Rezultatele studiului au relevat ca aproximativ jumatate din proiectele de BPR din Romania sunt initiate cu scopul de a pregati compania pentru sustinerea dezvoltarii in viitor. Un procent similar (53, 1%) are in vedere o mai buna monitorizare a activitatii companiei.

De asemenea, orientarea spre client si reducerea costurilor sunt aspecte vizate de managerii care initiaza astfel de proiecte.

Proiectele de tip BPR sunt cel mai des utilizate in: reorganizarea activitatilor (76%), utilizarea de noi tehnologii informationale si managementul documentelor (67%).

Printre cei mai importanti factori identificati ca avand un impact major asupra gradului de succes al unei initiative de BPR se numara implicarea consultantilor externi, utilizarea principiilor de management al schimbarii (peste 65% din companiile care au inregistrat succese importante au utilizat instrumente care tin de managementul schimbarii) si maturitatea abordarii manageriale in cadrul companiei (orientarea spre client, promovarea inovatiei, reducerea stilului de management reactiv sau ameliorarile ad-hoc).

Citeste si:

Atunci cand evalueaza succesul unui astfel de proiect, cei mai multi reprezentanti ai companiilor (74%) urmaresc reducerea duratei proceselor, care este unul dintre rezultatele cele mai vizibile ale unui proiect de BPR. Reducerea duratei proceselor se situeaza mult deasupra altor indicatori de monitorizare a performantei unui proiect, cum ar fi returul pe investitie (ROI) sau nivelul de reducere a costurilor, care se afla pe urmatoarele doua pozitii in clasament.

Concluzia este ca in absenta unei traditii in analiza performantelor proiectelor cu ajutorul unor indicatori complecsi, companiile romanesti se orienteaza catre indicatori care pot fi calculati mai usor. Pe masura ce conceptul de BPR se va dezvolta in Romania, tendinta va fi sa se foloseasca modalitati de analiza a rentabilitatii unui proiect din punct de vedere financiar.

Rezultatele acestui studiu au identificat, de asemenea, care sunt cele mai importante dificultati in proiectele de BPR si solutiile lor, care sunt beneficiile proiectelor de BPR pentru o companie, care sunt factorii de succes pentru o initiativa de remodelare de procese.

La acest studiu au participat 41 de companii cu o crestere foarte dinamica, lideri in sectorul in care activeaza. Majoritatea companiilor care au initiat sau doresc sa initieze procese de tip BPR provin din industria financiar-bancara si cea a serviciilor profesionale. Atat culegerea, cat si procesarea datelor au fost realizate exclusiv de catre consultantii Ensight Management Consulting.