Wall-Street: Ati trait in mai multe tari si ati urmat studiile in Statele Unite Ale Americii, cat de mult au contribuit la formarea ca om de success a lui Mike Costache aceste experiente socio-culturale ?

Am devenit o persoana mai dura, care cere mai mult de la propria persoana cat si de la altii, si totodata am invatat sa gandesc pozitiv sa abordez lucrurile intr-un mod proactiv si altruist si am descoperit, citind multe carti despre expati americani, experiente similare.

Wall-Street: Cum a fost intoarcerea in Romania?

M-am intors pentru a cadastra mai multe proprietati detinute de familia mea inainte de 1940 si la inceput m-am confruntat cu un “cultural crush”, societatea romaneasca fiind schimbata fata de cea pe care o stiam eu, adaptarea la nebunia din Bucuresti necesitand timp si rabdare.

Wall-Street: Care au fost primul dumneavoastra contact cu lumea auto?

Prima experienta a fost in timpul studentiei, cand am vazut o reclama prin care o companie auto coreeana oferea studentilor o masina timp de 3 luni gratuit pentru a o promova. Am aplicat si am fost unul din cei 10.000 de studenti care au fost acceptati pentru acest program. Compania se numea Daewoo, eu nu stiam la vremea respectiva decat ca produc ecrane de televizor. Aveam datoria sa ma familiriarizez cu modelul si sa o prezint cunostintelor mai departe. De asemenea am avut oportunitatea sa merg in Coreea in timpul vacantei pentru a vizita fabricile Daewoo si de a lua cina cu managerul Daewoo de la acea vreme.

Wall-Street: Considerati ca din aceasta experienta ati tras concluzii pe care le-ati aplicat in activitatea ulterioara in domeniului auto ?

Desi nu am vandut nicio masina si nu am achzitionat-o nici pe cea oferita cu discount de 50%, am observat ce importanta are pentru o companie sa isi bazeze strategia de marketing pe oameni cheie, care pot promova produsele in cercurile din care fac parte.

Wall-Street: Cum ati imbinat background-ul din investment banking cu lumea auto?

In 2002 am dorit sa ajung asociat la un fondul de investitii Millennium Capital Partners, fiind interesat de consultanta pentru investitiile pe internet, dar am fost cooptat intr-un proiect in calitate de consultant principal pentru producatorul chinez Geely. Avem ca atributii gasirea unui partener din strainatate pentru aceasta companie.

Wall-Street: Cum a decurs acest proiect si care au fost rezultatele inregistrate?

Majoritatea companiilor straine aveau un astfel de parteneriat cu firme din China, mai putin MG Rover. S-a ajuns la tratative avansate pentru aceasta cooperare, britanicii fiind interesati de mutarea productiei din Europa in China. Dar prin prisma unor circumstante nefavorabile legate de conducerea MG Rover, tranzactia a cazut. Am detinut si licenta pe Africa pentru aceasta marca in 2004

Wall-Street: De cand sunteti la Maserati si cum ati ajuns?

Sunt la conducerea Maserati oficial de la 1 ianuarie 2006 si am ajuns prin intermediul unei cunostinte, avand la inceput un contract de consultant pentru aceasta marca.

Citeste si:

Wall-Street: Ce inseamna Maserati in Romania?

Maserati in Romania inseamna un showroom de prezentare, un centru unde se asigura mentenanta modelelor si o echipa foarte dedicata acestei marci. Cea mai mare investitie care s-a facut a fost cea pentru service circa 600.000 de euro investiti in 2003 la intrarea marcii pe piata romaneasca.

Wall-Street: Cati angajati are Maserati in Romania?

Maserati are in present 12 angajati majoritatea ocupand si alte functii in cadrul grupului Autoitalia. Avem 2 mecanici care asigura reviziile acestor modele si personalul din showroom care se ocupa exclusiv de aceasta marca. Pe viitor dorim sa ne extindem echipa, fiind suprasolicitati de cererile pentru noile modele.

Wall-Street: Care sunt planurile Maserati pentru urmatori ani?

Anul acesta avem un target de vanzari de 25-30 de unitati, iar in urmatorii 5 ani dorim sa atragem un numar mediu de 50 noi “prieteni “ anual. Consider ca piata prezinta un potential deosebit si ca numarul celor care isi vor permite un Maserati este in crestere, existand cel putin 10.000 de milionari in euro in Romania.

Wall-Street: Care este strategia Maserati ?

Maserati nu inseamna sa vinzi un simplu produs, inseamna networking, noi oferim posibilitatea clienilor de a face parte din “Clubul International al Posesorilor de Maserati”. Ii privim pe cei care intra in acest club ca pe niste prieteni si intotdeauna cautam sa atragem unii noi prin familiarizarea cu modelele pe care le primesc in mod gratuit pe o perioada delimitata.

Maserati nu este singurul produs exclusivist pe care il reprezentati in Romania, un alt vehicul, pe doua roti de data asta, fiind comercializat de dumneavoastra. Cum au primit romanii Segway ?

Pana acum s-au vandut 16 unitati si cred ca va creste interesul pentru acest model, care a revolutionat conceptul de transport pe doua roti si care ofera senzatii noi tuturor celor care vor mai mult decat un vehicul conventional.

Wall-Street: Care este motto-ul dumneavoastra in afaceri ?

Nu pot sa spun ca am un motto anume, insa incerc sa imi guvernez viata si afaceriile dupa un citat pe care l-am vazut imprimat pe unul din peretii Universitatii Pepperdine, citat care suna in felul urmator : “ “Freely you give, freely you receive”. La inceput nu am constientizat acest mesaj, insa apoi am inceput sa aplic asta in viata si sa am o gandire mai altruista

Wall-Street: Care sunt planurile profesionale viitor ?

In 2016 imi doresc sa ajung ambasadorul Statelor Unite in Romania.

Wall-Street: Care ar fi pasii spre atingerea acestui obiectiv ?

Exista 192 de ambasadori americani pe tot mapamondul din acestia doar 70% au un background politic, restul de 30% fiind nominalizati pe alte criterii Pentru a ajunge in randul acestora trebuie sa dispui de o putere financiara si sa contribui la strangerile de fonduri pentru un partid. In 2013 intentionez sa imi aleg partidul pe care il voi sprijini in vederea alegerilor din 2016. Nominalizarea pentru un post de ambasador se va face de catre presedintele ales la aceea data si in urma verificari atente a candidatilor.