Antreprenorii sunt caracterizati ca interactiune intre numeroase calitati. Acestia trebuie sa fie perseverenti si determinati in tot ceea ce fac, responsabili si toleranti, lideri, buni manageri, independenti, dar in acelasi timp apti pentru lucrul in echipa. Exista, insa, cinci realitati despre antreprenori care, indiferent de situatie, nu trebuie trecute cu vederea, potrivit Times Online.

Realitatea 1: Un antreprenor este un inventator, desi foarte putini inventatori sunt si antreprenori.

Un inventator vede lumea in care traieste cu ochii larg deschisi, intr-o alerta continua. De asemenea, un inventator traieste adresand intrebari de tipul “Ce lipseste din aceasta imagine?” si tot el ofera raspunsul, gasind astfel piesa lipsa care face imaginea completa.

Ceea ce face insa diferenta intre un simplu inventator si un antreprenor de succes este faptul ca acesta din urma inventeaza noi idei de afaceri, pe care le pune in aplicare pentru a atrage atentia consumatorilor, angajatilor, investitorilor.

Daca o afacere nu obtine inca de la inceput acea nota de unicitate si originalitate atunci aceasta nu mai reprezinta o inventie, drept pentru care nu se poate vorbi nici de o afacere antreprenoriala. In plus, in timp ce o afacere antreprenoriala nu este in mod garantat un succes, a esua in crearea unei afaceri antreprenoriale este cu siguranta o nereusita.

Realitatea 2: Antreprenorii nu cumpara oportunitati de business. Acestia le creeaza.

In timp ce oportunitatile de business, cum sunt francizele, garanteaza mai degraba succesul pe care il poate avea o persoana care cumpara afacerea respectiva, oportunitatile reprezinta reusite daca spiritul antreprenorial este unul pasional, in care inventatorul pune suflet. De aceea, antreprenorii care cumpara oportunitati de afaceri sunt condamnati sa fie dezamagiti, indiferent de cat de reusita este afacerea pe care o conduc. Pasiunea antrprenorului nu consta in abilitatea de a conduce o afacere, ci in inventarea uneia care sa devina de succes.

Aceste oportunitati sunt inventate pentru managerii si tehnicienii care nu detin nici o aspiratie in ceea ce priveste calitatea de a fi antreprenor, care nu au nici o aspiratie pentru a crea ceva anume singuri.

99% din oportunitatile de afaceri sunt, de fapt, niste joburi pentru cei care le cumpara. Acestea pot fi slujbe mai bune (cele mai multe nu sunt!) decat cele pe care le-au avut acestia inainte, insa ele raman joburi, si nu oportunitati REALE de afaceri.

Acestea din urma sunt sansele pe care le are un antreprenor care inventeaza si, totodata, creste un business.

Realitatea 3: Inventarea este contagioasa.

Citeste si:

Oamenii adora sa experimenteze lucruri noi sau idei originale de business care au cunoscut un succes spectaculos in intreaga lume. Asadar, pasiunea antrprenorilor nu vine doar din inventarea unor afaceri noi, ci si din dorinta altora de a se bucura de experientele celor care au inventat o oportunitate reala de afacere.

Pentru un antreprenor, nu este nimic mai de pret decat recunoasterea propriilor performante de catre o audienta larga. Orice client care cumpara ideea de succes a unui antreprenor si se intoarce catre acestea laudandu-i originalitatea, inteligenta si performanta, ii da o anumita satisfactie respectivului inventator.

Odata ce afacerea a atins un anumit prag al succesului, mentinerea acestuia, si eventual, cresterea sa, reprezinta o prioritate pentru antreprenor. In plus, cu cat este mai semnificativa o inventie, cu atat este mai usor de mentinut succesul inregistrat de aceasta si invers.

Realitatea 4: Pentru un antreprenor, succesul inventiei sale (al afacerii propriu-zise) este masurat prin cresterea business-ului sau.

Cu cat o afacere creste mai repede, cu atat inventia este mai infloritoare. Pentru un antreprenor, cresterea lenta a afacerii sale inseamna esec total si ireversibil.

Pe Broadway, spectacolele care nu se bucura de o audienta sporita sunt scoase din program. La fel se poate intampla si in cazul unor afaceri care nu se bucura de succes.

Realitatea 5: Oricine poseda calitatea de a fi antreprenor – pentru a inventa, a concepe o idee minunata de afacere si pentru a crea un business original bazat pe o idee exploziva.

Pentru unii dintre noi ar putea dura mai mult dezvoltarea unei asemenea abilitati si, de asemenea, aceasta nu s-ar putea finaliza niciodata. Totusi, este important pentru fiecare din noi sa stim sa inventam, sa creem si sa concepem idei originale de business-uri pentru a ne dezvolta abilitatile si talentele in “meseria” de antreprenor.

Dezvoltarea abilitatilor antreprenoriale necesita practica. Antreprenorii se fabrica, nu se nasc astfel. Importanta e dorinta.