentru a pastra costurile cat mai mici