In ultimii ani, industria de asistenta virtuala (virtual assistant) a fost exploatata la maximum datorita beneficiilor pe care le implica o astfel de meserie, dar si pentru ca VA-ul este un business la moda, care creste continuu.
Tot mai multi asistenti virtuali isi incep afacerile in acest domeniu cu o investitie relativ mica, locatia prima aleasa de acestia pentru dezvoltarea business-ului fiind propria locuinta.

Cei care aleg sa dea startul in lumea afacerilor folosind varianta VA ofera clientilor servicii de secretariat, de marketing, consultanta in real estate, design web si multe alte lucruri, numai ca totul se intampla in spatiul virtual.

Cum sa incepi, propriu-zis, o afacere in VA

Poti sa incepi o astfel de afacere fara nici o investitie daca esti te afli deja in posesia unui telefon mobil, a unui computer updatat la zi si conectat la o retea de Internet, precum si a unei imprimante cu scanner. Insa, daca vrei sa fii luat in serios si sa primesti comenzi, trebuie sa ai un site bine pus la punct, iar pentru acest lucru poti apela la un web designer profesionist, care te costa, la noi, intre 300 si 450 de euro. Acesta iti poate oferi pentru aceste sume servicii de design dinamic, numar nelimitat de pagini, sistem de management al continutului, galerii de imagini, motor de cautare, optimizare SEO on-site sau programe de analiza a traficului si sondaje cu optiuni libere sau multiple.

Cele mai multe VA-uri incep cu un minim de utilitati (ceea ce detin initial cei care incep o astfel de afacere), iar pe parcurs se dezvolta, achizitionand lucruri de care au nevoie pentru a onora cererile clientilor.

Cartile de vizita si brosurile sunt un must have pentru investitorii in VA. Acestea pot fi confectionate fie de cei care incep un astfel de business, fie de persoane specializate, care se ocupa exclusiv cu servicii de acest fel, suma minima pentru achizitionarea unui numar de 500 de carti de vizita standard fiind de pana la 30 de euro, iar pentru brosuri de aproximativ 400 de euro.

Cei mai multi asistenti virtuali vor adauga investitii suplimentare afacerilor, tocmai pentru a le mari gradul de eficienta si pentru a le creste profesionalismul. In functie de buget, acestia isi pot imbunatati echipamentul sau software-ul.

Cum stabilesti taxele

Nu exista anumite taxe prestabilite pentru aceasta industrie. Acestea depind in principal de serviciile oferite sau de fiecare investitor in parte. O taxa obisnuita perceputa de un asistent virtual poate fi de 35 de dolari pe ora sau poate ajunge pana la 75 de dolari si chiar mai mult, in functie de tipul serviciului sau de calitatea cu care este satisfacut acesta.

Ca o regula generala, task-urile administrative sunt cel mai slab cotate, iar serviciile de web design sau grafica sunt cele mai profitabile.

Pentru a putea stabili cateva taxe concrete pentru afacerea dezvoltata, trebuie luate in considerare taxele pentru statutul de self-employment, zilele de concediu de odihna si de concediu medical, perioadele neprielnice, posibilele scumpiri ale bunurilor utilizate, costurile telefonice si de Internet etc.

Cum realizezi programul de lucru

Un beneficiu pe care ti-l aduce industria VA este abilitatea de a-ti aranja programul de lucru in functie de viata ta personala, ceea ce inseamna ca fiecare asistent virtual isi poate calcula numarul de ore disponibil saptamanal pentru a lucra.

Totusi, mai ales la inceput, nu este de ajuns ca investitorii sa aloce un anumit numar de ore pe zi afacerii lor, intrucat acestia vor trebui sa isi construiasca o baza de date cu potentiali clienti. Cei mai multi asistenti virtuali isi iau si un job part-time pana ajung sa isi puna pe picioare afacerea.

Cum poti sa primesti ajutor de la specialisti

In prezent, exista o asociatie (International Virtual Assistant Association - IVAA) care ofera suport membrilor inscrisi care detin o astfel de afacere. De asemenea, mai exista si o serie de alte grupuri unde se gasesc informatii utile pentru cei care se lanseaza pe piata VA-urilor, cum sunt International Association of Virtual Office Assistants, International Association of Virtual Assistants, Alliance for Virtual Business, Virtual Assistant Networking Association (VANA) Forum, Virtual-Professionals.com.

La ce sa te astepti

Tinand cont de faptul ca aceasta industrie este la inceput, exista posibilitatea ca nu multa lume sa stie ce este un asistent virtual, drept pentru care vei fi nevoit sa explici de fiecare data care este ocupatia ta.

De asemenea, exista foarte multi investitori de acest fel care aleg sa foloseasca denumirea de “profesionist virtual” pentru meseria lor, fiindca au impresia ca notiunea de asistent virtual are un aer de inferioritate.

O data cu dezvoltarea domeniului, va incepe sa apara si spiritul competitional. De aceea, trebuie sa fii sigur ca serviciile pe care le oferi se incadreaza la cel mai inalt nivel. Spre exemplu, daca sediul firmei tale este acasa, trebuie sa te asiguri ca ai destula intimitate si liniste pentru a te putea concentra asupra muncii tale. Totodata, nu este tocmai profesional ca in timpul unei convorbiri telefonice cu clientul tau sa se auda pe fundal un latrat sau vocea unui membru al familiei.

In plus, trebuie sa verifici in permanenta site-ul tau si sa te asiguri ca acesta nu este greu de utilizat, de inteles sau de navigat de catre potentialii tai clienti.

Mai mult, trebuie sa fii pregatit oricand sa pornesti in cautarea unor noi afaceri. Pe Internet, va exista probabilitatea de a nu fi invadat de foarte multe oportunitati de afaceri. Acestea vor trebui cautate cu interes, nu numai prin mediul online, ci si prin activitati de marketing.

Pentru a putea reusi, inscrie-te intr-o comunitate de asistenta virtuala. In cadrul acesteia, vei putea gasi suport, iti vei putea face prieteni cu care sa imparti cunostinte, vei putea beneficia de oportunitati educationale pentru afacerea ta si vei fi la curent cu tot ce se intampla in aceasta industrie.



Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri