La o prima vedere, clientii vad orice companie dintr-un anumit domeniu relativ la fel, oferind aceleasi produse sau servicii. Diferenta consta in nivelul de profesionalism si comunicare furnizat, istoria personala acompaniei si alte aspecte de acest gen. Acestea trebuie communicate clientului, pentru ca acesta sa simta ca are in fata lui un prieten, o persoana care se implica.

Materialele de promovare nu trebuie azute niciodata ca un scop al garantarii vanzarilor. Ele trebuie sa aiba un rol informativ, sa educe clientii prospecti despre business si despre ceea ce ofera business-ul.

Planul de marketing trebuie sa fie abordat diferit si sa includa o combinatie a unor elemente ca:

Pagina care face diferenta. Aloca spatiu si timp pentru a explica de ce compania e diferita fata de competitie, ce ofera in plus intr-un mod specific etc Cu altecuvinte, spune cu ce se ocupa firma, atragand atentia asupra modului unic in care o face.

Lista serviciilor. Prezinta oferta completa intr-un mod atractiv.
Studii de caz. Alege clienti reprezentativi si precizeaza cum lea-u fost de folos serviciile sau produsele companiei. Studiile de caz sunt, in general, foarte convingatoare.

Citeste si:

Descrierea procesului. Arata clientilor prospecti procesul de productie al produselor companiei, creand chart-uri si imagini care arata cum se pastreaza promisiunile companiei de a oferi calitate.

Istoria companiei.
Multe companii au o istorie catchy, interesanta. Spunand povestea companiei cat mai atractiv si onest se pot cuceri si inimile clientilor, nu numai banii din simpla vanzare. Se pot crea, deasemenea, clienti fideli, multumiti de experienta castigata.

Se mai pot include feedback-uri pozitive de la clienti, scrisori, pagini FAQ, copii ale articolelor aparute in presa despre companie. Alcatuirea si prezentarea documentatiei nu necesita cheltuieli foarte mari si poate fi utilizata si ca referinta pe Internet.

Chiar daca efortul depus nu va castiga toti clientii, cei care vor citi cu atentie nu vor ezita sa aprecieze profesionalismul si sa ia in calcul achizitionarea serviciilor sau produselor prezentate.