Dupa succesul inregistrat de start-up-ul pakistanezului, Scrybe Corporation, e foarte probabil ca Buzdar sa isi poata permite proprietatea respectiva. Scrybe s-a dezvoltat ca o unealta manageriala de administrare a informatiilor personale, ajungand la un succes fenomenal care a atras investitii din partea mai multor companii de profil, de la L.M.K.R, un business IT cu sediul in Dubai, pana la cunoscuta companie de software Adobe Systems.

Scrybe, fondata in capital pakistaneza Islamabad, o zona necunoscuta dezvoltatorilor de software, concureaza in prezent pe o piata bine stabilita cu liderul Microsoft Outlook si serviciile de planificare si organizare oferite online de Google si Yahoo, dar si cu o serie de alte companii de dimensiuni reduse. Ce a starnit insa interesul utilizatorilor Web pentru site-ul iScrybe.com?

Inainte de toate, debutul iScrybe.com a fost realizat ca la carte, cu un target bine definit. In octombrie 2006, prezentarea site-ului intr-un clip video de sapte minute pe YouTube (evident, cel mai mare site video online) a atras priviri curioase si interes din partea internautilor: un serviciu nou, practic si indraznet de planificare si organizare a activitatilor de zi cu zi. Ceea ce a impresionat “audienta” si a garantat accesarea continua a site-ului au fost insa elementele inovatoare ale calendarului de planificari.

Ce este atat de inovator la iscrybe.com? Sa fie interfata calendarului care se poate mari doar printr-un simplu scroll, abilitatea de a printa informatiile in formate multiple, inclusiv versiuni de buzunar si portofel sau functia notepad care accepta texte si imagini direct de pe Internet, dar si notitele proprii? Suntem convinsi insa ca marele atu al site-ului este functionalitatea sa offline, ceea ce Outlook si alte programe similare nu pot sa o faca.

Utilizatorul David Gerboni, functionar al unei banci din New York, a adoptat Scrybe datorita interfatei prietenoase si a usurintei in manevrabilitatea informatiilor, dovedindu-si eficienta chiar mai bine decat Outlook!

Adulat de fanii YouTube, Scrybe, aflat inca in versiunea de testare beta, a devenit cel mai asteptat software la Museum of Modern Betas, un site care urmareste proiectele emergente Web 2.0. Peste 300.000 de persoane au vizionat clipul de prezentare de pe YouTube, un succes care a depasit orice asteptari ale fondatorilor. Luand in calcul faptul ca nu a existat un buget de PR, Buzdar si colegii sai estimau un trafic de 10.000 de utilizatori in sase luni. “Am avut aproximativ 100.000 in doar cateva saptamani”, sustine Buzdar.

Piata uneltelor de planificare si organizare a informatiilor personale este in continua crestere, fapt dovedit si de multitudinea competitorilor care aspira la detronarea aplicatiilor Outlook sau Yahoo Calendar din top. Saptamana trecuta, Open Source Application Foundation a lansat cu intarziere o versiune beta a platformei de planificare denumita Chandler. Alt produs care se va lansa in aceasta luna este IWantSandy, propunandu-si sa administreze functiile unui calendar via e-mail.

Citeste si:

Desi problema administrarii unui calendar pare simpla la o prima vedere, nu este intotdeauna asa. “Mi se pare dificil de fiecare data cand incerc sa imi sincronizez Blackberry-ul cu datele din calendarul Google”, afirma David Weinberger, cercetator al institutului Berkman Center for Internet &Society la Harvard Law School. “Ceea ce ne trebuie este abilitatea de a asocia oamenii cu timpul, locurile si contextul alert al vietii”, declara Weinberger, salutand initiativa companiei Scrybe de a usura acest proces.

Un studiu efectuat de compania McKinsey asupra economiei Statelor Unite din 2005 a relevat faptul ca 40% din activitatea economica nu se datoreaza tranzactiilor efectuate sau productiei insasi, ci unui concept pe care analistii l-au numit “the interaction economy” (interactiunea economica). Este partea in care oamenii colaboreaza, rezolva probleme si ajuta la design-ul produselor sau planificarea proceselor. S-a vorbit si despre “meeting economy” in acest sens.

“Natura muncii a trecut printr-un proces de schimbare in ultimul deceniu, la fel si tehnologia care conteaza pentru afaceri”, afirma James M. Manyika, senior partner la McKinsey. Concluzia studiului? Instrumentele de planificare personala ca Scrybe conteaza mai mult pentru marile companii decat sistemele de alocare a resurselor companiei, putand fi solutia perfecta pentru imbunatatirea eficientei si performantei unei organizatii.

Desi Scrybe functioneaza ca un instrument “basic”de planificare personala, potrivit afirmatiilor lui Buzdar, John Leckrone, unul din executivii Adobe, este convins de extinderea lui Scrybe intr-o versiune disponibila afacerilor mici si mijlocii. Intr-adevar, Buzdar intentioneaza sa adauge lui Scrybe noi capabilitati similare lui Outlook in viitorul apropiat, pastrand insa avantajul competitiv al calendarului de lucru.

Intr-un mediu competitiv de afaceri in care si Microsoft si IBM pun accent pe dezvoltarea soft-urilor de planificare corporativa, Scrybe este una din acele companii care forteaza afacerile sa-si regandeasca modalitatea de a culege si utiliza informatiile, sustine Paul Saffo, analist tehnologic in Silicon Valley.

Evident, notiunea de business implica contactul cu oamenii din diferite zone si companii. E-mailurile si telefoanele nu mai sunt indeajuns pentru o organizare eficienta a activitatilor, existand o presiune de a crea calendare complexe deschise si publicului, continua Saffo. Acest lucru va fi valabil prin noile instrumente de lucru de tipul Scrybe, un concurent serios pentru solutiile clasice extrem de utilizate in ziua de azi, ca Outlook sau calendarele populare ale rivalilor Google si Yahoo.