De la 1 septembrie anul acesta, Spin Promotion, agentie ce oferea servicii de BTL si productie speciala, s-a transformat in Overpsin si inseamna pe langa cele de mai sus, PR, strategie, campanii integrate, branding, brand management, repozitionare. Miscarea a fost gandita si pusa in practica de catre Florin Maxim, nou actionar in companie si detinator al pozitiei de Managing Partner.

La doua luni dupa schimbarea de macaz, afacerile agentiei au crescut cu 20%, crestere estimata initial pentru intregul an. Procentul este optimist, insa munca din spatele repozitionarii nu a fost deloc usoara, sustine Florin Maxim. Pentru inceput, a fost schimbata aproape in totalitate vechea echipa, Overspin fiind sustinuta in prezent de 12 oameni care lucreaza in departamentele de creatie, accounting si PR. Punctul comun al tuturor membrilor echipei este experienta bogata in marketing, domeniu explorat anterior fie in cadrul companiilor-client, fie in diferite trusturi media.

“Sunt oameni care nu au acumulat experienta in agentiile de publicitate, ci in departamentele de marketing ale clientilor. Asta inseamna ca stim sa gandim asa cum gandesc ei, le cunoastem nevoile chiar daca ele nu sunt exprimate in limbaj pur de advertising”, ne-a declarat Florin Maxim.

Seful Overspin sustine ca background-ul in marketing si experienta la clienti reprezinta formula perfecta pentru o agentie cu viziune completa. Singurele probleme care apar sunt cele de focalizare: “Cea mai dificila e incercarea de a-mi face oamenii sa nu mai gandeasca in toata dimensiunea procesului de marketing, ci sa se gandeasca exclusiv la cei 25%, care inseamna publicitate”.

Alta schimbare pe care a realizat-o Overspin este cea a discursului. Agentia nu mai vrea sa le ofere clientilor doar solutii la probleme punctuale, ci sa vina cu idei noi, proactive, cu campanii complete si integrabile intr-o viitoare evolutie a brandului.

Un domeniu numai bun de explorat pentru agentie este Horeca, crede Maxim, care a infiintat deja un departament ce se ocupa exclusiv de zona cluburilor, hotelurilor, restaurantelor si cafenelelor. “In Romania nu exista o agentie de BTL care sa stie sa lucreze cu astfel de oameni si locuri. E nevoie de profesionisti cu experienta, barmani, manageri de locatii si chiar patroni, de lucru in cluburi, baruri, si noi avem astfel de oameni”, sustine Florin Maxim. O alta nisa vizata de Overspin este cea a brandurilor de lux, agentia castigand recent pitch-ul pentru realizarea unui proiect Chivas Regal.

Citeste si:

Daca Overspin s-a repozitionat puternic, printr-o miscare asemanatoare a trecut si seful acesteia, Florin Maxim. Dupa ce a ocupat timp de trei ani pozitia de Brand Manager Pernod Ricard Romania, Maxim s-a hotarat ca venise momentul sa treaca de cealalta parte a baricadei si sa lucreze pentru propria agentie de publicitate. Principala diferenta intre cele doua pozitii este cantitatea de respunsabilitate pe care o detii. “Cand lucrezi intr-o multinationala nu ai absolut nici un stres. Inainte, asteptam relaxat sfarsitul lunii pentru ca stiam ca trebuie sa-mi primesc salariul. Acum stiu ca la sfarsitul lunii trebuie sa platesc salariile. Asta implica mult mai multa responsabilitate, dar si adrenalina, e incitant”.

O alta diferenta este numarul de piete cu care Maxim este nevoit sa relationeze. Daca pe cand lucra la Pernod Ricard se ciocnea de doar 16 branduri, cu opt bugete semnificative, acum este nevoit sa acorde atentie mult mai multor piete, cu consumatori diferiti.

Peste trei ani, Florin Maxim se vede tot in fruntea agentiei sale. "Nu imi doresc decat sa intram in pitch-uri cu agentiile « mari » si sa-i batem rau. Sa-i trezim un pic la realitate". Overspin se va afla printre agentiile de top, dar va functiona dupa un model diferit de al acestora. De exemplu, agentia lui Florin Maxim nu va detine niciodata un departament de planning, considerat de acesta "ultima gaselnita a publicitatii", inventata pentru a scoate mai multi bani de la clienti.

De asemenea, seful Overspin isi doreste ca agentia sa sa ramana independenta si sa nu se afilieze nici unei retele internationale. “Nu vreau sa mi se dea reguli interne de asezare a dosarelor pe birou. De asemenea, noi n-o sa fim niciodata o agentie apendice, agentia unei alte agentii. Daca ni se cere aportul la o campanie atunci il vom oferi, dar ca partener si in nici un caz ca tert”, a mai spus Maxim.

Overspin va ramane o agentie medie, cu pana la 50 de angajati, despre care seful sau isi doreste sa se vorbeasca ca despre agentia care construieste branduri.