In timp ce majoritatea antreprenorilor studiaza cu atentie fiecare dolar care este investit sau care este pierdut in cadrul afacerii dezvoltate, cei mai multi oameni de afaceri care nu sunt foarte cunoscuti pe piata sunt foarte expeditivi in privinta rezultatelor financiare personale, potrivit New York Times.
Acest lucru trebuie schimbat, intrucat nu face bine afacerii pe termen lung, si chiar si scurt sau mediu.

Astfel, Ben Yoskovitz, scria pe blogul sau ca “cei mai multi antreprenori incep o afacere cu gandul sa faca cat mai multi bani din asta. Insa acesta nu este singurul si nici primul motiv pentru care cineva ar trebui sa inceapa o afacere, desi nu este ceva rau sa obtii ceea ce-ti doresti. Problema apare atunci cand antreprenorii respectivi se gandesc numai sa-si indeplineasca dorinta si uita de orice altceva, inclusiv de planul pe care l-au avut atunci cand au apucat pe acest drum”.

Yoskovitz se da pe sine drept exemplu in aceasta situatie.

“Pentru mai multi ani, strategia mea financiara s-a concretizat in castigarea a cat mai mult din intregul efort antreprenorial, fara a mai pune la socoteala si altceva. Start-up-urile mele nu includeau si planuri de pensionare, drept pentru care nu m-am gandit niciodata sa pun bani deoparte. Din aceasta cauza, in primii ani de afaceri abia am reusit sa castig cat jumatate din salariul care mi se cuvenea initial, iar cand existau destul de multi bani proveniti din cadrul afacerii, a-i pune deoparte nu era un lucru prioritar”.

Pentru a evita aceste greseli care pot costa intreaga afacere, cativa antreprenori ofera cateva sfaturi celor care se afla la inceput de drum.

Protejati-va de voi insiva. Cei care incep sa ia in serios numai partea financiara, trebuie sa se pazeasca de lucrurile care le-au facut afacerea sa fie uan de succes, este de parere David Ning.

Orice antreprenor, de exemplu, are o atitudine pozitiva asupra viitorului afacerii sale. “Intr-un mediu de business, este foarte important sa va ganditi la potentialele recompense, pentru ca optimismul este singurul instrument care va poate ajuta in vremuri grele. Un investitor, insa, nu ar trebui sa fie optimist. Cei mai buni investitori sunt aceia care isi pun diverse probleme si isi fac griji cu privire la vremurile rele care s-ar putea abate in calea lor. Obiectivul numarul unu pentru un investitor ar trebui sa fie acela sa nu piarda nici un ban, iar singurul mod prin care ar putea face asta este sa se gandeasca constant la riscurile care pot aparea in cadrul afacerii respective”.

In mod similar, antreprenorii de succes sunt aceia care au mereu o atitudine optimista, care ii ajuta in situatiile de criza care s-ar putea ivi. Totusi, daca o afacere se prabuseste, “atunci trebuie admisa infrangerea si renuntarea la investitia respectiva cat mai curand”, conchide Ning.

Asigurati-va impotriva riscurilor. Jonathan Pond, care este planner financiar, considera ca mai este nevoie de un lucru de care trebuie sa se fereasca orice antreprenor, si anume acea tendinta naturala de agresivitate.

“Riscul pe care il imbratiseaza proprietarul unei afaceri nu ar trebui sa-i intunece judecata rationala financiara. Multi antreprenori tind sa investeasca in propriul lor sector industrial, ceea ce este destul de riscant. Daca industria respectiva trece printr-o perioada nefasta, atunci apar cu siguranta anumite probleme”.

Pastreaza lucrurile cat mai simplu. Lewis Schiff, consilier in investitii, considera ca antreprenorii care detin afaceri cu grad mare de risc, ar trebui sa fie conservatori in privinta banilor.

De aceea, tocmai pentru ca acest tip de antreprenori nu beneficiaza de momente prielnice pentru a face afaceri, ar trebui sa pastreze strategia investitionala cat mai simpla.

Intotdeauna dati un ultim telefon. Oamenilor le place sa auda ce s-a mai intamplat intre timp cu afacerea ta.





Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri