In Romania, inregistrarea unui domeniu in.ro este un proces destul de simplu, care se poate realiza si online, pe site-ul Institutului National de Cercetare-Dezvoltare in Informatica. Orice persoana juridica sau fizica poate inregistra nume de domenii sub .ro, indiferent de tara in care se afla, completand formularul disponibil pe site.

Cererea de inregistrare trebuie trimisa pe web cu ajutorul butonului Trimite, iar factura proforma cu instructiuni de plata va fi primita pe e-mail-ul de contact, la 2-3 zile lucratoare de la data solicitarii numelui de domeniu. Costul pentru inregistrarea unui domeniu .ro este 51,26 USD + TVA (19%). ICI nu solicita taxa de mentenanta anuala in prezent. Plata se face la inregistrare, in lei la cursul BNR din data facturii. Domeniul va fi inregistrat numai dupa efectuarea platii integrale, inclusive a taxei pe valoare adaugata.

Analistul Forrester Research considera ca principalele probleme care pot reduce din functionalitatea unui site se rezuma la lipsa de informatii.

De exemplu, spune Bruce Temkin, un utilizator are o problema cu un produs achizitionat de pe un magazin online si vrea sa il returneze. „In acest ca, pe homepage-ul unui astfel de site, am cauta un simplu link pe care utilizatorul sa il poata accesa pentru returnarea unui produs. Dar unele site-uri ar putea ingropa acest link in spatele unei pagini de <Service si suport>”, crede Temkin, citat de Wall Street Journal.

Citeste si:

Temik insista ca site-ul trebuie sa fie construit dupa principiul fundamental conform caruia, atunci cand cineva doreste sa continue un proces, (de exemplu, sa cumpere online), utilizatorul ar trebui sa simta ca exista o mare probabilitate sa duca la capat sarcina propusa si ar trebui sa i se ofere dovezi evidente ca face progrese pentru indeplinirea obiectivului propus.

Specialistul de la Forrester Research spune ca site-urile proaste sunt facute de obicei atunci cand companiile nu au stabilit un public tinta, iar decizia este luata, intr-o banala sedinta, de un oficial care se ghideaza dupa propriile dorinte. „Cand asist la astfel de sedinte, mereu spun <Nu ma intereseaza ce vrea oricare dintre voi. Nu e vorba de satisfacerea nevoilor voastre. Este vorba despre satisfacerea nevoilor clientului vostru”, remarca Temkin.

Analistul apreciaza influentele feedback-ului primit de la utilizator, insa apreciaza ca cel care creeaza site-ul trebuie sa fie un bun web designer pentru a putea interpreta reactiile utilizatorilor. „Clientul nu iti poate spune cum sa rezolvi o problema; el doar iti poate spune ca acea problema exista”, conchide Bruce Temkin.