Magazinele online romanesti se inmultesc, urmand tendinta internationala, iar antreprenorii intra in astfel de afaceri tocmai pentru ca acestea sunt populare, se dezvolta cu rapiditate si aduc un profit maxim la un efort relativ minim. In prezent, daca vrei sa iesi la cumparaturi pe Internet, iti stau la indemana o serie de site-uri web care iti pot satisface nevoia de consum.
In urma cu trei luni, Matei Schwartz (foto) si Lavinius Rovina, cei doi asociati ai Fabrique.ro, si-au propus sa schimbe fata vestimentara a Bucurestiului, prin lansarea unui magazin online de haine. In ciuda dificultatilor prin care au trecut si cu siguranta vor mai trece, cei doi au dat startul unui business cu bataie lunga, dupa cum declara, pentru Wall-Street, Matei Schwartz.

Fost fashion editor pentru Time Out Bucuresti, Matei Schwartz are asadar un background in lumea modei, de care se va folosi pe parcurs pentru a duce afacerea pe care a pornit-o la un nivel cat mai inalt. Asociatul sau, Lavinius Rovina, a fost brand manager pentru Vodafone Romania inca de pe vremea cand operatorul de telefonie mobila se numea Connex.

“Am deschis un magazin online de haine in ideea de a imbina fashion background-ul meu cu creativitatea si experienta in marketing si brand promotion a lui Lavinius. Ne-a placut foarte mult ideea si am inceput sa ne gandim la Fabrique. Asta se intampla in august 2007, iar la sfarsitul lui septembrie eram deja la Paris la targuri de haine. In octombrie am facut o mare parte din buying-ul pentru primul sezon. Ne-am fixat atunci ca data de pornire a magazinului va fi martie 2008. Din pacate, proasta intelegere cu prestatorii de servicii din Romania ne-a facut sa intarziem cu mai bine de o luna deschiderea boutique-ului”, povesteste Matei Schwartz.

Initial, suma investita in acest business s-a ridicat undeva in jurul valorii de 30.000 de euro, iar pe viitor, Schwartz sustine ca vor mai aloca bani in servicii de promovare, atat in mediul online, cat si in cel offline, orientandu-se si spre mediul international, si ca vor pune la punct, pana la mijlocul lunii septembrie, serviciul de pay-pal.

“Banii investiti vor merge in campanii de print si outdoor alternative, dar si in upgradarea stocului de marfa. Totodata, este posibil sa incercam colaborari cu mai multe nume din piata, de la magazine fizice la organizatori de evenimente muzicale chiar, care sa ne reprezinte conceptul”, a declarat Schwartz.

O afacere din care nu te poti imbogati imediat

Fiind o industrie competitiva, lucrurile se misca mult mai lent aici decat pe pietele de moda dezvoltate, insa asociatul companiei spera ca pana la sfarsitul anului sa reuseasca sa-si acopere investitia initiala. Totusi, acesta nu se asteapta in nici un caz la profituri.

Trebuie sa se inteleaga ca nu am pornit o afacere din care sa ne imbogatim imediat, ci am bagat bani intr-un concept complet nou in Romania, care are nevoie de timp pentru a fi asimilat de public”, afirma Schwartz.

Desi nu se pot da niste cifre relevante in ceea ce priveste valoarea vanzarilor pe care le-au efectuat cei de la Fabrique.ro, asociatul companiei spune ca pana acum s-a vandut atat cat se asteptau sa vanda.

“In 2009, lucrurile s-ar putea schimba deja, data fiind rapiditatea extraordinara de dezvoltare a mediului online, dar si potentialul de crestere al clientilor romani, care devin tot mai la curent cu ce se intampla peste granita, acolo unde label-urile si produsele comercializate de noi sunt deja legende urbane”, a opinat acesta.

Referitor la numarul de vizitatori pe care ii are zilnic magazinul online, acesta detine o medie de 200 de utilizatori, cifra care se dovedeste a fi in continua crestere.

“La inceputul lunii iulie am intampinat doua saptamani mai slabe, insa cifrele au inceput sa creasca din nou dupa integrarea campaniei Fabrique is reselling vintage from you!, prin care ne invitam clientii sa-si vanda hainele pe care nu le mai poarta, prin magazinul nostru”, a spus Schwartz.

In momentul de fata, Fabrique.ro are o baza de date de clienti al caror numar depaseste cateva sute, iar acesta se va tripla pana la sfarsitul anului. Magazinul online a primit un feedback mai mult decat pozitiv din partea tuturor cumparatorilor, ba chiar si-a fidelizat o anumita parte dintre acestia.

Din punct de vedere al problemelor pe care le-ar putea intampina, Schwartz este de parere ca acestea se rezuma la nivelul mentalitatii cumparatorilor si al prejudecatilor pe care le au romanii in privinta shopping-ului de haine online.

Insa, odata ce acestia au avut curajul sa cumpere ceva de la Fabrique.ro, vor reveni cu siguranta, conchide asociatul magazinului, Matei Schwartz.

Fabrique.ro s-a lansat in urma cu trei luni si are, in momentul de fata, patru angajati (cu tot cu cei doi asociati ai firmei).
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri