La eStores lucreaza, in prezent, 10 persoane, incluzad programatori, personal pentru suport tehnic, consultanti in comert electronic si consultanti in marketing online.

Ideea platformei de comert electronic a aparut in urma cu trei ani, dar a fost pusa in practica abia anul trecut, cand oamenii din spatele afacerii au constatat ca online-ul romanesc se dezvolta destul de repede, iar piata este pregatita pentru o astfel de oferta.

„Am inceput mai intai cu magazinul nostru online – mediaboom.ro. Pe masura ce am castigat experienta am luat in considerare dezvoltarea unei platforme care sa fie utilizata de toti cei interesati sa investeasca in acest domeniu. Filosofia noastra se bazeaza pe faptul ca un magazin online este o noua afacere pentru orice firma, iar un nou business presupune investitii mari la inceput, atunci cand veniturile sunt mici. Solutiile eStores sunt gandite in asa fel incat sa presupuna o investitie mica si constanta in timp”, a spus Oliviu Matei.

Investitia initiala in business-ul eStores s-a amortizat relativ repede, spune reprezentantul companiei, pe de o parte datorita nivelului pietei romanesti de comert electronic, estimata anul trecut la 100 de milioane de euro si preconizata la 250 de milioane de euro in 2008.

„Un alt factor a fost oferta redusa de astfel de servicii. Piata a fost extrem de receptiva la solutia noastra, iar primele contracte au fost incheiate imediat dupa lansarea oficiala”, a mai spus oficialul.

Citeste si:

Oliviu Matei spune ca printr-o solutie eStores.ro investitia intr-un magazin electronic este redusa si se amortizeaza in primele luni de la lansare.

„eStores a fost gandit ca o platforma completa pentru comertul electronic. Interesul nostru nu este doar sa vindem niste pachete de servicii, ci sa educam piata. Punem mare accent pe comunicarea si legatura stransa cu clientii prin idei de afaceri, forumuri de discutii si manuale gratuite de comert electronic. Consultantii nostri sunt la dispozitia investitorilor prin telefon, email, Yahoo! Messenger si Skype”, a spus reprezentatul eStores.ro.

Acesta spune ca, potrivit unui sondaj realizat de companie pe 1500 de persoane, pentru a avea succes intr-un business online sunt importante preturile mici, rapiditatea in expedierea comenzilor, diversitatea si calitatea produselor, rapiditatea in preluarea comenzilor, dar si design-ul site-ului, interesul aratat de operatorii magazinului online si modul de relationare intre operatori si clienti.

Dintre cele trei pachete furnizate de companie, Start-up, Professional si TopCommerce, cel mai bine vandut a fost anul trecut pachetul Professional, datorita faptului ca IMM-urile sunt interesate in mod special in a acoperi noi nise, iar Internetul le ofera din plin aceasta posibilitate, considera Matei. Reprezentantul eStores considera insa ca in doi ani majoritatea pachetelor comercializate vor fi de tipul TopCommerce, pe masura ce firmele mari se arata interesate de business-ul online.

Compania a inregistrat anul trecut cateva zeci de clienti, dar estimeaza, pentru 2008, cresterea cu cel putin 200% a acestora pe fondul cresterii numarului de investitii online, respectiv a cunoasterii brandului de catre clienti, spune Matei.