Infiintata in anul 2000 cu patru angajati, Tria Alfa numara in prezent o echipa de 20 de oameni care produc in serie mare bijuterii si alte obiecte promotionale la comanda, dar si serii mici si unicate, exclusiv in functie de comenzile clientilor. “Atelierul nostru include turnarea bijuteriilor metalice, asamblarea lor si galvanizarea, adica aurirea si argintarea produsului semi-finit. Avem doua magazine unde toate modelele create si produse in atelier sunt expuse spre vanzare”, a declarat, pentru Wall-Street, Felicia Coteanu, director comerial Tria Alfa Bijuterii.

Productia numara lunar 1000 de bucati pe fiecare categorie, coliere, bratari, cercei, inele, brose si butoni de camasa, dar si martisoare unde comenzile ajung la 100.000 de bucati pe sezon, dupa cum apreciaza Felicia Coteanu. Partea de creatie este foarte importanta, scopul fiind “urmarirea reactiei pietei vizavi de partea de creatie si reorientarea in urmatoarele colectii in functie de preferintele clientilor nostri”.

“Bijuteriile la comanda reprezinta cam 50% din productia noastra catre magazinele proprii, in principal, deoarece clientii care vin in magazinele noastre au la dispozitie personalul instruit sa ii informeze. Tot la comanda realizam si reconditionari ale bijuteriilor personale precum si reparatii”, continua directorul comercial Tria Alfa.

Activitatea companiei presupune, in afara creatiei si producerii propriu-zise a bijuteriilor, utilajele si materialele care trebuie importate in general, precum si instruirea angajatilor. Costurile cu echipamentele si instruirea implica costuri de cateva sute de mii de euro.

“Un magazin de bijuterii inseamna in afara de amenajare, mobilier si chiria spatiului, o investitie de aproximativ 10.000 de euro, deoarece incercam sa oferim partenerilor nostri preturi de fabrica avantajoase”, sustine Felicia Coteanu, adugand ca, odata cu lansarea atyelierului, s-a produs exclusiv pentru export.

Citeste si:

Primul si singurul client in Romania a fost hypermaketul Carrefour. Despre acesta, conducerea Tria Alfa afirma ca a avut “o colaborare de trei ani foarte buna, care ne-a ajutat sa intelegem piata interna si sa ne putem lansa apoi in ceea ce facem azi”. Compania mai colaboreaza, ocazional, cu studiourile de film si teatre. Cea mai profitabila perioada pentru vanzari este perioada sarbatorilor, fie ca vorbim de martisor (februarie-martie) sau sezonul de toamna si sarbatorile de iarna (octombrie-decembrie).

Pentru acest an, reprezentantii companiei estimeaza o crestere procentuala de aproximativ 70% fata de anul trecut, pe fondul dezvoltarii pietei interne si a preferintelor clientilor care isi doresc originalitate si calitate. Speram sa ne dezvoltam si pe piata americana unde am fost introdusi unei companii de distributie de catre un reprezentant roman, ne declara Felicia Coteanu.

In martie 2007, Tria Alfa a lansat magazinul virtual tria-alfa.ro, cu aproape 900 de vizitatori in medie pe zi, din care aproximativ 40 au devenit clienti, in conditiile in care, asa cum spun producatorii, nu s-a facut o promovare a site-ului. Anul viitor, compania va investi in doua noi magazine, in modernizarea atelierului si in trainingul noilor angajati.

Lansarea unei astfel de afaceri presupune, in general, investitii destul de ridicate si riscuri ca migratia angajatilor, iar ca si comerciant, riscul de a ramane cu stocuri nevandute deoarece piata este foarte schimbatoare, la fel ca si moda, afirma Felicia Coteanu.

Insa, nu moda este motorul afacerii Tria Alfa, ci ascultarea atenta a preferintelor clientilor. “Ne diferentiem fata de ceilalti pentru ca nu impunem stiluri sau curente, pur si simplu noi ne adaptam clientilor si facem exact ce isi doresc si in serii foarte mici sau unicat”, incheie aceasta.