Lansarea afacerilor bazate pe vanzari online nu mai este demult o enigma pentru antreprenorii romani, iar atunci cand experienta anterioara profesionala se imbina cu pasiunea pentru business si cunoasterea nevoilor clientelei succesul vine garantat. Este si cazul lui Alexandru Chiritescu, pentru care site-ul scule.detop.ro a debutat firesc pe piata sculelor si accesoriilor profesionale.
“Site-ul a fost lansat la inceputul lunii august 2007 si a venit ca un raspuns la lipsa transparenta din punctul de vedere al preturilor pe piata de profil. Foarte multe magazine si distribuitori de scule profesionale practica preturi de lista ridicate la care se aplica discounturi pe baza negocierilor, a metodei de plata alese , a perioadei de livrare etc., astfel incat clientul final nu stie din start care este pretul de vanzare”, a declarat, pentru Wall-Street, Alexandru Chiritescu, general manager al magazinului online scule.detop.ro.

Transparenta preturilor pe site, dar si posibilitatea de achizitie rapida a unor astfel de produse de catre companiile interesate sustin initiativa antreprenorului Chiritescu, absolvent al Politehnicii Bucuresti, profilul inginerie electrica si calculatoare in limba engleza si fost angajat al unui mare importator si distribuitor de scule profesionale.

„Investitia initiala a fost in jur de 10.000 de euro”, spune acesta, suma cuprinzand dezvoltarea magazinului virtual, a softului de gestiune interna a comenzilor si a solicitarilor de la clienti, implementarea softului de facturare, dar si echiparea biroului si costurile de intretinere pentru primele luni.

Compania dispune in prezent de 8 angajati care faciliteaza preluarea comenzilor pe site si partea de consultanta de specialitate pentru produsele oferite, care variaza de la aparate de sudura, ciocane si compresoare pana la generatoare de curent pentru uz casnic.

„In ultima perioada a crescut cererea pe zona generatoarelor de curent pentru uz casnic dotate cu panou de automatizare. Acestea au un cost mai mare, dar ofera clientului avantajul de a se activa automat atunci cand alimentarea de la reteaua electrica pica, asigurand in acest fel alimentare cu energie electrica in regim backup fara interventia utilizatorului”, explica Chiritescu, dand ca exemplu perioada Craciunului, cand au fost probleme in Voluntari pe care clientii sai le-au depasit prin folosirea generatoarelor achizitionate.

In topul vanzarilor se afla si alte tipuri de generatoare, cu puteri intre 20 si 2.500 de kW, utilizate ca backup pentru cladiri, spitale, hoteluri. „Oferim aceste produse cu livrare imediata, chiar daca valoarea acestora variaza intre 10.000 si 100.000 de euro. Faptul ca au ajuns sa fie cumparate online produse cu valori de peste 50.000 de euro dovedeste ca zona online din Romania se dezvolta si clientii sunt tot mai interesati de calitate si de un pret competitiv”, afirma managerul scule.detop.ro, care a avut incasari de 100.000 de euro in perioada august-decembrie 2007, de la lansarea magazinului online.

„Pentru 2008 speram sa atingem 1.000.000 de euro”, ne-a declarat Chiritescu, adaugand ca „marja de profit, date fiind concurenta pe acest domeniu si dorinta de a mentine preturile foarte competitive, nu depaseste 5% din cifra de afaceri”.

Cererea pentru scule profesionale va continua sa creasca si in acest an, numarul comenzilor ferme finalizate atingand in unele luni si 200, conform declaratiilor lui Chiritescu, desi valoarea comenzilor difera de la caz la caz, datorita gamei si preturilor variate ale produselor.

Managerul site-ului apreciaza un numar mediu de vizitatori unici care variaza, saptamanal, intre 3.500 si 5.000, incluzand persoanele fizice bine informate, care achizitioneaza generatoare de curent pentru case si diverse scule profesionale pentru uz personal.

„Clientii persoane juridice cuprind atat firmele mici, care isi incep activitatea si doresc scule pe care sa se poata baza, cat si clienti mari atrasi de preturile competitive si de posibilitatea achizitiei online”, completeaza Chiritescu, care mentioneaza doar cateva din companiile care au trecut pragul site-ului: Romtelecom, Siemens Romania, Petrom Service, Anchor Group sau Tnuva Romania.

Desi nu duce lipsa de clienti, managerul continua fidelizarea acestora si atragerea a cat mai multor vizitatori pe site, optand pentru o promovare 100% online, prin publicitate pe diverse portaluri si site-uri de profil si folosirea uneltei Google AdWords, insemnand un total de „4.000-5.000 de euro lunar”. Ceea ce, spunem noi, se justifica intr-un business online cu un potential de multiplicare a cifrei de afaceri in urmatorii ani.














Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri