Bloomberg este probabil singurul primar de metropola americana care merge la serviciu cu masina si munceste in aceeasi incapere cu ceilalti angajati ai primariei. Cu doua mandate de primar al New York-ului la activ si cu privirile indreptate spre Casa Alba, Bloomberg pune succesul politic pe seama impulsului financiar venit din partea profitabilei afaceri din mass-media care ii poarta numele.

Bloomberg LP este in prezent cea mai mare companie de stiri si informatii financiare din lume si controleaza 33% din piata de profil. Furnizeaza instrumente de software de natura financiara, cum ar fi platformele comerciale si de analiza financiara, stiri si date pentru companii si organizatii din intreaga lume, prin Bloomberg Terminal – produsul central al companiei, care aduce si cele mai multe venituri. In sectorul mass-media, Bloomberg functioneaza ca o agentie de presa de nivel global, utilizand canale media ca televiziunea, radioul, Internetul si presa scrisa. Imperiul Bloomberg poarta numele unui tanar analist financiar, fascinat de tehnologie si informatie, care a transformat o idee intr-o afacere de miliarde.

De la 10 milioane la zeci de miliarde

Totul a inceput in 1981, cand Michael Bloomberg, pe atunci partener si actionar al Salomon Brothers, s-a trezit cu 10 milioane de dolari in buzunar dupa ce firma de pe Wall Street a fost vanduta. Cu acesti bani, Bloomberg a infiintat compania de informatii financiare “Innovative Marketing Systems”. Desi nimeni nu i-a acordat o prea mare importanta la momentul respectiv, americanul incepuse o adevarata revolutie informationala.

Primul client al companiei a aparut in persoana lui Merryl Linch, care a instalat 22 de terminale “Market Masters”. In 1986, compania a fost redenumita si inregistrata ca Limited Partnership (LP). Pana in 1987, Bloomberg LP functiona cu peste 5000 de terminale si devenea rapid un nume consacrat pe piata de informatii financiare. Dupa cativa ani, Bloomberg a inceput sa-si largeasca protofoliul cu produse adiacente, cum ar fi platforma comerciala Bloomberg Tradebook, Bloomberg Messaging Service sau fluxul de stiri Bloomberg.

Astazi, Bloomberg LP numara peste 250.000 de abonati, din intreaga lume si aproximativ 9.500 de angajati, in 100 de orase diferite. Comunitatea “Bloomberg Professional” numara membri din cele mai importante banci din lume, firme de investitii, banci comerciale, oficii si agentii guvernamentale, firme de avocatura, corporatii si institutii de presa din 125 de tari.

Citeste si:

Primarul New York-ului detine 72% din grup si incaseaza 84,55% din profituri. O suma impresionanta, avand in vedere ca revista Forbes a estimat o marja de profit a afacerii de aproximativ 35%. Daca traducem procentele in zerouri, e destul sa ne imaginam ca fiecare din cei 250.000 de abonati plateste in jur de 1.500 de dolari lunar. Anul trecut, Bloomberg a avut incasari de 4,7 miliarde de dolari, cu profituri operationale de 1,5 miliarde de dolari.

Prin comparatie, marja de profit inregistrata de Bloomberg se situeaza sub Microsoft (profit de 37%), dar mult deasupra lui Apple (15%). Iar principalii competirtori din segmentul informatiei, Reuters, Dow Jones, sau Thomson Financial au cu totii marje de profit de sub 20%.

Michael Bloomberg este extrem de madru de afacerea care ii poarta numele. Cu toate acestea, anul trecut au circulat zvonuri potrivit carora Bloomberg LP ar fi scoasa spre vanzare pentru 20 de miliarde de dolari. Printre cei interesati de tranzactie s-au numarat si cateva fonduri de investitii, potentiali patroni care au ridicat nemultumiri in randul angajatilor companiei. Cei mai tematori au fost cei 650 de angajati ai postului de televiziune Bloomberg TV, o afacere neprofitabila, dar la care Michael Bloomberg tine datorita aportului de imagine pe care il aduce brandului.

Bloomberg TV este o retea internationala care transmite, 24 de ore pe zi, informatii financiare si de business pe zece canale, in spate limbi diferite. Imperiul mass-media este completat si de postul de radio new-yorkez WBBR si de renumitul site Bloomberg.com. In segmentul presei scrise, compania editeaza revista Bloomberg Markets si cartile Blommberg Press, dedicate specialistilor in investitii. Departamentul de stiri al companiei este pus in miscare de peste 2.000 de profesionisti, din 125 de birouri din intreaga lume, care contribuie zilnic la consolidarea proiectului unui tanar analist financiar cu planuri indraznete.