Cu doar sase luni inainte de criza .com, in 2001, cei doi parteneri de afaceri lansau site-ul de jocuri animate Miniclip.com, adresandu-se segmentului de 10-16 ani. Desi criza afectase majoritatea afacerilor online din acea perioada, Miniclip a reusit sa capteze atentia publicului.

Atat Small, absolvent al unei scoli de management, cat si colegul sau, Presbie, initial broker, nu aveau cunostinte solide despre mediul online, dar se aratau pasionati de jocurile video. “Pe atunci majoritatea companiilor media, cum este Disney, isi redefinau continutul video online, dar intampinau probleme cu plasarea aplicatiilor pe Internet, deoarece clientii se conectau in general prin dial-up”, a afirmat Small pentru startups.co.uk.

Acesta a decis sa invete dezvoltarea si utilizarea aplicatiilor Flash, creand prima versiune a site-ului si cateva jocuri. Pentru primul an de activitate, antreprenorii s-au bazat pe finantele personale, insa o aplicatie interactiva le-a garantat milioane de utilizatori si atentia advertiserilor care isi doreau un loc pe site-ul Miniclip.

Aplicatia de succes s-a numit “Dancing Bush”, infatisandu-l pe presedintele american dansand intr-o postura amuzanta. “Am trimis aplicatia doar la cateva mii de persoane, dar era timpul potrivit sa ajunga in toata lumea. Aproximativ 100.000 de oameni l-au jucat, ceea ce ne-a transformat automat dintr-un start-up intr-un business promitator”, a declarat Small.

Citeste si:

La numai doua luni de la lansarea aplicatiei, site-ul primise doua milioane de accesari, ceea ce i-a incurajat sa adauge si mai multe aplicatii de gen. “Era destul de simpla, a costat aproape nimic, dar am realizat ca prin asocierea cu un subiect tare, impactul poate fi imens”, vorbeste Small de aplicatia “Dancing Bush”.

Popularitatea site-ului a atras si o retea de sute de dezvoltatori de jocuri online, de la freelanceri din Ucraina, pana la echipe bine cotate din America. Veniturile din advertising si taxa de abonament pentru cele mai populare jocuri au adus afacerea pe profit in numai doi ani de la lansare.

In 2006, incasarile au reprezentat 12 milioane de lire sterline, iar anul trecut cifra s-a dublat, fapt care a atras atentia fondurilor de investitii. “Multi investitori au venit cu propuneri de cumparare, incluzand 60-70 fonduri de investitii. Preferam sa controlam noi afacerea, mai ales in ritmul unei cresteri rapide”, spune Small.

Asemeni fondatorului Facebook, Mark Zuckerberg, care a respins oferta de un miliard de dolari a gigantului Yahoo, Rob Small si Tihan Presbie refuza vanzarea companiei, motivand ca pot face fata si singuri boom-ului de aplicatii online si demonstrand ca afacerile online, avand la baza si cele mai simple idei, pot aduce profituri de milioane.