“Intr-un start-up nu exista initial un departament de marketing si unul de vanzari. Antreprenorul reprezinta aceste departamente”, afirma Gail F. Goodman, CEO al companiei americane Constant Contact, un serviciu de e-mail marketing destinat intreprinderilor mici si mijlocii.

Marketingul prin e-mail este rapid si accesibil si nu necesita investitii majore. Avantajele folosirii acestui mijloc informativ sunt contactarea directa a prospectilor, incurajarea vanzarilor repetate prin rapeluri, crearea de oportunitati si promotii pentru a reaminti pozitionarea brandului si prezentarea expertizei companiei pentru a castiga increderea clientilor.

Cum ne putem promova prin e-mail marketing? Goodman indica doua directii pe care le putem urma: newslettere si e-mail-uri promotionale, indiferent de obiectul de activitate al firmei.

Newsletter-ele sunt o cale ideala de a comunica informatii despre companie, produsele si serviciile oferite, povestile de succes ale clientilor prezenti care au testat deja oferta si orice informatie de expertiza care sa aminteasca clientilor prospecti prezenta companiei pe piata.

Intreaba-te intotdeauna ce le-ar placea clientilor tai sa citeasca. Obtine feedback de la actualii clienti, de la asociati, prieteni sau chiar familie. Newsletter-ele trebuie sa fie atractive din punct de vedere grafic, iar continutul precis, nu neaparat foarte mult, inclusiv cu informatii financiare de interes.

E-mail-urile promotionale combina continutul informational cu promotile care stimuleaza cererea pentru produse si servicii. Daca o companie activeaza in retail, sarbatorile sunt o excelenta oportunitate pentru promotii. Daca un business ofera servicii de consultanta, afacerea este afectata de sezonalitate, in functie de nevoile si disponibilitatea clientilor, promotiile putan interveni in intervalul care nu genereaza atat de multe incasari. Un cupon de reduceri, un discount, o invitatie gratuita pentru a testa serviciile sau produsele companiei sunt cateva exemple in acest sens.

Citeste si:

5 sfaturi pentru antreprenori

1. Alege un furnizor de servicii de e-mail marketing. Astfel, vei putea beneficia de un plan accesibil, o varetate de template-uri, un management eficient al listei de e-mail, suport si asistenta si, cel mai important, acces la resurse utile.
Agentiile de publicitate include acest serviciu in oferta lor. Exemplu: http://www.exitadvertising.ro/servicii.php

2. Colecteaza adrese e-mail. Networking-ul siparticiparea la diverse eveniment iti asigura cat mai multe contacte pe care le poti adauga in lista.

3. Obtine permisiunea. Inainte de a comunica cu un client prin e-mail marketing, nu uita sa obtii permisiunea acestuia. Si nu uita sa valoroifici in cel mai scurt timp oportunitatea. Este indicat sa se ofere si o modalitate ca cititorii sa se poata dezabona, in caz ca doresc acest lucru.

4. Primul e-mail conteaza cel mai mult. Ar putea fi doar un simplu anunt legat de existentra companiei si serviciile sau produsele sale. Multumeste prospectilor pentru prezenta pe lista ta de e-mail-uri, prezinta clar oferta si motivul pentru care ai trimis mail-ul. Primul e-mail trebuie sa faca o impresie foarte puternica si sa arate clientilor beneficiile care decurg din prezenta acestora pe lista de networking. Include neaparat link-ul “forward” catre prieteni, pentru ca oferta ta sa ajunga mai departe intr-un timp foarte scurt.

5. Planifica. Propune-ti sa comunici cu clientii pe e-mail de cel putin sase ori pe an, evenrtual in fiecare luna. Daca organizezi evenimente sau oferte speciale, poti comunica mai des, comunicand din timp cu persoanele din baza de date.

Este de la sine inteles ca nu toti clientii vizati au nevoie de produsele si serviciile oferite, cel putin pe moment, insa e-mail-urile ii ajuta sa fie la curent cu noutatile privind business-ul. Astfel, atunci cand vor fi pregatiti sa achizitioneze produsele sau serviciile respective, se vor gandi la afacere si/sau o vor recomanda si prietenilor.